Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oikeasti vaihdetaan alaa? Koska eihän kukaan halua palkata esim. nelikymppistä, jolla ei ole kyseisestä alasta aiempaa kokemusta.

Vierailija
02.07.2021 |

?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla tai ryhtymällä yrittäjäksi. Opiskelin itse tosiaan uuden ammatin, mutta ei tällä iällä ole enää mitään mahdollisuutta työllistyä kun on tehnyt ihan muita hommia melkein 20 viime vuotta.

Vierailija
2/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan ihan reippaasti millasta työtä ajattelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä aloitan syksyllä lähihoitajaopinnot ja oon 55v🤭

Vierailija
4/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä aloitan syksyllä lähihoitajaopinnot ja oon 55v🤭

no tää nyt onkin ainoa, missä onnistuu takuuvarmasti, kuten sh

Vierailija
5/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin nelikymppisenä alaa lastenhoitajaksi ja töitä on vaikka kuinka😀

Vierailija
6/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tradenomeilla ja ktm tuo on?

Vierailija
7/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään opiskelemaan. Siitä on sitten monta eri polkua työelämään. Itse menin aikuisopiskelijana ihan amikseen. Opiskelin ja kun oppia oli koossa sen verran, että jotain osasin, aloin tekemään töitä opintojen ohessa. Kun valmistuin, mulla oli kolme kiinnostunutta työnantajaa, joista valita. Valitsin yhden vakituiseksi työpaikaksi ja toiselle tein silloin tällöin keikkaa. Nykyään se toinen on mun vakituinen ja teen ensimmäiselle keikkaa.

Olisin voinut myös jatko-opiskella, mutta jatko-opinnot eivät olisi varsinaisesti hyödyttänyt siinä työssä mitä halusin tehdä. Olisin joutunut johonkin konttoriin papereita ja lukuja pyörittelemään.

Vierailija
8/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin juuri alaa. Opiskelin lähihoitajaksi, sain vakipaikan ja olen tykä nyt. Olen myös hyvä työntekijä. Ai niin 50v

Vierailija
9/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa 46v ja nyt kohta 56 täyttävänä alan sisällä eri hommiin.

Vierailija
10/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään opiskelemaan. Siitä on sitten monta eri polkua työelämään. Itse menin aikuisopiskelijana ihan amikseen. Opiskelin ja kun oppia oli koossa sen verran, että jotain osasin, aloin tekemään töitä opintojen ohessa. Kun valmistuin, mulla oli kolme kiinnostunutta työnantajaa, joista valita. Valitsin yhden vakituiseksi työpaikaksi ja toiselle tein silloin tällöin keikkaa. Nykyään se toinen on mun vakituinen ja teen ensimmäiselle keikkaa.

Olisin voinut myös jatko-opiskella, mutta jatko-opinnot eivät olisi varsinaisesti hyödyttänyt siinä työssä mitä halusin tehdä. Olisin joutunut johonkin konttoriin papereita ja lukuja pyörittelemään.

Lähärikö sinäkin

Vierailija
11/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin, olisinko kiinnostunut. Otin riskin ja vaihdoin ihan tuntemattomalle alalle (sellainen, mitä en ollut koskaan edes ajatellut työvaihtoehtona).

Riski kannatti ja sen alkujännityksen jälkeen olen - vastoin kaikkia ennakko-odotuksiani -tykännyt tästä työstä.

Vierailija
12/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin. Olin 44 kun valmistuin. Sain kuukauden etsimisellä hyvän määräaikaisen työpaikan. Olisi vakinaistettu, mutta juuri samaan aikaan iski korona ja yt... Kuukauden etsimisellä löysin toisen vielä paremman paikan. Nyt olen siellä toista vuotta ja päässyt jo ylenemään enemmän kuin oli edes tarkoitus ennen eläkeikää.

Tiedän kyllä olevani onnekas, mutta samalla olen fiksu ja toiminut määrätietoisesti ja järkevästi. Tärkeintä oli mielestäni se, että pitkään harkitsin ja valitsin kouluttautua alalle, jolle minulla oli osoittaa vahvuuksia jo ennestään. Ei suoraan työn kautta, mutta muuten.

Vierailija
13/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähärikö sinäkin

No en todellakaan! Kaikki kunnia heille, arvostan, mutta itseni tuntien ei minusta ole siihen. Tuotantoeläimiä hoidan, eri lajeja, eri tuotantosuuntia.

Vierailija
14/14 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei halua palkata?

t. 39v ensi viikolla uudella alalla työt aloittava 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän