Kantapää niin kipeä! Mikä voi olla?
Kommentit (8)
Plantaarifaskiitti mitä luultavimmin. Viikon sairausloman siitä saa, jos tarve vaatii. Mutta vaiva voi kestää kuukausia.
Plantaaridaskiittiin en itse istumatyöläisenä saanut päivääkään saikkua. Työmatkat yhtä helvettiä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 21:41"]
luupiikki¡!!!!!!!¡
[/quote]
Luupiikki on usein seurausta plantaarifaskiitista, mutta ei aiheuta kipua. Kivun syynä on tulehdus ja tulehdus voi aiheuttaa luupiikin, joka on siis seuraus eikä syy eikä itsessään kivun aiheuttaja.
Jänne, joka kiinnittyy kantapään alle, on tulehtunut kiinnityskohdastaan. Voi tulla ihan yhdestä voimakkaasta tömäytyksestä. Venytä kantapäätä, ryllää jalkapohjan alla pulloa, hanki kenkään geelityyny, jossa on aukko kipeän kohdan paikassa, ja kärsi - muutamasta viikosta puoleen vuoteen. oikein pahaan kipuun voi saada kortisonipiikin.
mulla oli kerran karva uponnut lihaan, pottuvarpaaseen :/ sattui hemmetisti eikä sitä näkynyt päällepäin, tein sit viillon veitsellä ja haavasta tuli mätää, aiheuttajakin sit löytyi.. aika pien karva. mut kipu loppui sit siltä istumalta
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 21:49"]
Jänne, joka kiinnittyy kantapään alle, on tulehtunut kiinnityskohdastaan. Voi tulla ihan yhdestä voimakkaasta tömäytyksestä. Venytä kantapäätä, ryllää jalkapohjan alla pulloa, hanki kenkään geelityyny, jossa on aukko kipeän kohdan paikassa, ja kärsi - muutamasta viikosta puoleen vuoteen. oikein pahaan kipuun voi saada kortisonipiikin.
[/quote]Minulla kesti toista vuotta ennenkuin parani, en kyllä käyttänyt mitään geelityynyjä, venyttelin vain. Oli tosi paskamainen vaiva.
Esim. Plantaarifaskiitti. Riippuu varmaan työnkuvastasi se sairasloma. Jos istumatyö niin eihän se rasita jalkaa samalla tavalla kuin seisomatyö.