listataan asioita jotka ärsyttää liikenteessä!
Mä alotan
- kun jotkut ei käytä vilkkua
- joku on ystävällisesti pysähtynyt suojatien eteen odottamaan että pääset yli, mutta toisesta suunnasta tuleva ajaa pysähtymättä ohi
- perässä hiillostajat
Kertokaa te muut mikä ärsyttää :)
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 19:49"]Ärsyttääkö ketään ajotunnilla olevat autokoululaiset?
[/quote] osa autokoululaisista on todella hyviä kuskeja, kun ottaa huomioon miten vähän heillä on kokemusta.
-ap
Bussinkäyttäjänä ärsyttää että ne joilla ei ole valmiiksi lippua/matkakorttia ryntäävät ovesta ensin. Sitten on ovella jono kun kuski laskee centtejä.
Ja kun vanhemmille annan tilaa samalla pysäkillä, että menkää vain ensin, niin vanhukset katsovat, eivät ota askeltakaan, kursailevat että mene vain. Kun totean ystävällisesti että menkää vain niin vieläkin empivät. Joskus kiireessä sitten menen ensin itse kun kuskikin jo hermostuu kun odottelee siinä ovi auki. Sitten on vanhuksilla nyrpeä naama! Argh.
Näin lyhyesti sanottuna, ne joille ei siellä autokoulussa jostain syystä jääneet ne liikennesäännöt päähän.
Tasa-arvoiset, se kun liikennevalot ei toimi vaan välkkyy keltasina, tietyöt, ruuhkat
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 19:36"]Muut kuskit, jalankulkijat, pyöräilijät, risteykset, liikennevalot, katuvalot, mopot ja mopoautot, moottoripyörät, ohituskaistat, ohituskaistojen puute...
[/quote] mite mä unohin mopot ja mopoautot! Toki on ihan kunnollisia kuskeja näilläkin, mutta valitettavan usein näkee näitä perseilijöitä.
- ap
[/quote]
Ajoin mopoauton kokoisella "autolla" olosuhteiden pakosta pientä kaupunkia kohti. Taisi olla jokin iltapäivä- ja pyhäruuhka hollilla.. No poitsu kääntyi eteeni mopoautolla ja nopeusrajoitus oli 100km/h. Joo siinä köröteltiin 60km/h tovi. Onneksi tuli piiiiiitkä suora, tiesin että "mopediautonikin" pääsee ohi. Olin siinä laittamassa käsillä sympatiasydäntä tms. poitsulle... Pojalla olikin naamansa edessä keskisormi pystyssä. Kai on tottunut ilkeilijöihin. Vähän hymyilytti. Vaarallistahan tuollainen on sille pojalle. Ajella pääteillä ruuhka-aikaan. Todellakin minua ärsyttää kaikki muu liikenne.
Liikennesäännöt ja nopeusrajoitukset, miksei saa ajaa niin lujaa kun haluaa ja risteyksessä menee se kuka ekana ehtii, hitto ainako pitäis olla muita kattomassa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:22"]
Amisjuntit paskojen autojensa kanssa!
[/quote]
Entäs ne "paremmat autot"? Kaupunkialueella (40km/h) siis ruutukaavalla, "mies" kiihdytti Ferrarillaan törkeät ylinopeudet. Oli vielä ruuhka-aika ja koululaisia jne. liikenteessä. Munaton halusi näyttää. Oikeasti siinä olisi ihminen kuollut, jos eteen olisi sattunut.
Ruuhkavuosia elävät, jotka luulevat, että kadut ja tiet ovat vain heitä varten.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 03:51"]Minkä ikänen sää nro 50 olet?
Kyseleepi 49
[/quote]
22v. Keskimäärin 50km päivässä ajelen autolla joten näitä tötöilijöitä tulee nähtyä paljon. :D
Aloitetaanpas, eli; eli, jos haluat ajaa esim. 60km/h alueella 55km/h, aja ihan vähän tien oikeassa reunassa, jolloin ohittaminen helpompaa.
Moottoritiellä vasen kaista on ohittaneille autoille, ei siellä ajeta samaa vauhtia kuin oikealla kaistalla!!! (Monesti joutunut ohittamaan moottoritiellä oikealta puolelta auton)
Ympyrässä vilkku näytetään vasta kun poistuttaan, ei muulloin!
Isommilla teillä, rekan perässä ei tarvitse olla kiinni, jos et ole ohittamassa. Takaa tulevan on helpompi ohittaa yksi auto kerrallaan, jos siinä auton ja rekan välissä olisi tilaa. Jonot aiheuttaa aina se toinen auto, joka ei joko pidä riittävän isoa turvaväliä tai uskalla ohittaa.
Kiitos, sainpas vähän purettua tätä liikenne raivoani!:D
Tee-se-itse -liikennepoliisit, jotka nostavat nopeuttaan ja vilkuttelevat pitkiä valoja, jos ohitan heidät heidän mielestään turhan takia.
Mopojen pakko-ohittajat kaupunkialueella. Jos ajaa skootterilla neljänkympin alueella 45 km/h, niin silti takaa tulee jatkuvana virtana autoja, joiden on PAKKO päästä heti ohi. Jos samassa paikassa ajaisi autolla vaikkapa kolmeakymppiä, niin kellään takana tulevalla ei olisi mitään ongelmaa.
Tyypit jotka eivät osaa tulla rampilta moottoritielle ilman, että kaikki siellä jo ajavat väistävät ohituskaistalle.
Moottoritiellä rapakelillä ohittelijat, joitten on pakko kiilata eteen ja heittää kurat tuulilasille heti ohi päästyään, vaikka tyhjää kaistaa olisi edessä kilometritolkulla.
Lippispäiset teinipojat, jotka luulevat olevansa koviakin kuskeja 6 kk ajokokemuksella, vaikka totuus on täysin päinvastainen ja nimenomaan he ovat syypäitä korkeisiin vakuutusmaksuihin
Ei liity varsinaisesti liikenteeseen, mutta ärsyttää ajokortittomat joilla kuitenkin riittää näitä mielipiteitä liikenteestä, ajamisesta ja sen sujuvuudesta.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 07:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 19:44"]
Seniilit, kuurot ja sokeat mummut sekä papparaiset. Kuka niille niitä lääkärintodistuksia oikein kirjoittaa, että saavat jatkaa liikenteen vaarantamista? Sitten kun niiltä kortti saadaan pois, niin eikös laiskat omaiset hommaa papparaiselle mopoauton, kun eivät jaksa kuljetella vanhuksiaan kauppaan jne.
[/quote] Ei mautoakaan kortitta ajella.
[/quote]
Minä ajaisin, koska olen syntynyt ennen vuotta -85, eikä mulla ole ajokorttia. Silti mulla olisi lain mukaan oikeus ajaa mopoa tai mopoautoa. Pelottavaa, eikö!
[/quote]
Mopoautoa (kevyt nelipyörä) ei saa ajaa ilman korttia. Kaksi tai kolmipyöräistä mopoa me tarpeeksi vanhat saamme.