Olisiko Jyväskyläläisiä paikalla?
Ruoan tilaaminen netistä ja kotiin kuljetus, toimiiko Kortepohjan (yliopiston asunnot) suuntaan ja mitä kauppoja osaisitte vinkata käytettäväksi?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortepohjaan älä vaan mene.
Ota Kirkkopuisto, harppi ja 500 m säde. Sen sisältä asunto! Muuta neuvoa ei tule.
Eipä ole minun päätökseni vaan opiskelemaan lähtevän ja tehnytkin jo sen, koska sai asuntotarjouksen. Kyllä, minua kirvelee, koska annan arvoa myös ulkoisille seinille, asunnon viihtyisyydelle, ulkonäöllä jne, mutta hän "paskat nakkaa". No, ainahan kämpän voi vaihtaa uuteen, lastani lainatakseni.
Ap
Eihän sinulle olla hakemassa asuntoa vaan jälkikasvulle, jolle Kortepohjan kämppä on taatusti riittävä ensialkuun. Hyvä sijainti, kaupat lähellä ja lyhyt matka eri kampuksille. Fukseilla on sitäpaitsi niin paljon ohjelmaa ja aktiviteetteja (normaalioloissa), että kotona ei ehdi juuri oleskella. "Kunnollisen" asunnon ja sen laittamisen aika tulee myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kortepohja no-go -aluetta jonne ruokalähetit ei mene ilman poliisisaattuetta?
Kyllä, kuten myös Pupuhuhta ja Kuokkala.
No ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota Kirkkopuisto, harppi ja 500 m säde. Sen sisältä asunto! Muuta neuvoa ei tule.
Eipä ole minun päätökseni vaan opiskelemaan lähtevän ja tehnytkin jo sen, koska sai asuntotarjouksen. Kyllä, minua kirvelee, koska annan arvoa myös ulkoisille seinille, asunnon viihtyisyydelle, ulkonäöllä jne, mutta hän "paskat nakkaa". No, ainahan kämpän voi vaihtaa uuteen, lastani lainatakseni.
Ap
Eihän sinulle olla hakemassa asuntoa vaan jälkikasvulle, jolle Kortepohjan kämppä on taatusti riittävä ensialkuun. Hyvä sijainti, kaupat lähellä ja lyhyt matka eri kampuksille. Fukseilla on sitäpaitsi niin paljon ohjelmaa ja aktiviteetteja (normaalioloissa), että kotona ei ehdi juuri oleskella. "Kunnollisen" asunnon ja sen laittamisen aika tulee myöhemmin.
Kortepohja on kaukana kaikesta...
Äkkiä se asunto vaihtoon. No, viimeistään kun marraskuun räntäsateessa pyöräilee, alkaa keskustaan muutto kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kortepohja no-go -aluetta jonne ruokalähetit ei mene ilman poliisisaattuetta?
No ei todellakaan ole.
Kiitos!
Poika opiskelee JKL asti.
Halusi kämpän lähellä bussi- ja rautatieasemaa, että pääsee nopeasti liikkuu JKLään ja sieltä pois. Siitä myös lyhyt matka kävellä tai pyöräillä yliopistolle. Suosittelen sijainniksi muillekin JKL muuttaville.
Sanoi kerran käyneensä Kortepohjassa, siellä ei kuulemma ole mitään, minkä takia menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Äkkiä se asunto vaihtoon. No, viimeistään kun marraskuun räntäsateessa pyöräilee, alkaa keskustaan muutto kiinnostaa
Kaukana? Eihän siitä ole kun n.2 -2,5 kilometriä keskustaan. Sen käveli noin puoleen tuntiin. Pyörällä menee ihan hetkessä. Lisäksi hiihtoladut, lenkkipolut ihan lähellä jos se kiinnostaa. Uimaankin pääsee. Kun tutustuu muihin niin todennäköisesti muitakin asuu kortepohjassa joten helppo päästä kavereille viettämään aikaa. Bussit kulkee hyvin jne. Asuin vuosia kortepohjassa ja ei mitään valittamista. Kivaa aluetta ja ruokakauppojakin kaksi kävelymatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Äkkiä se asunto vaihtoon. No, viimeistään kun marraskuun räntäsateessa pyöräilee, alkaa keskustaan muutto kiinnostaaKaukana? Eihän siitä ole kun n.2 -2,5 kilometriä keskustaan. Sen käveli noin puoleen tuntiin. Pyörällä menee ihan hetkessä. Lisäksi hiihtoladut, lenkkipolut ihan lähellä jos se kiinnostaa. Uimaankin pääsee. Kun tutustuu muihin niin todennäköisesti muitakin asuu kortepohjassa joten helppo päästä kavereille viettämään aikaa. Bussit kulkee hyvin jne. Asuin vuosia kortepohjassa ja ei mitään valittamista. Kivaa aluetta ja ruokakauppojakin kaksi kävelymatkan päässä.
No kaukana se noin 3 km on.
Aamuyö, baarista pois. Millä menet? Busseja ei kulje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kirjoittaja taitaa olla ihmistyyppiä, jonka mielestä kaikki asunnot yli 500m säteellä kävelykadusta ovat liian kaukana :D Nyt puhutaan yliopisto-opiskelijasta jonka viiteryhmä ja menopaikat löytyvät Kortepohjasta eli siellä tulee asumaan monia uusia kavereita. Jyväskylän keskustassa ei ole oikein muuta kuin baareja ja kahviloita ja leffateatteri, kauppakeskusta on siirtynyt ajat sitten Seppälään. Vaikka asuisi Kauppakadun varrella on silti mentävä monen kilsan päähän ostoksille, jos tarvitsee muutakin kuin ruokaa.
Miksi olet noin kiinni aikuisessa lapsessasi? Haluat jopa määrätä missä asuu?
Miksi olet noin kiinni aikuisessa lapsessasi? Haluat jopa määrätä missä asuu?
Kaukana mistä? Kusisesta narkkikeskustasta? Alle kilsan päässä 3 kauppaa, 2 pizzeriaa, 3 baaria, kirjasto, kirkko, kirppis, Subway, kuntosali, uimarannat, Laajavuoren hiihtokeskus, kylpylä ja mitä kaikkea on itse kylässä. Ainakin joku ruokapaikka/baari, saunoja, grillauspaikkoja. Hyvin parkkitilaa ja todella hyvät bussiyhteydet. Vuokraan sisältyy kaikki ja onko se jotain 300-400e/kk. Ilmaiskemuja, lainauspalvelu tyyliin tarvitsen tänään imuria tai fillaria. Pääkampukselle pari kilsaa, Mattilanniemeen 3km.
En nyt kauheen huonona diilinä tuota pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kortepohjassa on aivan uusiakin opiskelija-asuntoja, Kortepohja ei ole vain ne neukkukuutiot. Ja kyllä niihin toimitetaan ihan mistä vain hoksaa tilata, onhan se selkeästi kaupunkialuetta.
Kortepohja ei todellakaan sijaitse jumalan selän takana, välimatkasta valittajalle saattaa tulla yllätyksenä että toisilla on ihan eri speksit ja toiveet asuinpaikkaa valitessa kuin itsellä on. Keskustan baarit nyt ole niin suuri vetovoimatekijä, ja on paljon muita vapaa-ajan viettotapoja kuin kuppiloissa istuskelu. Urheilusta ja liikunnasta pitävälle Kortepohjan ja Laajavuoren seutu on napakymppi. Savelan kaupat kutakuinkin vieressä lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kiitos!
Olen tässä itkenyt aikalailla asian tiimoilta, koko muutto on jo itsessään niin valtava asia ja nyt sitten tämä ettei huolinut ns parempaa kämppää. No, eiköhän tuo hommansa hoida tuokin asunto ja on siinä opiskelijakylässä hyvääkin, ainakin mitä olen lukenut. Ja vuokraan sisältyy vesi, sähkö, vakuutus, saunan käyttö, kuntosali jne.
Täytyy vain hieman shoppailla kaikkea sinne ja "tehdä" siitä kivempi.
Mutta tiedän, että itkettää, kun hänet sinne sitten "jätämme" ja arki alkaa, meillä täällä kotona ja hällä siellä.Ap
Veikkaan että nuori aikuisenne odottaa into piukassa muuttoa, opiskelijaelämää ja ekaa omaa asuntoa. Ei kannata tuputtaa oman mielen mukaisia sisustustavaroita vaan antaa asujan itsensä päättää ja valita. Kun se on hänen kämppä eikä äidin :D Kaikille ei ole niin tärkeää että asunnon visuaalinen ilme ja sisustus on vimpan päälle.
Kortepohja on vireä ja nuorekas asuinpaikka, yo-kylässä on ympärillä samanhenkistä opiskelijapopulaa. Paljon parempi ensiasunnon paikka kuin joku ydinkeskustan kerrostalo, jossa on kiukkuinen mummo naapurissa kyyläämässä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Äkkiä se asunto vaihtoon. No, viimeistään kun marraskuun räntäsateessa pyöräilee, alkaa keskustaan muutto kiinnostaaKaukana? Eihän siitä ole kun n.2 -2,5 kilometriä keskustaan. Sen käveli noin puoleen tuntiin. Pyörällä menee ihan hetkessä. Lisäksi hiihtoladut, lenkkipolut ihan lähellä jos se kiinnostaa. Uimaankin pääsee. Kun tutustuu muihin niin todennäköisesti muitakin asuu kortepohjassa joten helppo päästä kavereille viettämään aikaa. Bussit kulkee hyvin jne. Asuin vuosia kortepohjassa ja ei mitään valittamista. Kivaa aluetta ja ruokakauppojakin kaksi kävelymatkan päässä.
No kaukana se noin 3 km on.
Aamuyö, baarista pois. Millä menet? Busseja ei kulje.
Kimppataksilla tietty. Tai ihan omin jaloin kävellen, jos baari-ilta on sujunut ilman alkolla läträystä. Ja on vähintään yksi samaan suuntaan menevä kaveri messissä.
S-market Savela on 24/7 auki ja riittävän monipuolinen ruokakauppa. Itse käytän sitä usein, kun en jaksa vaivautua aina marketteihin ja enkä vahtia aukioloaikoja... Kortepohja on oikein hyvä alue!
Kortepohjassa päin asuvilla on tosiaan sekin etu, että lähikauppana on 24/7 avoinna oleva laajan valikoiman S-market. Hintataso myös opiskelijan kukkarolle sopiva.
Useampi entisistä opiskelukavereistani asusteli ylioppilaskylässä ja jokainen viihtyi oikein mainiosti. Se on lähiö siinä missä muutkin ja keskustaan pääsee Mäki-Matin läpi oikoreittiä joutuisasti pyörällä tai kävellen. Viitaniemen puistot ja uimarannat ovat nekin lyhyen kävelymatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ostat jonkun tuollaisen
https://www.etuovi.com/kohde/7972665?haku=M1685570561Pistät nuoren sinne vuokralle, otat vuokrat ja lyhennät asuntoa niillä
Nuoret on nykyään pidempiä kuin vanhempansa. Jos asunto lyhenee koko ajan, niin joutuu itse muuttamaan sinne?
B