Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten jaksaa olla 10 tuntia syömättä?

Vierailija
04.07.2014 |

Miten jaksan töissä olla 10 tuntia syömättä. minulla ei ole taukoja. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ensin selvittää, onko ihan työehtosopimuksen mukaista tehdä 10-tuntinen päivä ilman taukoja. Jos on, niin samalla voinee syödä jotain valmista ja sormin syötävää, esim. proteiinipatukoita, pähkinöitä tms.

Vierailija
2/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla myös vaippa housuissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taukoja pitäisi olla, mutta ei ole. Jos asiasta sanoo, saatan saada potkut tai joudun ainakin puhutteluun. En voi syödä mitään töiden aikana, se ei ole sallittua. 

Vierailija
4/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,joo

Vierailija
5/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Mitään työtä ei saa teettää 10 tuntia tauotta. Oletko jossain jäätelökioskilla?

Vierailija
6/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan saakaan, mutta näin nyt vain on. 

Vierailija
7/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa liukuhihnat ei pysähdy

Vierailija
8/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla on taukoja. Orjuus on laissa kielletty, ja Suomessa ja useimmissa muissakin länsimaissa noudatetaan jonkunlaisia työaikalakeja, myös sinun työpaikassasi.

Millä perusteella sinulle voidaan potkut antaa, ja mitä puhuttelu haittaa kun kuitenkin saisi lailliset tauot? Potkujen antajan kanssa voi sitten keskustella viimeiseksi ennen lähtöään, että eikö tämänlaatuiset työsuojelurikokset ole ihan poliisiasioita. Voivat suhtautua pikkuisen kunnioittavammin työntekijöihin sen jälkeen.

Jos aloittaja ihan vakavissaan väittää, että joutuu tekemään 10 työtuntia ilman vessa- ja ruokataukoja, niin ainoa asia mitä tilanne vaatii, on sen todistaminen.

Vierailija
9/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka huomaa, jos salaa syöt jonkun protskupatukan kolmen tunnin välein? Saatko juodakaan mitään koko työpäivän aikana?

Vierailija
10/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli mahdotonta syödä eräässä työpaikassa, pienessä liikkeessä jossa olin yksinä töissä. Myöskään vessassa ei millään viitsinyt käydä. En saanut laittaa ovia lukkoon, joten esim. vaihtorahan saaminenkin tuotti ongelmia, kun pomo kävi tyhjentämässä kassan iltaisin.

Muutkin asiat olivat ilmoitusluontoisia "meillä ei sitten lomarahoja maksella" tms., mutta jos olisin valittanut olisi työkkärissä ollut tulijoita.

Vierailija
11/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te suostutte tuollaiseen? Poltatte vaan työnantajan viranomaisille ja haette uuden työpaikan.

Vierailija
12/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 17:36"]

Minullakin oli mahdotonta syödä eräässä työpaikassa, pienessä liikkeessä jossa olin yksinä töissä. Myöskään vessassa ei millään viitsinyt käydä. En saanut laittaa ovia lukkoon, joten esim. vaihtorahan saaminenkin tuotti ongelmia, kun pomo kävi tyhjentämässä kassan iltaisin.

Muutkin asiat olivat ilmoitusluontoisia "meillä ei sitten lomarahoja maksella" tms., mutta jos olisin valittanut olisi työkkärissä ollut tulijoita.

[/quote]Ai niin, siinä vaiheessa kun liike vaihtoi omistajaa ja sain potkut olin niin sisuuntunut että uskalsin vaatia nuo kaikki minulle kuuluvat korvaukset, mutta ihan liittoon asti sain soitella eikä sieltä apua juuri herunut, vain käskettiin mennä poliisin puheille kun kuulemma vuosiloma- tms. lain rikkomus. Kun poliisilla uhkasin sitten pomoa niin tehosi, väitti että hänelle on annettu väärää tietoa.

Vierailija
13/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on oikeasti mahdoton syödä, niin tankkaat just ennen töihin menoa ja jotain mikä pitää pitkään kylläisenä. Töissä sitten juot (se kai sentään onnistuu). Tai varaat taskuun pähkinöitä tms. ja syöt samalla kun käyt vessassa.

Vierailija
14/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, olen minäkin ollut pienessä putiikissa töissä sen aukioloajan, yksin. Ei siinä liikoja ruokailuja voinut miettiä, salaa piti tiskin alta evästä syödä, silloin kun ei ollut yhtään asiakasta. Liike oli avoinna 9-18, töissä piti olla puolta tuntia aiemmin ja vastaavasti sulkemisajan jälkeen kassanlasku ja siistiminen.

Välillä omistaja pääsi käymään keskellä päivää, jolloin pääsin vessaan ja syömään. 

Vierailija
15/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on lainvastaista. Toivottavasti olet liiton jäsen, etkä ns. loimaan kassan...

Vierailija
16/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 17:44"]

Jeps, olen minäkin ollut pienessä putiikissa töissä sen aukioloajan, yksin. Ei siinä liikoja ruokailuja voinut miettiä, salaa piti tiskin alta evästä syödä, silloin kun ei ollut yhtään asiakasta. Liike oli avoinna 9-18, töissä piti olla puolta tuntia aiemmin ja vastaavasti sulkemisajan jälkeen kassanlasku ja siistiminen.

Välillä omistaja pääsi käymään keskellä päivää, jolloin pääsin vessaan ja syömään. 

[/quote]Juu, minäkin olin liikkeessä jossa minulla koko ajan oli muuta työtä tehtävänä ja hirveä kiire saada aina työ valmiiksi, puhelin soi koko ajan ja ne asiakkaat liikkeessä olivat vielä sitten siihen päälle.

Ja se valoton vessakin oli liikehuoneiston ulkopuolella, mahdoton se on yleensäkään käydä jollei ovia saa kiinni, ja pitäisi huoli pitää ettei kalliita laitteita varastella...

Aivan järjetöntä hommaa, mutta se oli ainoa edes vuoden kestänyt työ jonka minäkin onnistuin koko elämäni aikana saamaan.

11

Vierailija
17/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä päin Siwoihin on tullut oviin laput, joissa ilmoitetaan ajat, joina liike on suljettuna työntekijän tauon vuoksi. Kyllä työssä kuin työssä pitää pystyä järjestämään niin, että työntekijä saa syödä ja käydä vessassa (!).

Älkää ihmiset rakkaat suostuko ihan mihin hyvänsä!

Vierailija
18/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juu kuulosta kovin lailliselta..

Vierailija
19/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juu kuulosta kovin lailliselta..

Vierailija
20/24 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joukko ruskeakielisiä nyt ei tietysti työn menettämisen pelossa oikeuksistaan pidä kiinni.