Nukutko ja voit muutenkin huonosti tässä kuumuudessa? Miten lievität oloasi?
Kommentit (45)
nukun ilman vaatteita ja peittoja, pidän parvekkeen lasit auki, juon paljon kylmää kivennäisvettä tai vichyä
Päivällä kunnollinen nesteytys kivennäisvedellä. Iltaisin asunto viileäksi ilmastointilaitteella. Verhot kiinni kaikissa ikkunoissa 24/7 ettei aurinko pääsee paahtamaan. Näillä pärjää ne muutamat hassut hellepäivät, joita täällä on.
Vierailija kirjoitti:
Päivällä kunnollinen nesteytys kivennäisvedellä. Iltaisin asunto viileäksi ilmastointilaitteella. Verhot kiinni kaikissa ikkunoissa 24/7 ettei aurinko pääsee paahtamaan. Näillä pärjää ne muutamat hassut hellepäivät, joita täällä on.
Oot onnekas jos teillä päin on vain muutama hassu hellepäivä. Täällä on ollut 2 viikkoa putkeen yli 26 astetta, useina päivinä 30 +, välissä oli yksi osittain sateinen päivä jolloin lämpötila oli 23-24. Helteet jatkuvat ainakin viikonlopun ja nyt on kuitenkin vasta heinäkuun alku.
Ostin ilmalämpöpumpun ja nautin ihanista yöunista viileässä asunnossa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot onnekas jos teillä päin on vain muutama hassu hellepäivä. Täällä on ollut 2 viikkoa putkeen yli 26 astetta, useina päivinä 30 +, välissä oli yksi osittain sateinen päivä jolloin lämpötila oli 23-24. Helteet jatkuvat ainakin viikonlopun ja nyt on kuitenkin vasta heinäkuun alku.
2 viikkoa on muutama hassu päivä. Jää kuitenkin 50 viikkoa vuoteen jolloin ei ole hellettä. Öisin ei Suomessa ole hellettä kokolailla koskaan. Ehkä 1-3 yötä vuodessa.
t. eri
Uni ei meinaa tulla ja päivät on pakko olla varjossa ulkona. Nukkumaan menen suihkun kautta ja ikkunat kaikki auki heti kun viilenee vähänkin. Ei peittoja eikä pyjamaa.
Asun vanhassa jugend talossa, jossa ei ole vielä kuuma. Helteiden jatkuessa alkaa vasta tulla kuuma.
Nämä on rakennettu niin, että pysyvät viileinä kauan, vaikka olisikin kuuma.
Olen kylläkin rannalla aina monta tuntia, ja vettä (jossa on suolaa ja sokeria) kuluu joku viitisen litraa päivässä, se auttaa.
Nukun huomattavasti paremmin kuin normaalisti. Mun kivut katoaa kun lämpö nousee 25 asteeseen joten en herää niihin öisin. Aivan ihanaa!
Voin todella hyvin ja pursuan energiaa. Kunpa tämä ihanuus jatkuisi syksyyn! Kuitenkin monta kuukautta saan kärvistellä tuskissani
Meillä on ilmalämpöpumppu joten ei mitään ongelmia sisälämpötilan kanssa.
Ei auta mikään, oon koko ajan ärtynyt ja väsynyt. Sitten vielä yläkerran asukkaat kai lomalla kun herään joka aamun heidän kolinoihinsa.Itse menen vasta aika myöhään nukkumaan kun piristyn iltaa kohden kun viileenee.
Puhdistamon elektrolyysijauheesta tehtyä nesteyttäjää juon. Kasvoille suihkuttelen sellaita mineraalisuihketta. Nukun alasti mutta ikkunat pakko pitää kiinni kun rakennustyömaa vieressä... Käytän apteekin melatoniini että vähän saisin unta.
Vierailija kirjoitti:
Nukun huomattavasti paremmin kuin normaalisti. Mun kivut katoaa kun lämpö nousee 25 asteeseen joten en herää niihin öisin. Aivan ihanaa!
Voin todella hyvin ja pursuan energiaa. Kunpa tämä ihanuus jatkuisi syksyyn! Kuitenkin monta kuukautta saan kärvistellä tuskissani
<3
Pistän ilmalämpöpumpun vähän kovemmalle ja kuuntelen naapureiden voihketta.
Vierailija kirjoitti:
Asun vanhassa jugend talossa, jossa ei ole vielä kuuma. Helteiden jatkuessa alkaa vasta tulla kuuma.
Olen kylläkin rannalla aina monta tuntia, ja vettä (jossa on suolaa ja sokeria) kuluu joku viitisen litraa päivässä, se auttaa.
Hengenvaarallista juoda noin paljon! Kalium liukenee veden mukana jo paljon pienemmillä määrillä! Tajuttomuus, halvausoireet ja jopa kuolema uhkaa.
Itse juon lasillisen vettä ruuan kanssa (siis yht 4dl) ja lasillisen jos teen jotain fyysistä ulkona auringossa ( ajan nurmikkoa, teen raksa- tai pihahommia), siihenkin lisään suolaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengenvaarallista juoda noin paljon! Kalium liukenee veden mukana jo paljon pienemmillä määrillä! Tajuttomuus, halvausoireet ja jopa kuolema uhkaa.
Itse juon lasillisen vettä ruuan kanssa (siis yht 4dl) ja lasillisen jos teen jotain fyysistä ulkona auringossa ( ajan nurmikkoa, teen raksa- tai pihahommia), siihenkin lisään suolaa
Miksi haluat ylläpitää nestehukkaa kehossasi? Kyllä kuumalla vähintään 2-3 litraa pitää juoda, vaikka ei tekisi fyysistä työtäkään. Vilpoisella säälläkin vähintään litran verran juotava päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö, juon talvellakin jonkun kolmesta neljään litraa, olen juonut koko elämäni näin paljon.
Ulkoilen niin paljon kuin vain jaksan kuumassa. Sitten väsyttää ja sisällä tuntuu vähän viileämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat ylläpitää nestehukkaa kehossasi? Kyllä kuumalla vähintään 2-3 litraa pitää juoda, vaikka ei tekisi fyysistä työtäkään. Vilpoisella säälläkin vähintään litran verran juotava päivässä.
Suomalaisilla on joku ihmeellinen veden pelko ja ovat kuolemassa jo pienistä vesimääristä, sitten ihmetellään munuaisongelmia, päänsärkyä yms.
Itselläni oli viimeksi esim. päänsärky joskus teini-ikäisenä yhden kerran.
Hesarissa joku lääkäri kertoi juovansa tällä hetkellä noin kuusi litraa elektrolyyttien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on joku ihmeellinen veden pelko ja ovat kuolemassa jo pienistä vesimääristä, sitten ihmetellään munuaisongelmia, päänsärkyä yms.
Itselläni oli viimeksi esim. päänsärky joskus teini-ikäisenä yhden kerran.
Hesarissa joku lääkäri kertoi juovansa tällä hetkellä noin kuusi litraa elektrolyyttien kanssa.
Varmaan joku Maria Nordinin hengenheimolainen se lääkäri. Joku raja nyt nesteytykselläkin. Oikeasti liika juominen on vaarallista. 6 litraa on jo ihan liikaa asuipa missä maassa tahansa.
Käyn illalla uimassa. Menen normaalia myöhemmin nukkumaan, jotta sisälämpötila ehtii laskea edes jonkin verran. Herään normaalia myöhemmin. Näillä yritän pärjätä helle kauden läpi.