Nukutko ja voit muutenkin huonosti tässä kuumuudessa? Miten lievität oloasi?
Kommentit (45)
Pöytätuuletin tietokonepöydällä ja yöllä sängyn vieressä. Parvekkeen ovi auki työpäivän ajaksi. Juon jääkaappikylmää vettä. Myöhään illalla ei kuitenkaan paljon voi juoda ettei herää pissahätään. Tänään nukuin pitkät päikkärit kun unet jääneet lyhyiksi kaikesta huolimatta. Ajattelin ostaa ilmastointilaitteenkin jos niitä on vielä saatavilla hyviä malleja, mutta voi olla ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun vanhassa jugend talossa, jossa ei ole vielä kuuma. Helteiden jatkuessa alkaa vasta tulla kuuma.
Nämä on rakennettu niin, että pysyvät viileinä kauan, vaikka olisikin kuuma.
Olen kylläkin rannalla aina monta tuntia, ja vettä (jossa on suolaa ja sokeria) kuluu joku viitisen litraa päivässä, se auttaa.
Hengenvaarallista juoda noin paljon! Kalium liukenee veden mukana jo paljon pienemmillä määrillä! Tajuttomuus, halvausoireet ja jopa kuolema uhkaa.
Itse juon lasillisen vettä ruuan kanssa (siis yht 4dl) ja lasillisen jos teen jotain fyysistä ulkona auringossa ( ajan nurmikkoa, teen raksa- tai pihahommia), siihenkin lisään suolaa
Miksi haluat ylläpitää nestehukkaa kehossasi? Kyllä kuumalla vähintään 2-3 litraa pitää juoda, vaikka ei tekisi fyysistä työtäkään. Vilpoisella säälläkin vähintään litran verran juotava päivässä.
Ei siitä mikään nestehukka tule, ennen ihmiset tiesivät että liika vedenjuonti vain veltostuttaa. Heinäpellollakin juotiin keskellä päivää vain kahvit vaikka helteessä painettiin menemään koko päivä.
No ei todellakaan menty vain kahvin voimalla, vaan heinäpellon laidalla oli vesikiulu, josta käytiin kuupalla hörppimässä vettä. Kannattaa välillä lukea muutakin kuin av:ta niin oppiikin jotain.
Meillä oli mehua ja kahvia mutta ei vettä.
Mehussa on aikas iso prosentti vettä? Vai raakanako tiivistettä vetelitte?
Olen jo muihin ketjuihin vastaillut, laitetaan nyt vielä kooste:
Teen etätöitä. Päivää varten pakastan pakastepusseihin vettä. Nuo jääklöntit sitten vatiin, jalat vatiin. Kaulan ympärille pakastimessa ollut pyyhe, niitä vaihtelen.
Jos ei työpäivä (= ei kuulokkeita), kastelen hiuksia.
Yöksi sänkyyn lemmikkikaupasta ostin suurimman löytämäni koiran viilennysalustan (70 cm x 120 cm).
Uni tulee nyt helposti, maksoi alle 50 euroa. Veikkaan, että nuo myydään nyt loppuun.
Ja tietenkin yöllä täysi tuuletus, ja aamulla, heti kun lämpötila alkaa nousta, ovet ja ikkunat kiinni.
Jatkan vielä, yksi unohtui: pöytätuuletin, joka minulla nyt on "jakkaratuuletin", ja samalla jakkaralla tuulettimen kanssa on pari kylmäkallea, joista tulevaa kylmää ilmaa tuo pikku tuuletin levittää.
Meillä oli mehua ja kahvia mutta ei vettä.