Onko 4500 iso palkka? Jos ei ole mikään johtaja tms.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen 25-30 vuotiaan palkka
Siellä taas joku boomer tietää nuorten asiat.
En ole tuo edellinen vastaaja,mutta lienen boomeri, koska kaikki kolme 25-30v ikäistä lastani tienaa bruttona yli 4500 e/kk. Joskus huomaa, että opiskelu kannattaa.
Saatko suurtakin tyydytystä typerästä leuhkimisestasi? Lapsesi ovat varmasti perineet älynsä toiselta vanhemmaltaan, sinulta eivät ainakaan.
Tienaan itse tuon valtiolla, koulutukseltani olen yo. Mulla ei ole alaisia mutta asiantuntijatiimejä vedän. Teen etänä klo 8-16, ei juurikaan ylitöitä. Liksa kohta 4700€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on it alalla senior designer, työkokemus 30 vuotta ja asutaan aika reippaasti pk-seudun ulkopuolella, taitaa saada 4600. Ei hänelle käteen kolmea tonnia jää. Itse saan assarina tasan 3t ja nettona saan 2100.
4600e/kk on noin 3100e netto.
On se keskimääräiseen verrattuna iso palkka ja paljon rahaa, mutten kuitenkaan mitenkään epätavallinen tai ”överi.”
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on it alalla senior designer, työkokemus 30 vuotta ja asutaan aika reippaasti pk-seudun ulkopuolella, taitaa saada 4600. Ei hänelle käteen kolmea tonnia jää. Itse saan assarina tasan 3t ja nettona saan 2100.
Ja se on hyvä netto.
Kun tavallinen matalapalkka alan työntekijän palkka netto on kuukaudessa jotain 1400 euroa.
Eikä aina sitäkään.
En puutu koulutukseen enkä työn vaativuuteen, vaan kommentoin sitä, että vähätellään nettona käteen jäävää summaa.
Työnantajahan se maksaa bruttopalkan työn vaatimusten, osaamisen ja alankin mukaan.
Julkisella puolella on selvät palkkataulukot bruttopalkoille, mutta toki niihinkin voi saada henkilökohtasia lisiä osaamisen ja taitavuuden mukaan.
Yksityisellä puolella palkkamarkkinat ovat täysin vapaat , kunhan tess täyttyy.
Käyttäjä42257 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä kyllä. Jossain korkeamman verotuksen kunnassa voi jäädä alle 3k
Vierailija kirjoitti:
Itse työskentelin vuosituhannen alussa tittelillä designer, kk- palkka oli 1900€ työkokemus ko. hommasta 5v
Nostin kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä palkka. Maksetaan usein asiantuntijoille, erikoistuville lääkäreille sairaaloissa, insinööreille ja muille vastaaville.
Tuskinpa kukaan tuollaista palkka saa ihan noin vaan, pelkästään saapumalla oleskelemaan työpaikalle.
Luulenpa, että insinöörinkin pitää olla ansioitunut 4500€ palkkaan.
Vuosituhannen alussa eräässä tietoliikennefirmassa aloittavan insinöörin palkka oli 2000€ luokkaa.
Jeps, mitä yhteistä oli kyseisen firman insinöörillä ja ulmasella? Molemmat koetti pärjätä kymppitonnilla. Silloin oli vielä markat käytössä.