Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 4500 iso palkka? Jos ei ole mikään johtaja tms.

Vierailija
02.07.2021 |

?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon verran kuussa tienaan verojen jälkeen alle 3000 e/kk. Kaikki menee mikä tuleekin.

Se on silloin oma valintasi, koska itse säästän puolet pienemmälläkin palkalla eikä edes tiukkaa tee. Ja on lapsi, auto, jne.

Mä myös ihmettelen miten ihmeessä ihmiset rahojaan käyttää. Mulla myös puolet tuosta palkka ja rahaa jää säästöön ihan kivasti. Mullakin auto, asuntolaina ja kolme lasta, joilla kalliit harrastukset.

Vierailija
22/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen 25-30 vuotiaan palkka

Siellä taas joku boomer tietää nuorten asiat.

En ole tuo edellinen vastaaja,mutta lienen boomeri, koska kaikki kolme 25-30v ikäistä lastani tienaa bruttona yli 4500 e/kk. Joskus huomaa, että opiskelu kannattaa.

Kyllä, on se joskus näinkin. Sitten taas joskus maisterikin voi tienata vain reilun 2000. 

Mitä sinun lapset tekevät ? mikä on heidän ammattinimike ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaba kirjoitti:

ei oikeastaan, käteen jää noin 3000€ verojen jälkeen eli kyllä sillä elää mutta ei se paljoa ole.

Mulle jää käteen 1650 kuukaudessa ja elän ruhtinaallisesti. Matkustelen

, Syön ravintoloissa, teen ostoksia ym ym... Jos saisin 3000e käteen kuukaudessa niin olisin ainakin omasta mielestäni upporikas hetken päästä.

Vierailija
24/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä palkka kaikkialla muualla paitsi Vauva AV:llä. Täällä keskipalkat ovat 10 000 e, keskiverto palstalaisen ÄÖ on 170, Cooperin testissä menee hiljalleen hölkäten 4500 m, kävelyvauhti min 9 km/h, mies on laatikkoleuka-avaruuskirurgi, käyttötilillä rahaa min. 100 00 euroa, vähintään kolme yliopistotutkintoa jne.

Vierailija
25/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko jää käteen? Netto?

Jos menot on isommat kuin menot ei mikään riitä.

Vierailija
26/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen vastaaja,mutta lienen boomeri, koska kaikki kolme 25-30v ikäistä lastani tienaa bruttona yli 4500 e/kk. Joskus huomaa, että opiskelu kannattaa.

Suomessa ei ole boomereita, mutta jos olet yli 70 kuulut noin suurinpiirtein vastaavaan ryhmään.

Vierailija
27/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä palkka. Maksetaan usein asiantuntijoille, erikoistuville lääkäreille sairaaloissa, insinööreille ja muille vastaaville.

Tuskinpa kukaan tuollaista palkka saa ihan noin vaan, pelkästään saapumalla oleskelemaan työpaikalle.

Luulenpa, että insinöörinkin pitää olla ansioitunut 4500€ palkkaan.

Vuosituhannen alussa eräässä tietoliikennefirmassa aloittavan insinöörin palkka oli 2000€ luokkaa.

Kyllä tuo on varsin tavallinen palkka suunnitteluinsinööreille, firmasta riippuen.

Insinöörithän ovat niitä, jotka suunnittelevat ja ideoivat asioita, joita ei vielä ole edes olemassa.

Ideonnista saattaa usein seurata, että firmassa kehitettään tuote, jolla on markkinoilla suurta kysyntää.  Ja näin ollen sen tuotto on erittäin hyvä.  Ja tottahan noille yritys hakee aina patentin tuollaisille.

Vierailija
28/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä on. 

Selvästi yli suomalaisten keskipalkan, joka oli jossain siinä 3000 tienoilla. 

Vierailija
29/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itse hoitoalalla tuon verran kun teen pelkkää yövuoroa.

Vierailija
30/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole boomereita, mutta jos olet yli 70 kuulut noin suurinpiirtein vastaavaan ryhmään.

Totta. Boomer on vain nopeampi kirjoittaa kuin muut 60-80v tarkoittavat sanat niin olen sen omaksunut. Siitä yleensä kaikki ymmärtää minkä ikäistä noin suunnilleen tarkoitetaan.

Vierailija
31/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukion opettaja/lehtori.

Palkka aika lailla tarkasti 4500 e /kk.

Ei se minusta iso ole, mutta koulutukseen, vastuuseen ja runsaaseen vapaa-aikaan ja lomiin suhteutettuna aika lailla oikein.

Vierailija
32/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut yli 17000€ palkkaa puhtaana käteen kerralla eikä ollut iso. Joten pieneltä kuulostaa

Vierailija
33/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alkaa olemaan sellainen, millä tulee kohtuullisen hyvin jo toimeen. Toki vain, jos puhuit nettopalkasta. Tuon verran on hyvä pääkaupunkiseudulla jäädä käteen kuukausipalkasta.

Vierailija
34/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Kun eka palkka oli 2000 euroa, tuntui se älyttömän isolta paikalta. Sitä mukaan kun palkka on noussut, niin palkka on ensin tuntunut suurelta, mutta parissa kuukaudessa siihen on tottunut. Nykyään palkka 6500 johon siihenkin on jo tottunut.

Vierailija
35/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 4.650 euroa. Palkka on ok, minusta keskitasoa, ei suuri, muttei myöskään pieni. Palkalla pärjää myös Helsingissä, saa laskut maksettua, asuntolainaa lyhennettyä, auton voi ostaa ja säästöönkin jää joka kuukausi jotakin.

Vierailija
36/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa elämässä iso palkka. AV-palstalla kaikki tienaavat enenmmän ja jopa heidän parikymppiset lapsensakin.

Vierailija
37/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kahta työtä ja välillä saan tuon verran.

Vierailija
38/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On , unelma palkka.

39/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on osapuilleen tuo. Kyllä sillä pärjää ja säästöönkiin jää kunnolla mutta ei sillä kivilinnoja rakennella eikä hummailla pitkin kyliä. 

Vierailija
40/49 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan suunnilleen tuon senior asiantuntijana Helsingissä. Netto aika tasan 3k. Tulee toimeen mutta eipä tällä mitään uutta autoa tai kivaa keskustakämppää osteta..