Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle yritettiin kai flirttailla tänään kauppakeskuksessa

Vierailija
04.07.2014 |

Olin rullaportaissa matkalla ylöspäin, kun vastakkaisissa rullaportaissa tuli vastaan mies alaspäin. Tutkin siinä jotain puhelimestani ja kun nostin katseeni, huomasin, että mies oli tainnut katsoa minuunpäin jo pidemmän aikaa. Kun katseemme sitten kohtasivat, mies hymyili minulle, ei erityisen ystävällisesti vaan enemmänkin sillä tavalla silmää iskevästi.

Jäin vain miettimään, että jos olisin halunnut vastata miehen flirttailuun, mitenköhän mies oletti sen tapahtuvan? Olisin mennyt rullaportaat ylös ja lähtenyt hänen peräänsä alaspäin vai olisiko mies lähtenyt alhaalta ylöspäin minun perääni? Entä jos olisimme menneet sitten ristiin, molemmat olisivat lähteneet toistensa perään koskaan saavuttamatta toisiaan. Vai olisiko kenties pitänyt kiivetä siitä rullaportaiden yli miehen puolelle? Tai lähteä omia rullaportaita pitkin pinkomaan väärään suuntaan saavuttaakseni miehen? Neuvokaahan nyt, että vastaisuudessa sitten tiedän.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:58"]

Voi olla vaikea erottaa neutraali ystävällinen hymy flirtistä.

[/quote]

No kuten tästäkin ketjusta voi päätellä, flirtti on Suomessa TODELLA harvinaista, ja ilmeisesti jotenkin hirveän pahana pidettyä, tai ainakin kuolemanvakava asia... Olen kyllä itsekin huomannut, että kun tulen Ranskasta Suomeen, kukaan mies ei katso silmiin eikä hymyile... Ranskassa ja muualla keski-Euroopassa sekä miehet että naiset katselevat avoimesti toisiaan, ja ihmiset näyttävät helposti, jos he pitävät sinua viehättävänä. Kukaan ei kuitenkaan oleta, että sen pitäisi johtaa johonkin, onpahan vain ajanvietettä.

[/quote]

Miten he mielestäsi viestivät sen, että pitävät sinua viehättävänä?

[/quote]

Eikö sinun kanssaso ole koskaan flirtattu? No juuri sellainen ihan aavistuksen verran pidempi katsekontakti, hymy, keho orientoituna siihen ihmiseen joka on huoneessa kiinnostavin, seisoo jalat hiukan harallaan, kädet lanteilla, tilanteesta riippuen voivat myös hakeutua keskusteluun/samaan seuraan, ihmine yleensä vaistoaa kuka katselee heitä. Jos ei tämä ole tuttua (ja Suomessa ehkä oikeasti ei ole koska ihmisten käytös on niin sisäänpäinkääntynyttä) kannattaa lukea vaikka joku artikkeli body languagesta.

[/quote]

Tämä lienee aika selvää. Keskustelu kuitenkin lähti kadulla (tai liukuportaissa) tapahtuvasta ohikulkijan kohtaamisesta. Aika fakiiri saa olla, jos tuossa pikatilanteessa pystyy tekemään varman analyysin katseen/hymyn laadusta.

Vierailija
22/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sähän tietysti olisit kääntynyt katsomaan kaihoisasti hänen jälkeensä, ja hän olisi kääntynyt katsomaan sinun, katseenne olisivat kohdanneet ja olisitte tienneet että tässä oli nyt jotain enemmän kuin satunnainen kohtaaminen. Sitten mies olisi kiirehtinyt kuin uljas prinssi liukuportailla luoksesi.

Mutta muistat sitten katsoa koko matkan ajan, ettei käy niin että vain vilkaiset, ja juuri kun käännyt takaisin, mies vilkaisee, ja juuri kun hän kääntyy pois niin sinä katsot taas jne., ja niin te kuljette onnenne ohitse.

Mutta voi että, pitäisiköhän minun kerran elämässäni sitten päästä sinne ulkomaanmatkalle jotta näkisin hymyileekö minulle koskaan kukaan ventovieras ilmaisten minunkin olevan viehättävä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas nolottaa flirttailu. Jos joku komea hymyilee mulle niin nolostun, punastun tms. Tulee sellainen olo että jos hymyilen takaisin, niin mies miettii että "mitähän toikin läski tossa yrittää"

Vierailija
24/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit katsonut takaisin viehkeästi hymyillen. Eikai tämä nyt ensimmäinen flirttailu kaverisi ole? Hymy piristää päivää :)

Vierailija
25/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan et miltei jokaiselle naiselle ja miehelle tapahtuu tollasta jatkuvasti. Mä en ole mikään nuori missi vaan miltei nelikymppinen äiti ja mulle miehet tekee noin silloinkin kun olen mun lapsen kans liikkeellä ja mä vain hymyilen takas jos ehdin tai sit en.

Miksi kaikki pitää ylianalysoida rikki?

p.s Jos mies tuli ylhäältäpäin niiin oliskos mahollista et hän näin kuumana päivänä reagoi esim. vaatetukseesi tms.?

Vierailija
26/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:44"]

Mua taas nolottaa flirttailu. Jos joku komea hymyilee mulle niin nolostun, punastun tms. Tulee sellainen olo että jos hymyilen takaisin, niin mies miettii että "mitähän toikin läski tossa yrittää"

[/quote]Minä varmasti hymyilisin automaattisesti, mutta kohta pelästyisin että hymy olisikin tarkoitettu jollekin takanani. Tai että tyyppiä muuten vain naurattaa jokin, tai kenties olen liannut naamani tai vaatteeni ovat nurinpäin tai housut ovat unohtuneet jalasta tai... Mutta kuten sanottu, minulle ei hymyillä, pari kertaa olen nähnyt sellaisen hyväntuulisen oloisen ihmisen katseen, mutta oletan että ihan vain sattuma että vilkaisi, ja hymyili muuten vain, ehkä kassaa lähestyessään valmiiksi.

Vierailija
27/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26: jännä juttu mutta minulle tuollaista ei tapahdu koskaan. Ja olen siis nuori kaunis nainen.

Vierailija
28/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:48"]

Mä veikkaan et miltei jokaiselle naiselle ja miehelle tapahtuu tollasta jatkuvasti. Mä en ole mikään nuori missi vaan miltei nelikymppinen äiti ja mulle miehet tekee noin silloinkin kun olen mun lapsen kans liikkeellä ja mä vain hymyilen takas jos ehdin tai sit en.

Miksi kaikki pitää ylianalysoida rikki?

p.s Jos mies tuli ylhäältäpäin niiin oliskos mahollista et hän näin kuumana päivänä reagoi esim. vaatetukseesi tms.?

[/quote]Onko jossain kuuma? Meinaatko tissivakoa :O Ai siksikö mulle ei koskaan ole hymyiltykään.

Vierailija
29/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni flirttailu piristää päivää. Todennäköisesti halusi vaan piristystä päivään hakemalla pientä flirttiä vastaantulevalta, eikä mitään sen enempää. Miksi oletat että hän olisi halunnut enemmän, ja miksi jäit miettimään ja spekuloimaan asiaa noin paljon. Todennäköisesti sulle ei olla ennen flirttailtu, kun oot jo häitä lähestulkoon suunnittelemassa kun joku mies hymyilee.

Vierailija
30/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:51"]

26: jännä juttu mutta minulle tuollaista ei tapahdu koskaan. Ja olen siis nuori kaunis nainen.

[/quote]

Luulen, että kyse on siitä, että toiset tulkitsevat kaikki arkipäiväiset hymyt flirtiksi, kun taas sinä (tai minä) ei tehdä niin.

Vierailija
31/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:29"]

Oisit laskenut housut samantien jos jäit tosissasi miettimään halusiko mies juuri sinut treffeille. Siinä meni elämäsi tilaisuus.

[/quote]

En jäänyt miettimään, halusiko mies tosissaan juuri minut treffeille. Olen pahoillani, jos aloituksesta sai sen käsityksen. Asia, jota jäin miettimään, oli se, että JOS mies todella flirttaili minulle, niin miten sopisi olettaa minun tuollaisessa tilanteessa vastaavan flirttailuun? Tarkennettakoon nyt vielä, että olen parisuhteessa, eikä mies ulkonäöltään tai käytökseltään vedonnut minuun.

[/quote]

Hymyyn voi vastata hymyllä. Itse olen mies ja usein kaupungilla katselen vastaantulevia ihmisiä. Saatan toisinaan ihan spontaanisti hymyillä ihmisille kasvoihin katsoen. Teen niin oikeastaan miehille ja naisille, nuorille ja vanhoille.. siis oikeastaan kaikenlaisille ihmisille. En yritä iskeä ketään, vaikka joku saattaisi joskus niin luulla. Haluan vain olla positiivinen vastavoima perisuomalaiselle jörötyskulttuurille. Haluan levittää hyvää mieltä ja viestittää hymylläni ihmisille, että "sinä olet positiivisen hymyn arvoinen". Tiedän, että joku voi tulkita minut väärin, ja tiedän, etten myöskään ole ulkonäöltäni kovin viehättävä, mutta en anna pikkuseikkojen häiritä iloisen mielen jakamishalujani.

Aurinkoista kesää kaikille :)
 t. toinen hymyilevä mies :)

P.S. en kuitenkaan usko, että kuvaamasi tapaus olisin ollut minä.

Vierailija
32/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kuten tästäkin ketjusta voi päätellä, flirtti on Suomessa TODELLA harvinaista, ja ilmeisesti jotenkin hirveän pahana pidettyä, tai ainakin kuolemanvakava asia... Olen kyllä itsekin huomannut, että kun tulen Ranskasta Suomeen, kukaan mies ei katso silmiin eikä hymyile... Ranskassa ja muualla keski-Euroopassa sekä miehet että naiset katselevat avoimesti toisiaan, ja ihmiset näyttävät helposti, jos he pitävät sinua viehättävänä. Kukaan ei kuitenkaan oleta, että sen pitäisi johtaa johonkin, onpahan vain ajanvietettä.

[/quote]

Niin, Ranskassa jos katsookin silmiin niin voi olla ihan varma, että saa peräänsä, eikä niin helposti pois. Ei se mitenkään imartelevaa ole saada miehiltä koko ajan huomiota, mitä varsinkin Pariisissa asuvat saavat kokea päivittäin. Miehet tuijottavat, kuin paistia tarjottimella, suhisevat, viheltävät ja huutelevat perään. Haukkuvat vielä huoraksi perään, jos ei ole kuulevinaan. Tällainen ot täällä asuvalta, joka arvostaa suomalaista suhtautumista naisiin.

Vierailija
33/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 21:10"]

[/quote]

[/quote]

Niin, Ranskassa jos katsookin silmiin niin voi olla ihan varma, että saa peräänsä, eikä niin helposti pois. Ei se mitenkään imartelevaa ole saada miehiltä koko ajan huomiota, mitä varsinkin Pariisissa asuvat saavat kokea päivittäin. Miehet tuijottavat, kuin paistia tarjottimella, suhisevat, viheltävät ja huutelevat perään. Haukkuvat vielä huoraksi perään, jos ei ole kuulevinaan. Tällainen ot täällä asuvalta, joka arvostaa suomalaista suhtautumista naisiin.

[/quote]

Haluaisin vielä tietää, että missäpäin Ranskaa olet ollut? Kun sanot, että kaikki katsovat silmiin ja hymyilevät ja ihan vilpittömyyttään vain. Voisin vaikka harkita muuttoa sinne.

t. 33

Vierailija
34/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:29"]

Oisit laskenut housut samantien jos jäit tosissasi miettimään halusiko mies juuri sinut treffeille. Siinä meni elämäsi tilaisuus.

[/quote]

En jäänyt miettimään, halusiko mies tosissaan juuri minut treffeille. Olen pahoillani, jos aloituksesta sai sen käsityksen. Asia, jota jäin miettimään, oli se, että JOS mies todella flirttaili minulle, niin miten sopisi olettaa minun tuollaisessa tilanteessa vastaavan flirttailuun? Tarkennettakoon nyt vielä, että olen parisuhteessa, eikä mies ulkonäöltään tai käytökseltään vedonnut minuun.

[/quote]

Hymyyn voi vastata hymyllä. Itse olen mies ja usein kaupungilla katselen vastaantulevia ihmisiä. Saatan toisinaan ihan spontaanisti hymyillä ihmisille kasvoihin katsoen. Teen niin oikeastaan miehille ja naisille, nuorille ja vanhoille.. siis oikeastaan kaikenlaisille ihmisille. En yritä iskeä ketään, vaikka joku saattaisi joskus niin luulla. Haluan vain olla positiivinen vastavoima perisuomalaiselle jörötyskulttuurille. Haluan levittää hyvää mieltä ja viestittää hymylläni ihmisille, että "sinä olet positiivisen hymyn arvoinen". Tiedän, että joku voi tulkita minut väärin, ja tiedän, etten myöskään ole ulkonäöltäni kovin viehättävä, mutta en anna pikkuseikkojen häiritä iloisen mielen jakamishalujani.

Aurinkoista kesää kaikille :)
 t. toinen hymyilevä mies :)

P.S. en kuitenkaan usko, että kuvaamasi tapaus olisin ollut minä.

[/quote]

Täällä samanlainen nainen. Tykkään katsella ihmisiä, ihan kaikenlaisia. Jos joku katsoo mua päin samalla kun minä katson häntä, ihan automaattinen reaktio minulle on hymyillä ystävällisesti. Tämän takia olen ollut myös erittäin pidetty kaupan kassa. :)

Tosin.. Kun olin kaupan kassalla töissö, niin moni nuori mieshenkilö kai luuli, että olisin jollakin tavalla kiinnostunut koska hymyilen. Hymyili ihan kaikille ihmisille, puleille, mummoille, lapsille... ja varsinkin jotkut nää vähän pelin oloisen nuoret miehet ymmärsivät mun hymyn ihan väärin! Ei se ole muuta kun ystävällinen ele, joka mulla tulee ihan luonnostaan.

Vierailija
35/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pulin oloiset nuoret miehet. :D

Vierailija
36/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erehdyin taannoin puolihuolimattomasti vilkaisemaan (huom. en edes hymyillyt tai muutakaan) keskellä päivää kadulla vastaantulevaa miestä, joka tuijotti minua, ja sieltähän se juoksi perään esittäytymään ja halusi viedä treffeille. Osoittautui todella sitkeäksi inttäjäksi josta ei meinannut päästä eroon. Ranskalainen oli.

Vierailija
37/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:00"]

Onneksi et hymyillyt takaisin, se olisi pettämistä.

[/quote]

Jos suomalainen nainen hymyilisi miehelle sehän olis vähän kuin muun naisjoukon pettämistä että tuossapa helppo nainen. Mies ei saa alkaa kuvittelemaan ettei olisi henkisesti tossun alla. 

Mun mielestä ap:n olisi pitänyt soittaa poliisit paikalle raiskauksen yrityksestä.  

Vierailija
38/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Itselleni kävi niin, että ulkomaalainen mies tuli suurella kirppiksellä joka hyllyvälissä mua vastaan ja ensin hymyili, sitten sanoi, että on kauniit hiukset, kohta huomasin tietoisesti etsiytyvän samalle hyllyvälille kuin vahingossa ja taas pyrki juttusille. Kysyi englanniksi suoraan, olenko yksin ja voisiko hän tarjota minulle kahvit.

Vastasin aina kohteliaasti hymyillen ja kieltäydyin kahveista. Hän ei jättänyt minua rauhaan, oli hyvin kohtelias, ja kun viimein lähdin ulos, hän oli heti kannoillani luullen vihdoin tavoittavansa minut juttusille, joten oli varmaan pettymys, kun aviopuolisoni ajoi juuri samalla hetkellä oven eteen, kun pääsin ulos. Mies kuiskasi olan yli minulle näkemiin, kun hyppäsin autoon.

Ikinä en ole joutunut tuollaisen piirityksen kohteeksi! Kyllä siinä vähän oudot tunteet kävi. En pidä itseäni edes mitenkään erikoisen näköisenä, enkä ole edes mikään missimittainen! Hän oli siisti, ihan fiksun näköinen, charmantti, ehkä liki ikäiseni.  Kerroin heti miehelleni tuon episodin ja sanoin, että olipa hyvä, että tulit hakemaan, etten ollut yksin liikkeellä! Hieman jo pelottikin se tunkeilu! Mutta jotenkin vaikutti tunteisiin mairittelevalta tuollainen kiinnostus minua kohtaan. Olen hyvin uskollinen periaatteiltani, joten yhtään en salli tässä julkaisemiani ajatuksia enempää itselleni muita miehiä kohtaan kuin omaani. 

Niin, ja olen n 60v!

Vierailija
39/39 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin viestin 35 ja lisään vielä.

Mä hymyilen myös kun olen hermostunut tai ahdistunut. Tää tuottaa oikeasti ongelmia. Vai mitä luulette, kun joku epämiellyttävä ihminen ymmärtää mun ystävällisen hymyn ensin väärin ja sen jälkeen ahdistun kun ne "koittaa iskeä". Tulee entistä enemmän väärin ymmärretyksi, kun mun "hymy" vaan levenee, mutta en halua olla ilkeä enkä uskalla sanoa suoraan. Fiksu ihminen varmaan huomaisi hymyn olevan ahdistusta, mutta ne iskijät ei useinkaan oo kovin fiksun oloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän