kirkko pitäisi erottaa valtiosta. ne hihhulit sitä ylläpitäkööt jotka siihen uskoo
Kommentit (42)
En halua nimitellä ketään "hihhuliksi", mutta itse asiasta olen samaa mieltä: kirkolla ei pitäisi olla julkisoikeudellista asemaa. Sen pitäisi olla aatteellinen yhdistys muiden joukossa ja kerätä jäsenmaksunsa normaaliin tapaan.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:14"]En halua nimitellä ketään "hihhuliksi", mutta itse asiasta olen samaa mieltä: kirkolla ei pitäisi olla julkisoikeudellista asemaa. Sen pitäisi olla aatteellinen yhdistys muiden joukossa ja kerätä jäsenmaksunsa normaaliin tapaan.
[/quote]
Aamen!
Samaa mieltä. Tämä ketju painuu varmaankin nopeasti unohduksiin, koska eri mieltä olevia ei juuri taida olla, tai ainakaan eivät kehtaa ilmaista olevansa eri mieltä. Milloin tämäkin asia saadaan oikeasti hoidettua kuntoon? Olen jonkun kansalaisaloitteenkin allekirjoittanut joskus.
Samaa mieltä. Parisuhde rekisteröitäköön valtion puolesta maistraatissa. Kirkkoa ei tarvita elämiseen nykyajassa.
Tulee ihan keskiaika mieleen kun kansaa verotetaan kirkolle.
Kyllä se meille "hihhuleille" sopii, tiedättekö montako prosenttia kansasta kuuluu kirkkoon?
[/quote]
Ja ihmiset uskoo johonkin jumalaan :D käsittämätöntä. Raamattuhan on vain jonkun kokoama nidos sen ajan ihmisten tekemiä tarinoita.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:28"]Kyllä se meille "hihhuleille" sopii, tiedättekö montako prosenttia kansasta kuuluu kirkkoon?
[/quote]
Mitä luulet voittavasi tällä?
Ja kirkollisvero pois!
Ne jotka käyttää palveluita voisi hankkia ladattavaa bussikorttia vastaavan kirkkokortin, jota aina ovella vilauttaa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:31"]Ja kirkollisvero pois!
[/quote]
Tämähän tulla jo ap:n otsikossa
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:29"]
[/quote]
Ja ihmiset uskoo johonkin jumalaan :D käsittämätöntä. Raamattuhan on vain jonkun kokoama nidos sen ajan ihmisten tekemiä tarinoita.
[/quote]
"It's almost as if The Bible was eritten by racist, sexist, homophobic, violent, sexyally frustrated me, instead of a loving God." by Ricky Gervais
Aika ajaa kirkon ohi ja kovaa. Kirkollisvaaleissa äänestävät vanhoilliset ja koska heidän näkökantanssa ovat kaukana nykypäivän elämästä, niin väki pakenee kirkosta. Toisaalta ihmiset eivät enää usko satuolentoon ja elä sen mukaisesti, jolloin syyt kuulua kirkkoon vähenevät vähenemistään.
Koitetaan pitää tämä ketju hengissä
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:28"]
Kyllä se meille "hihhuleille" sopii, tiedättekö montako prosenttia kansasta kuuluu kirkkoon?
[/quote]
Joka päivä aina vain vähemmän. :D Tänään eronneita on 30 ja tänä vuonna jo melkein 15000. Kun lapsia kastetaankin vähenevässä määrin, niin kirkkoon kuuluvien määrä romahtaa muutamassa kymmenessä vuodessa. 2020 Helsingissä kirkkoon kuuluvia on jo vähemmistö.
Tästä voit lukea miltä kirkon tulevaisuus näyttää Euroopassa ja Suomessa. http://www.sti.fi/index.php/115-blogi/457-kirkon-mittarit-nayttavat-alaspain
Uskon Jumalaan. Mulle on ihan sama kuka kirkon omistaa ja ylläpitää. Mielelläni maksan siitä että saan osallistua erilaisiin kirkon tilaisuuksiin. Sitä en ymmärrä että miksi niin paljon on ihmisiä jotka maksaa sitä kirkollisveroa vaikka eivät siihen usko tai osallistu mihinkään. En ymmärrä..mikseivät eroa kirkosta.. Sitten jonkun kämäsen poliitikon lausahduksesta ottavat nokkiinsa..
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 14:31"]Ja kirkollisvero pois!
Ne jotka käyttää palveluita voisi hankkia ladattavaa bussikorttia vastaavan kirkkokortin, jota aina ovella vilauttaa.
[/quote]
Kirkollisverosta pääsee sujuvasti eroon kun eroaa kirkosta! ;)
Oletteko valmiit luopumaan myös kirkollisien juhlapyhien vapaista tai tuplapalkoista?
Täysin samaa mieltä. Ja jos kirkkoon kuulumaton haluaa esim. tulla siunatuksi avioliittoon, hinta sen mukainen. Samoin hautapaikat pitäisi kuulua vain kirkkoon kuuluville ja kuulumattomille siis omat perustettava.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 15:10"]
Oletteko valmiit luopumaan myös kirkollisien juhlapyhien vapaista tai tuplapalkoista?
[/quote]
Heti, kun kirkkouskovaiset siirtyvät luomiskertomuksen mukaiseen 6-päiväiseen työviikkoon.
Luulevaisia ei pidä kutsua hihhuleiksi. Loukkaantuvat siitä.