Helsingistä lääkäri joka ottaisi kilpirauhasvaivat tosissaan?
Kommentit (32)
Luulisin, että kaikki hyvät ovat aika ymmärrettävästä syystä niin buukattuja, etteivät ota enää uusia potilaita vastaan. Kilpirauhasvaivaisia on todella paljon ja hyviä lääkäreitä vähän. Huono yhtälö...
Antti Virkamäki Töölön Mehiläisessä ainakin on hyvä. Kuunteli oireita eikä tuijottanut vaan labra-arvoja.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:43"]
Treella Jorma Salmi Koskiklinikka ja Taina Harjumaaskola (Mehiläinen?)
No ei kyllä Jorma Salmi Liothyron reseptiä kirjoita. Tää tilanne on ihan toivoton, onnea etsintään :(
[/quote]
No miten niin ei? Ei kirjoita kaikille, mutta hän hoitaa Liolla. En ole potilaansa, mutta olen kuullut toisilta, jotka ovat. Mutta Tampereelta voisi mennä Lahteen, siellä on Vesa Ilvesmäki. Helsingissä on muuten myös Matti Välimäki, mutta taksa on tosi kova.
[/quote]
Kuvitteletko sinä että minä kilpirauhasvaivaisena jaksaisin matkustaa Lahteen? Millä? Ei mulla ole taksiin varaa jos hyvä päivä sattuisikin ja olisin pirteä. Eikä ajat aina mene yksiin sen mun pirteyteni kanssa.
[/quote]
No mitä vaihtoehtoja sulla on? Toivotaan, ettei tarvitse mennä Lahteen. Itsellä lääkärimatka 135km suuntaansa ja on joka sekunnin väärti.
Ja Jorma Salmi jakaa mielipiteet, oliko tällä yhdellä kysyjällä kuitenkin jo Thyroxin? Siis Salmi ei hoida pelkällä Liolla, vaan yhdistelmähoidolla ja ehkäpä vasta tutumpia potilaitaan :(
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:40"]
Munkin tekisi mieli testata liothyroninia. Treen seudulla. Kukahan sitä myöntäisi?
[/quote]
Kun noin hyvin tiedät niin varmaan myönnät sitä itse itsellesi...
[/quote]
huoh. Kiitos. Väsymys vaivaa thyroxinista huolimatta. Siksi tuota pohdin.
Miks kilpirauhasongelmia on nykyään paljon, varsinkin ylipainoisilla naisilla? Miksi? Tshernobyl?
On niitä aina ollut, mummoni söi lääkkeitä 50-luvulta alkaen. Ja ylipaino on usein vaivan seuraus, ei ikinä sen syy.
Mutta kyllä kaikki lääkärit sen tosissaan ottavat, jos labra-arvoissa oikeasti on häikkää.
Ottavat, mutta kilpirauhasvaivaa voi olla, vaikka arvot ovat esim. rajoilla. Silloin ei osata hoitaa. Eikä varainkaan, jos arvot rajojen sisällä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:58"]
Miks kilpirauhasongelmia on nykyään paljon, varsinkin ylipainoisilla naisilla? Miksi? Tshernobyl?
[/quote]
On se mahdollista. Äiti kertoi, että kun Tshernobyl räjähti (asuttiin ihan itärajalla), niin paskoin varoittamatta housuun pihassa. Eikä sellaista ollut tapahtunut sitten taaperoiän. Hän yhdisti ne kaksi asiaa toisiinsa, kertoi mulle myöhemmin. Olen syntynyt 1975. Ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, diagnosoitu vuosia sitten. Ylipaino kertyi vaikka söin kun lintu. Nyt lääkityksellä olen hoikka.
Hyväö olis jos tätä joku tutkisi.
N39
Mun kilpirauhasongelmat otettiin tosissaan jo 80-luvun alussa ja pääsin leikkaukseen. Siitä lähtien iloisena vajaatoimintakroonikkona.
Lääkäri oli silloin pentti klefström helsingissä. Lienee jo eläkkeellä.
Sama kysymys mutta Turun osalta. Tietoa?
Itse sain viime syksynä Antti Virkamäeltä ajan ihan parissa viikossa. Ja suosittelen!!!!
Pakko nostaa taas ton vitun bubbon tms takia
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 21:43"]
Treella Jorma Salmi Koskiklinikka ja Taina Harjumaaskola (Mehiläinen?)
No ei kyllä Jorma Salmi Liothyron reseptiä kirjoita. Tää tilanne on ihan toivoton, onnea etsintään :(
[/quote]
No miten niin ei? Ei kirjoita kaikille, mutta hän hoitaa Liolla. En ole potilaansa, mutta olen kuullut toisilta, jotka ovat. Mutta Tampereelta voisi mennä Lahteen, siellä on Vesa Ilvesmäki. Helsingissä on muuten myös Matti Välimäki, mutta taksa on tosi kova.
[/quote]
Kuvitteletko sinä että minä kilpirauhasvaivaisena jaksaisin matkustaa Lahteen? Millä? Ei mulla ole taksiin varaa jos hyvä päivä sattuisikin ja olisin pirteä. Eikä ajat aina mene yksiin sen mun pirteyteni kanssa.
[/quote]
No mitä vaihtoehtoja sulla on? Toivotaan, ettei tarvitse mennä Lahteen. Itsellä lääkärimatka 135km suuntaansa ja on joka sekunnin väärti.
Ja Jorma Salmi jakaa mielipiteet, oliko tällä yhdellä kysyjällä kuitenkin jo Thyroxin? Siis Salmi ei hoida pelkällä Liolla, vaan yhdistelmähoidolla ja ehkäpä vasta tutumpia potilaitaan :(
[/quote]
Eipä mulla oikein ole kuin se, että olen jonottanut nyt reilu puoli vuotta yhdelle jonka tiedän hoitavan muullakin kuin thyroksiinilla. Mulla on se kokeiltu ja alkuun auttoi, mut sitten heitti liikatoiminnalle. Mulla on nyt t4v jämähtänyt alarajalle, tsh väliin 3 pilkku jotain - 6. Ei nää ole mun normiarvot.
En mä tiedä kelle edes koskarissa menisin, onko siellä ketään joka nyt osaisi auttaa?
Asun treella keskustassa, joten tästä se lääkäri pitäis löytyä, mä olen oikeasti helkkarin väsyny.....
Olen varannut ajan Ulla Kiviniemelle koskariin. En tidä kirjoittaako myös T3:a, mutta ainakin kokeilen häntä. Nyt yhdistelmälääkitys, mutta ei enää lääkäriä, joka jatkossa näitä voisi määrätä :(
Antti Virkamäki ei ota tällä hetkellä vastaan uusia potilaita.
Vilho