Miten voin muuttaa perusilmettäni ystävällisemmäksi näyttämättä hullulta?
Olin viikonloppuna ystäväni kanssa baarissa, jossa tapasin muutamia hänen ystäviään. Sain sitten jälkikäteen kuulla, että he olivat loukkaantuneet kun olin kuulemma katsonut heitä niin ilkeästi! En todellakaan tee niin tahallani :--D Olen kuullut tätä muutamilta ennenkin, ja jatkuvasti joku kysyy "miksi mökötät?" "mistä sä nyt oot suuttunu?", kun kuulemma ilmeeni on niin äkäinen.
Mitä teen??? Minulla on aika huono näkö, joten voi olla että jotenkin huomaamatta siristelen silmiäni...
Kommentit (31)
Yleensä ne äkäiaen näköiset ovat vakavia, koska heitä väsyttää ja ovat vetämättömiä.
Mä kanssa kärsin vittumaisesta perusilmeestä, ja kerran jos toisenkin tämä on aiheuttanut kiusallisia sosiaalisia tilanteita... :( Mutta jos onnistuu vienon hymyn vääntämään niin se auttaa kummasti.
Mä kyl vähän epäilen, että ihmisen ajatukset ja sisäinen fiilis näkyy naamalta.
Jospa kehittäisitte luonnettanne, ettette olisi vittumaisia ihmisiä niin ehkä ilmekin kirkastuisi samalla.
No kuulkaa ei tääkään oo kivaa, ku aina näyttää ystävälliseltä ja kiltiltä. Ei auta mikään suurinpiirtein gootti-tyyliin vaihto, näytän sittenki niin viattomalta. Ja se vituttaa, ku miehet hokee, että ku sä oot niin kiltin näkönen ja plaa plaa ku oot niin kiltti, mutta ku en ookaan kiltti ja sit ne itkee parin kuukauden jälkeen, että miks sä oot tollanen? Luulin, että oot kiltti. Mä oon luonnostani sellanen kiltin ja ystävällisen oloinen.
No kuulkaa ei tääkään oo kivaa, ku aina näyttää ystävälliseltä ja kiltiltä. Ei auta mikään suurinpiirtein gootti-tyyliin vaihto, näytän sittenki niin viattomalta. Ja se vituttaa, ku miehet hokee, että ku sä oot niin kiltin näkönen ja plaa plaa ku oot niin kiltti, mutta ku en ookaan kiltti ja sit ne itkee parin kuukauden jälkeen, että miks sä oot tollanen? Luulin, että oot kiltti. Mä oon luonnostani sellanen kiltin ja ystävällisen oloinen.
Mahtavaa,maailmasta löytyy muitakin vittunaamoja. En ole enää yksin.
Mulla on luonnostaan samantapaiset kulmakarvat kuin suvi pitkäsellä (viidakon-&aurinkorannan tähtönen, dj, seiskajulkku jne.), ja jotkut ovat sanoneet että näytän vittumaiselta ja ilkeältä. Mitä en siis todellakaan ole! :D ärsyttävää kun tietyt kasvonpiirteet vaan tekevät ihmisestä luonteensa vastaisen näköisen. Sen kanssa on vaan opittava elämään, kyllä varmasti kaikki jotka sut tuntee ajattelevat sut ihan positiivisena ja kivana ihmisenä, eivätkä huomioi piirteitäsi negatiivisessa mielessä. :)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 17:57"]
Mä kyl vähän epäilen, että ihmisen ajatukset ja sisäinen fiilis näkyy naamalta.
Jospa kehittäisitte luonnettanne, ettette olisi vittumaisia ihmisiä niin ehkä ilmekin kirkastuisi samalla.
[/quote]
Minä olen itse asiassa harvinaisen tasapainoinen ja myönteisesti ajatteleva ihminen, myös muiden kuin itseni mielestä. Ei näy millään tavoin perusilmeestäni. Siitä olen samaa mieltä, että vittumainen luonne kyllä näkyy kasvoista. Mutta kaikki joilla on vittumainen ilme kasvoillaan, eivät ole sellaisia luonteeltaan.
Eräs ketjuun vastannut
Onko kyse silmien vai suun ympäryksestä, joka aiheuttaa ton tunteen muissa?
Joskus lihominen saattaa pyöristää ilmettä. Luulen että vaikea ilman botoxia tuota silmien välistä ryppyä poistaa esim.
Samoin kireät huulet, korjaaminen taitaa onnistua ainoastaan täyteillä. Mutta noille kulmakarvoille saattaa voida tosiaan tehdä jotain? Oletteko koskaan katsonut kuvasta, mitä muuttamalla ilme muuttuisi? .
Ihana otsikko. :)
Kärsin itse samanlaisesta ongelmasta - saan silloin tällöin kuulla vaikuttavani vihaiselta, vaikka olisin todellisuudessa ihan hyväntuulinen. :D
Ystävälliseltä näyttämistä voi treenata ihan peilin kanssa. Itse nimittäin huomasin kerran itseäni peilaillessani, että kun hymyilen mielestäni vienosti, niin todellisuudessa naamani on silloin ihan peruslukemilla. :D
Hymyile vienosti ja nosta samalla kulmakarvoja.