Tämä saakelin helle on tuhonnut mun kasvojen ihon!!!!!
Antakaa nyt hemmetti jotain vinkkejä! Tosin tuntuu, että kaikki on jo kokeiltu.
Ihoni on aivan karmeassa kunnossa. Puhjennut kukkaan, teki sen jo ensimmäisten kunnon helteiden aikana. Ja pahemmaksi menee. Joka kesä sama juttu. Syksyllä ja talvella ihoni voi hyvin, ihme kyllä. Mutta kesä pilaa kaiken >:(
Kommentit (24)
Sama homma. Pienet näppylät on vallanneet mun naaman :D
Sama täällä, naama ja päänahka kuivuneet korpuiksi hetkessä. Ei näin pahaa edes pahimmilla talvipakkasilla ja toimistoilmalla.
Mutta kaikkien kauneusgurujen mukaan aurinko tekee iholle hyvää??
Vierailija kirjoitti:
No ei. Aurinko on ihon vanhentaja nro 1
Hyvä kosteusvoide ja aurinkovoide, riittävästi sokeritonta ja alkoholinto nestettä, vihanneksi ja marjoja hyvä syödä helteellä. Varjossa pahimman helteen aikana. Käytä lierillistä päähinettä ja suojaa kasvojesi ihoa auringolta kuumimpaan aikaan päivästä ulkona. Siinäpä se. Jos iho ei tokene, mene iholääkärille tai kosmetologille ongelman vakavuuden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtäkään tällaista gurua, päinvastoin kaikki suosittelevat välttelemään aurinkoa ja suojautumaan kunnolla.
Ap, pysy poissa auringosta! Käytä isoa lierihattua ja kasvoille tarkoitettua suojavoidetta. Puhdista kasvot kunnolla joka ilta. Käytä kosteusvoidetta. Voisit myös kokeilla C-vitamiiniseerumia, se on etenkin kesällä tehokas ja voi auttaa ihon pintatekstuurin, näppyjen ym. kanssa. Mutta se kaipaa aurinkosuojaa kaverikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toisin päin. Kesällä hyvä iho, talvella aivan kamala.
Mun iho pitää myös kesäajasta, ilmeisesti lämmön ja kosteuden vuoksi. Talvella onkin haasteita ihan liikaa.
Miten te voitte käyttää lierihattuja? Hikoo pää ihan armottomasti, jos minkäänlaista hattua päähäni helteillä laittelen.
Täälläkin pikkunäppyjä mutta kasvojen lisäksi myös kaulassa ja rinnassa :(
Voihan siitä hatusta tehdä avomallin.
Jättää vaan senverran, että pysyy päässä.
Oletko ikinä kuullut aurinkorasvasta? Hatuista, siitä että oleskelet ulkona silloin kun uv-säteily ei ole korkeimmillaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä kuullut aurinkorasvasta? Hatuista, siitä että oleskelet ulkona silloin kun uv-säteily ei ole korkeimmillaan?
Käytän aurinkorasvaa ja hattua. Työni on ulkona tapahtuvaa, en voi mennä työpäiväksi sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aurinkorasvaa ja hattua. Työni on ulkona tapahtuvaa, en voi mennä työpäiväksi sisälle.
Paljon kosteutusta, ja tosiaan c-vitamiinia ja myös jotain AHA/BHA-kasvovettä voisit käyttää pari kertaa viikossa. Auttaa näppylöihin, finneihin, tukkeutumiin, ylipäätään siihen, miltä ihon pinta näyttää ja tuntuu. Liikaa ei kuitenkaan kannata käyttää mitään tehoaineita, koska sekin ärsyttää ja kuivattaa ihoa, jolloin ongelma vain pahenee.
Kuulostaa ruusufinnille joka tulee auringosta
Mulla hattu päässä kunnon lierillä ettei paista lärviin ja suojaan 50 aurinkorasvalla 😎
Olen saanut olla rauhassa näppylöiltä
Muistakaa juoda vettä riittävästi, 3 litraa päivässä. Liikaa ei saa juoda vettä päivässä. 3-3,5 litraa ja iho on heti paljon parempi.
siihen vielä maski hautomaan päälle...I feel you
Mulla toisin päin. Kesällä hyvä iho, talvella aivan kamala.