Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko/saako olla ylpeä itsestään kun selviää lapsettomuushoidoista?

Vierailija
04.07.2014 |

Saako olla ylpeä itsestään jos selviää lapsettomuushoidoista, raskaudesta/raskauksista, synnytyksestä ja saa viimein sen lapsen/lapset? Tai vaikka ei saisikaan, saako olla ylpeä että on selvinnyt?

Minulla ainakin ne hormonit oli kova rääkki keholle ja päälle. Aloinkin kyllä käyttämään melko nuorena (21v) että varmaan siitäkin johtuu.

Tuntuu ettei saa olla ylpeä itsestään, kun tulee haukkumisia vaan. Ainakin palstalla.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtisi ottamaan mitään hormoneja ja rankkoja hoitoja ja tutkimuksia. Ellei kehoni suostu raskautumaan normaalimenetelmillä, niin sitten olen maho.

Vierailija
42/48 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 09:08"]

Onneksi tämä palsta edustaa jotain kieroutunutta vähemmistöä kansasta. Onnea ap:lle, älä ota tätä vakavasti!

[/quote]

Tämä on minunkin diagnoosini. Aivan helvetin ilkeää porukkaa. Toivon todella, että tämä ei kerro totuutta Suomen kansasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 09:02"]

Mitä ylpeilyn aihetta on siinä, että tavallaan toimii luontoa vastaan? Enemmän olisi aihetta ylpeyteen, jos kykenee myöntämään, ettei saa lapsia ja elää sen tosiasian kanssa.

Miksi lapsia on pakko hankkia? Sisällön elämään voi saada monella muullakin, helpommallakin tavalla.

[/quote]

Mä en niinkään tunne vihaa niitä lapsettomuushoito potilaita vastaan, koska heitähän aina tulee olemaan. Olen vihainen politikoille ja lääkäreille, että miksi sallivat tällaisen. Joku aloite olisi paikoillaan hoitojen lopettamiseksi.

[/quote]

En vihaa hoitoa saavia tai antavia, kyseenalaistan vain koko toiminnan. Jos perheessä on yksikin lapsi, niin miksi pitää mennä hoitojen avulla saamaan lisää. Tiedän perheen, jossa adoptiolapsi, mutta silti mentiin vielä hoitoja ottamaan. Miksei tuo yksi lapsi riittänyt takaamaan vanhemmuutta.

Vierailija
44/48 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 09:15"]

En vihaa hoitoa saavia tai antavia, kyseenalaistan vain koko toiminnan. Jos perheessä on yksikin lapsi, niin miksi pitää mennä hoitojen avulla saamaan lisää. Tiedän perheen, jossa adoptiolapsi, mutta silti mentiin vielä hoitoja ottamaan. Miksei tuo yksi lapsi riittänyt takaamaan vanhemmuutta.

[/quote]

Eikös AV:n virallinen kanta ole, että yhden lapsen perheet ovat saatanasta? Ja lapsettomat vasta ovatkin! Nuo itsekkäät paskiaiset!

Vierailija
45/48 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen ylpeä että en masentunut vuosien lapsettomuushoitojen aikana, vaikka monta kertaa oli lähellä. Saikkua en joutunut koskaan ottamaan, muuta kuin punktion takia. Jaksoin taloudellisesti kituuttaa monta vuotta, hoidot maksoivat 20-30 tuhatta euroa. En myöskään mielestäni rasittanut ystäviäni liikaa puhumalla hoidoista ja jaksoin myös kuunnella heidän ongelmiaan. Annoin valtavasti vertaistukea kanssasisarille. Ja olen av:lla vastannut aina lapsettomuushoitoon liittyviin kysymyksiin asiallisesti.

Vierailija
46/48 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla ylpeä, mutta aiheutat itsellesi turhaa pahaa mieltä tulemalla kyselemään tänne, kun täällä näitä tuomitsijoita ja vittuilijoita riittää. Miksi tarvit siihen kenenkään lupaa? Jos olet ylpeä, niin ole ylpeä, mutta ei sillä ole järkevää kehuskella tai ainakaan kysyä lupaa.

Vierailija
47/48 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän palstan mielipiteillä on aloittajalle merkitystä? Ylpeydelle ei ole mitään aihetta, valinta hoitoihin on oma. Luulisi mieluummin olevan kyse kiitollisuudesta, kun edes on mahdollisuus hoitoja saada.

Vierailija
48/48 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutten ymmärrä mitä selviämistä lapsettomuushoidoissa on. Tahaton lapsettomuus ei ole tappava tauti, hoidot eivät ole välttämättömyys, eivätkä lääkkeiden sivuvaikutukset ole kovinkaan pahoja. 

Henkisesti nuo hoidot ovat toki rankkoja, mutta noh, ihmismieli selviää pahemmastakin. 

Raskaudesta saa olla ylpeä ja iloinen, synnytyksestä saa olla ylpeä yms.

Syöpähoidoissa on selviämistä, samoin esim. dialyyseissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi