Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään ravintolassa tapahtunutta..

Vierailija
04.07.2014 |

Kävimme perheen kanssa syömässä ravintolassa. Seurueeseemme kuului 55-vuotias äitini, 60-vuotias isäni, 30-vuotias mieheni, minä (26v) ja 24-vuotias pikkusiskoni, hänen 25-vuotias miehensä ja heidän 1v2kk lapsensa. Noin kolmikymppinen tarjoilija teititteli isääni, äitiäni, miestäni ja sisareni miestä. Otti siis heiltä tilauksen asiallisesti vastaan. Istuimme siis sisareni kanssa vierekkäin, olemme todella saman näköiset ja tyyliset, meillä on samanlaiset hiukset jne. Ja mitäpä tarjoilija meidän kohdalla kysyikään.

"No, mitäs tytöt sitten ottaisi?"

Istuimme koko seurue lasta lukuunottamatta luukku auki. Eihän noin puhuta edes teineille? Siskoni vielä piteli omaa lastansa sylissä. Isäni sitten sanoi että ei taida nämä tytöt ei taida olla vielä valmiita tilaamaan, ja oiskohan meidän mahdollista saada toinen tarjoilija.

Huh huh!

Toinen tarjoilija oli kohtelias ja palvelu oli erinomaista, ruokakin oli hyvää. Mutta mistä hitosta näitä tarjoilijoita revitään?

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:09"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 02:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 02:55"] 

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 02:47"]

Ja 36 oli ap.

[/quote]

ja sinua loukkasi mikä?

se, että ehkä ensimmäistä kertaa hienossa ravintolassa oleva nuorehko asiakas ei tuntisi oloaan vaivaantuneeksi?

toki olisitte voineet mainita jo pöytävarausta tehdessänne kertoa että koko seurueenne on kuninkaallisia , ja odotatte sen mukaista kohtelua.

olitteko kuitenkin saaneet lastenrattaat kulkuväylälle ja vaatineet syöttötuolin?

oliko vastassa punainen matto kun saavuitte ravintolaan ?

ja jos mielestäsi 2012 ravintolaopas ( mikä ? ) pitää kutinsa kaksi vuotta myöhemmin , niin kerron sinulle kulta pieni, että sen voi jo vaikka polttaa pimenevissä kesäilloissa lapsien iloksi.

[/quote]

Toivottavasti et ole asiakaspalveluammatissa.

[/quote]

olen. ja helvetin hyvä siinä. tiedän ammattiini liittyvistä asioista enemmän kuin

mamma-palstan "naiset" tietävät aviomiehen tyytyväisenä pitämisestä ja kodin ylläpidosta. toivon myös että kaltaisesi "asiantuntija" ei ole asiakkaanani.

[/quote]

No, tämä sinun tekstisi kertoo paljon hyvin minkälaista väkeä ravintoloissa työskentelee. En ihmettele yhtään miksi ravintola-alalla menee niin huonosti. Syy ei ole verotuksessa, ei laissa vaan surkeassa henkilökunnassa. Jos sinä olet tuolla asenteellä "helvetin hyvä", millaisiahan ne huonot mahtavat olla?

[/quote]

oletko ap?

mistä katkera?

onko joku rosson tarjoilija kieltänyt vaipanvaihdon ruokapöydällä?

edelleenkin epäselvää oliko "2012-ruokaopas" citylehti, mammapalsta, ilmaisjakelu vai kenties oikea ruokaopas?

jos vähänkin seuraat ravintola-alan menoa niin saatat, siis saatat tietää , että jopa michelintähden saattaa menettää tai ansaita kerran vuoteen.

tosin luulen että sinä luet lähinnä mamma-palstaa ja ilmaisjakelulehtiä.

Vierailija
142/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Jori-pappa sen tiesi:

"don't fuck with the people, WHO serves U'r drink and food"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:03"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 02:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 02:36"]

itse veikkaan fransmannia , joka on palstan mammoille "fine-dining"

[/quote]

Ohis: mitä väliä vaikka kyseessä olisi ollut fransmanni? Kyseessä on edelleen ravintola, jonka asiakkaat maksavat tarjoilijoiden palkat. Eikö heitä tulisi kohdella kunnioittavasti? Voin vain kuvitella kuinka tarjoilijat juoruavat apn kaltaisista asiakkaista minkä työltään ehtivät. Hyi hitto.

[/quote]

haluat siis esimerkkinä että 50v tarjoilija teitittelee 24v sloboa?

[/quote]

Kyllä.

[/quote]

ihanaa. olen itse 36v. kerrotko työpaikkasi ja ikäsi?

voin tulla sinne odottamaan teitittelyä.

voin myös ilmoittaa  etukäteen tulostani.

Vierailija
144/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 36 oli ap.

[/quote]

ja sinua loukkasi mikä?

se, että ehkä ensimmäistä kertaa hienossa ravintolassa oleva nuorehko asiakas ei tuntisi oloaan vaivaantuneeksi?

toki olisitte voineet mainita jo pöytävarausta tehdessänne kertoa että koko seurueenne on kuninkaallisia , ja odotatte sen mukaista kohtelua.

olitteko kuitenkin saaneet lastenrattaat kulkuväylälle ja vaatineet syöttötuolin?

ja jos mielestäsi 2012 ravintolaopas ( mikä ? ) pitää kutinsa kaksi vuotta myöhemmin , niin kerron sinulle kulta pieni, että sen voi jo vaikka polttaa pimenevissä kesäilloissa lapsien iloksi.

[/quote]

Eikös ap sanonut että ilman tuota törkeää kommenttia visiitti onnistui hyvin. On siis aika selvää mistä ap loukkaantui: epäkunnioittavasta käytöksestä.

Vierailija
145/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:23"]

Ja 36 oli ap.

[/quote]

ja sinua loukkasi mikä?

[/quote]

Eikös ap sanonut että ilman tuota törkeää kommenttia visiitti onnistui hyvin. On siis aika selvää mistä ap loukkaantui: epäkunnioittavasta käytöksestä.

[/quote]

googleta- sisälukutaito.

luitko mihin vastasit?

Vierailija
146/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:21"]

oletko ap?

mistä katkera?

edelleenkin epäselvää oliko "2012-ruokaopas" citylehti, mammapalsta, ilmaisjakelu vai kenties oikea ruokaopas?

jos vähänkin seuraat ravintola-alan menoa niin saatat, siis saatat tietää , että jopa michelintähden saattaa menettää tai ansaita kerran vuoteen.

[/quote]

Ei, en ole ap. Ihmettelen vain asennettasi. Olen itse saanut aina asiallista palvelua asioidessani ravintoloissa, vaikka ne ovatkin olleet ihan fransmannitasoa parhaimmillaan. Siksi olen hieman hämmentynyt, että ns. Oikeissa ravintoloissa (tai vaikka siellä rossossa!) asiakasta on ainakin sinun mukaasi oikeutettua kohdella todella epäkunnioittavasti.

Vierailija
147/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:23"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:03"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 02:52"]

[/quote]

Ohis: mitä väliä vaikka kyseessä olisi ollut fransmanni? Kyseessä on edelleen ravintola, jonka asiakkaat maksavat tarjoilijoiden palkat. Eikö heitä tulisi kohdella kunnioittavasti? Voin vain kuvitella kuinka tarjoilijat juoruavat apn kaltaisista asiakkaista minkä työltään ehtivät. Hyi hitto.

[/quote]

[/quote]

Kyllä.

[/quote]

[/quote]

Ehkä sinä voisit kertoa omat tietosi niin voisimme mammaporukalka tulla testaamaan sinun HELVETIN HYVÄÄ osaamistasi.

Vierailija
148/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnan elätti päässyt isin rahoilla syömään fransmanniin , ja odottaa teitittelyä?

oliko sinulla päälläsi vaaleanpunainen tylli-prinsessa-mekko ja päässäsi

jo konkurssiin menneestä tiimarista 18-v syntymäpäiville ostamasi muovi-tiara?

sinun kannattaa ehdottomasti soittaa juttuvinkki iltasanomiin ja kirjoittaa tulikivenkatkuinen kirje ravintolaan.

kerrot kuinka koko sukusi oli syämässä siä , ja kaikki oli niin maar kauhiaa.

vaadit koko suvullesi valtavia korvauksia tapahtuneesta.

ja sen

että aina kun menet syömään ilmaiseksi ravintolaan, koko ravintolan henkilökunta toivottaa sinut tervetulleeksi kunniakujalla punaista mattoa pitkin sisäänkäynnillä. kumarrus "perään".

Vierailija
149/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:23"][quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä.

[/quote]

[/quote]

Ehkä sinä voisit kertoa omat tietosi niin voisimme mammaporukalka tulla testaamaan sinun HELVETIN HYVÄÄ osaamistasi.

[/quote]

mammaporukalla?

saatteko ravintolakäntinne laskun maksuun rahanne miehetänne, jolla paljon rahaa?

paikka jossa työskentelen ei ole elari/sossu/kela-mammoille.

Vierailija
150/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:35"]yhteiskunnan elätti päässyt isin rahoilla syömään fransmanniin , ja odottaa teitittelyä?

oliko sinulla päälläsi vaaleanpunainen tylli-prinsessa-mekko ja päässäsi

jo konkurssiin menneestä tiimarista 18-v syntymäpäiville ostamasi muovi-tiara?

sinun kannattaa ehdottomasti soittaa juttuvinkki iltasanomiin ja kirjoittaa tulikivenkatkuinen kirje ravintolaan.

kerrot kuinka koko sukusi oli syämässä siä , ja kaikki oli niin maar kauhiaa.

vaadit koko suvullesi valtavia korvauksia tapahtuneesta.

ja sen

että aina kun menet syömään ilmaiseksi ravintolaan, koko ravintolan henkilökunta toivottaa sinut tervetulleeksi kunniakujalla punaista mattoa pitkin sisäänkäynnillä. kumarrus "perään".

[/quote]

Voi vitsit mikä provo. Oletko se keltainen rusetti -tyyppi?

Vierailija
151/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:21"]

oletko ap?

mistä katkera?

[/quote]

Ei, en ole ap. Ihmettelen vain asennettasi. Olen itse saanut aina asiallista palvelua asioidessani ravintoloissa, vaikka ne ovatkin olleet ihan fransmannitasoa parhaimmillaan. Siksi olen hieman hämmentynyt, että ns. Oikeissa ravintoloissa (tai vaikka siellä rossossa!) asiakasta on ainakin sinun mukaasi oikeutettua kohdella todella epäkunnioittavasti.

[/quote]

normaaliasiakas ei ole ap.n kaltainen kiukkupirkko.

ja pappa pyytää, niin tarjoilija vaihtuu. yhyy. olen aikuinen mutta isi puhuu puolestani. isi , missä on vessa?

Vierailija
152/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden 2012 vinkit? hahhaa. oliko ravintola porvoossa?

Vierailija
153/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole kuullet sitten räkäklimpeistä ruoka-annoksissa , kun henkilökunta on ollut asiakkaaseen kyrsiintyny?

Äippä85

Vierailija
154/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma työpaikkasi? ikäsi ?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä.

[/quote]

Vierailija
155/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 03:49"]

oma työpaikkasi? ikäsi ?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä.

[/quote]

[/quote]

oma työpaikkasi? ikäsi?

vai lukeeko "palkkakuitissasi" "suuret elarit+kela+sossu" ?

Vierailija
156/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi kertoa miksi nojaa vuoden 2012 "ravintola-oppaaseen"?

Elämme vuotta 2014? Monessako Michelin-ravintolassa ap on käynyt ja oliko kyseessä joku Suomen harvoista Michelin-yhden-tähden-ravintoloista?

Vierailija
157/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n närkästyksen tapahtuneesta, mutta reaktio oli ylireagointia. Ehkä tässä olisi markkinapaikka: varausta tehdessä voisi valita, haluaako itseään puhuteltavan kuin 1) Saaban kuningatarta (suosittu valinta abiturienttien ja ei-vielä-omilla-rahoillaan ruokailevien keskuudessa) 2) ikänsä mukaisesti vai 3) fuckyougrannyna.

Vierailija
158/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta :) Tuli tästä mieleen mun anopin käytös erään kerran kun olimme ravintolassa. Tarjoilija kysyi tilaustamme, kukaan ei sanonut mitään, joten mä aloin sanomaan "ottaisin.." Ja siitäpä anoppi suivaantui ja alkoi moittia tarjoilijaa "kyllä seurueen vanhemmalta rouvalta otetaan tilaus ensin...!!"

Mä, ukko ja appi katsottiin monttu auki, ja kyllä hävetti. Mä sit sanoin kevennykseksi anopille, että ehkä se tarjoilija arvioi meidän iät väärin :"D

Vierailija
159/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 07:04"]

Ymmärrän ap:n närkästyksen tapahtuneesta, mutta reaktio oli ylireagointia. Ehkä tässä olisi markkinapaikka: varausta tehdessä voisi valita, haluaako itseään puhuteltavan kuin 1) Saaban kuningatarta (suosittu valinta abiturienttien ja ei-vielä-omilla-rahoillaan ruokailevien keskuudessa) 2) ikänsä mukaisesti vai 3) fuckyougrannyna.

[/quote] Miksi sinusta normaali, kohtelias kaytos on noin vaikeata? Varsinkin tuo kolmas vaihtoehto on kasittamaton sisaltonsa puolesta, varmaan jotain esiteinikielta.

Vierailija
160/196 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mitään, kun olet ilm. vanha ämmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän