Hiustenlähtö ja niiden mahdollinen takaisin kasvaminen - KEINOJA!
Millaisia keinoja olet kokeillut hiustenlähtöön ja oletko saanut niillä haluamaasi vaikutusta?
Minulla (nainen 39 v.) alkoi hiuksia irrota enenevässä määrin pari vuotta sitten, uskoisin että poikkeuksellisen kovan stressin vuoksi. Pitkä- ja paksuhiuksiselle se oli shokki ja olen yrittänyt löytää jos jonkinmoista konstia hiusten takaisin kasvamiseen tai ainakin estämään enempi hiustenlähtö.
Nyt olen viime kuukausina huomannut, että hiuspohjassa näkyy jonkin verran uusia hiuksen alkuja ja olen riemuissani! Hiukset myös heti tuntuvat aavistuksen paksummilta, vaikka mitään suurta eroa ei varmasti vielä ole. Kerron kommenteissa minkälaisia konsteja olen kokeillut (niitä on niin monta, että on vaikea sanoa, mikä on vaikuttanut mitenkin).
Haluaisin myös kuulla, jos joku muu on onnistunut pysäyttämään hiustenlähdön tai jopa saanut hiukset uudestaan tuuheutumaan. Mitä konsteja itse kokeilit?
Kommentit (27)
Jos Rogainella saat uusia hiuksia niin sinun pitää jatkaa sen käyttöä ikuisesti. Jos lopetat niin uusien hiusten tulo loppuuu ja kohta jälleen alkaa hiustenlähtö. Kannattaa googlettaa myös mihin kaikkeen Rogaine elimistössäsi vaikuttaa.
Jos maailmassa olisi keksitty yhtäkään ainesosaa, josta tehdä pilleri hiustenkasvuun niin meillä kaikilla olis pitkät tuuheat hiukset. Älkää nyt laittako rahojanne turhuuksiin.
Lääkkeen nimi Spirolaktonini. Lue Hannulan (ihotautilääkäri) kirjoitus aiheesta netissä. Spiro plus Roga 5% on toimivin naisille.
Täällä on kärsittävänä koko ajan lisääntyvä hiustenlähtö ja aivan järkyttävä hiuspohjan kutina. Olen nyt alkanut käyttämään vedellä laimennettua omenaviinietikkaa joka hierotaan päänahkaan, ja ainakin tuohon hulluksitekevään päänahan kutinaan se tuntuu auttavan jonkin verran. Lisäksi yritän pidentää hiustenpesuvälejä niin ettei hiukset kuivetu ja katkeile shampoon käytöstä ja pesunjälkeisestä hiusten selvittelystä.
Minun hiusonhelmien syynä näyttää olevan mahdollinen keliakia tai sitten joku allergia tai muuta vastaavaa. Ajattelin että hiuspohjan voisi saada parempaan kuntoon laittamalla shampoon joukkoon ison lusikallisen tavallista suolaa mikä kuorisi hiuspohjan oikein kunnolla ja poistaisi sieltä kaikenlaisia silikonijäänteitä ja muita epäpuhtauksia kun tätä suolalla terästettyä shampoota hieroo oikein voimaottein päänahkaan. Mutta pelottaa kuinka paljon sieltä irtoaisi hiuksia näin radikaalin toimenpiteen aikana.
Hiukset tarvitsevat paljon proteiinia kasvaakseen