Epäasialliset tori.fi-myyjät
Onko muille sattunut epäasiallisia myyjiä torissa tai muualla? Minulle sattui tänään ensimmäistä kertaa ikinä.
Jätin osto-ilmoituksen vauvanvaatteista ja ilmoitus ei ollut vielä tuntiakaan vanha, kun sain tältä myyjältä yhteydenoton. Mainitsen jo tässä kohtaa, että ilmoituksessa lukee, etten mielelläni osta postilla, mutta voin mahdollisesti harkita, jos ei löydy omasta kaupungista.
No myyjä asuu toisella puolella Suomea, eli pitäisi postittaa. Sanoin myyjälle, että jos hänellä on valmis tori-ilmoitus tai kuvia vaatteista, voi kyllä laittaa ne ja voin katsoa ne läpi ja tarvittaessa palata asiaan, mutta odottelen vielä jonkin aikaa jos löytyy samasta kaupungista vaatteet. Ajatuksena minulla siis se, ettei myyjälle aiheudu vaivaa, jos en ostakaan vaatteita häneltä.
Myyjä vastasi jo tähän suhteellisen töykeään sävyyn, ettei viitsi nähdä niin isoa vaivaa jos olen niin epävarma ostamaan. Vastasin ettei tosiaan erikseen kannata alkaa kuvaamaan, kun mieluiten ostan omasta kaupungista.
Myyjän vastaus: Juu en ala uudelleen kuvaamaan kaikkia vain sen takia että epäilet kaikkia huijareiksi, jos tiellesi on joskus osunut huijari. Mutta täytyypä laittaa tästä toriin viestiä, niin poistavat tällaiset tilit hyvin nopeasti. Tsemppiä jatkoon!
Vastasin että siksi juuri sanoinkin että jos on valmiina kuvia tai ilmoitus. Tähän myyjän vastaus oli jo sitten näinkin töykeä; Juu on mutta en kukkahattutädille ala laittamaan satoja kuvia turhaan.
Minä: Mahdatko lainkaan itse tajuta, miten töykeästi puhut vaikka olen ollut ihan asiallinen enkä aiheuttaa sinulle lisävaivaa? Itse vastasit ilmoitukseen, jossa jo heti lukee, että postitusta voidaan harkita, muttei ole ensimmäinen vaihtoehto. Ja vaikka ostaisinkin tällä kertaa vaatteet lopulta postilla, en edes harkitsisi enää sinulta ostavani mitään, kun ei tunnu olevan edes käytöstavat kunnossa. Hyvää kesän jatkoa!
Myyjä: En edes myisi tuollaiselle ihmiselle mitään. Löysin sinun oikean nimesi ja laitoin varoituksen sinusta myös facebookiin ja toristakin tuli jo vastaus että poistavat sinut. Taitaa lapsesi jäädä ilman vaatteita, kun sinulla ei niitä taida olla varaa kaupasta ostaa
Jännästi hän sai oikean nimeni tietoonsa ilman mitään tietoja, puhelinnumeroa ym. Enkä edes käytä sosiaalista mediaa ja milläköhän syyllä tori minun tilini poistaisi =D En enää aio vastata hänelle mitään, mutta mikä tällaisia ihmisiä vaivaa? Millaisia kokemuksia muilla?
Kommentit (9)
Aivan älytöntä. Hulluja kyllä piisaa. Ohi vaan tuollaisista. Tuollaisella ulosannilla ei todellakaan saa kenenkään tilejä mistään poistettua.
Ihmeen pitkään jaksoit tuon kanssa vääntää. Itse olisin lopettanut tuon ”kirjeenvaihdon” jo ensimmäisen viestin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytöntä. Hulluja kyllä piisaa. Ohi vaan tuollaisista. Tuollaisella ulosannilla ei todellakaan saa kenenkään tilejä mistään poistettua.
Annan olla, mutta jos vielä laittaa viestiä, sitten estän.
Laitoin kyllä torille viestiä, että ovatko tosiaan luvanneet poistaa tilini, mutta tuskin. Eikä torista edes näin nopeasti saa vastausta, kun hän väitti saaneensa vastauksen n.10min tuon yhden viestinsä jälkeen.
Mutta mitä ihmiset saavat tällaisesta? Käytös kuin teini-ikäisellä ainakin tuon viimeisen viestinsä perusteella. Enkä itsekään kuitenkaan ole kuin 26-vuotias, joten minunhan piäisi "ymmärtää" paremmin tällaista käytöstä.
Tällaisten vanhempien lapsista sitten kai niitä kiusaajia kasvaa...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen pitkään jaksoit tuon kanssa vääntää. Itse olisin lopettanut tuon ”kirjeenvaihdon” jo ensimmäisen viestin jälkeen.
Olen turhan kiltti ihminen ja ajattelin josko hän ymmärtäisi katsoa peiliin, jos hänelle joku sanoo suoraan käytöksestään, mutta ei, taannuttiin teini-ikäisen tasolle sitten. Ja joskus viesteistä saa töykeän vaikutelman, vaikkei sitä tarkoittaisikaan.
Ap
up