Suomi-Filmien tähdet - kuka on in ja kuka on out?
Mä olen lapsesta asti tykännyt Tommi Rinteestä, jotenkin vaan niin hyvä ja nuorempana pidin komeanakin.
Myös Leo Jokela on hauska heppuli.
Naisista Siiri Angerkoski on tietysti kova nimi, mutta Liana Kaarina taas jotenkin oikeesti häiriintyneen oloinen aina.. Millanenhan oli siviilissä. 😂
Tauno Palosta en välitä ja Tapio Rautavaara on suorastaan kamala mielestäni, Olavi Virta myös ällö elokuvarooleissaan.
Harmi etten nyt muista paljon nimiä, ehkä tuonnempana ketjussa pääsen vauhtiin.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että Liana Kaarinan filmipersoona vastasi hänen tosielämän persoonaansa juurikaan. Roolien lisäksi vahva silmämeikkikin varmaan lisäsi tuota "häiriintynyttä" mielikuvaa - katse on elokuvissa jotenkin pistävän intensiivisen näköinen.
Minä taas olen saanut jostain vaikutelman, että olisi oikeastikin ollut "paha tyttö". Villi luonteeltaan.
Tauno Palo ja Ansa Ikonen,
Esa Pakarinen ja Siiri Angerkoski.
Joel Rinne,
Ahti Haikala ja Helinä Viitanen,
Eija Vilpas, Riitta Havukainen ,
Leo Jokela, Sylvi Salonen , ( Tankki Täyteen Emmi) Tauno Karvonen( Sulo Vil' en ) Ilmari Saarinen ( Juhana ),
Tuire Salenius( Ulla),
Tenho Sauren,
Helena Kara, niin Tankki Täyteen näyttelijät eivät ole SF näyttelijöitä ovat uutta tuotantoa,
Eikä sitten Eija Vilpas ja Riitta Havukainen ( on Fakta Hommasta tuttuja ).
Heikki Savolainen,
Tapio Rautavaara, Matti Ja Jaana Oravisto.
Aku Korhonen, Masa Niemi, Esko Salminen, Pentti Siimes ja Ritva Valkama.
Veijo Pasanen( Sirkus Pelle Hermanni Pikku Kakkonen hän on näytellyt myös SF- filmeissä),
Tenho Sauren,
Lasse ja Tom Pöysti.
Tässä minusta ne näyttelijät ovat In kuten huomata voi, kaikki eivät ole SF- filmeissä näytellyt jos ihan tarkkoja ollaan kun SF teollisuushsn meni konkurssiin
Kun on pareja Eivät ole olleet oikeassa elämässä aviopareja vaan kirjoitin ne , joka on olluu toisensa vastanäyttelijä , sekä Riitta Havukainen ja Eija Vilpas Eivät tietenkään olleet näytelmässäkään aviopareja eivät ole sellainen parikaan .
Kaksi mainitsemaani paria olivat oikeasti aviopareja.
Ahti Haikala ja Helinä Viitanen
Sekä Matti Oravisto ja Jaana Oravisto.
🎞️🎬📽️
Äs kirjoitusvirheitä Siis Ahti HAIJALA.
ei haikala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että Liana Kaarinan filmipersoona vastasi hänen tosielämän persoonaansa juurikaan. Roolien lisäksi vahva silmämeikkikin varmaan lisäsi tuota "häiriintynyttä" mielikuvaa - katse on elokuvissa jotenkin pistävän intensiivisen näköinen.
Minä taas olen saanut jostain vaikutelman, että olisi oikeastikin ollut "paha tyttö". Villi luonteeltaan.
Voi hyvinkin olla, mutta hänen roolinsa ovat melkein aina sosiopaattisia viettelijöitä. En usko sen vastaavan totuutta.
Rakeli Liekki oli in sekä out samaan aikaan. Elokuvaura ei kuitenkaan jatkunut kovin pitkään mutta sai sentään niillä näytöillä Yleltä töitä.
Vaimoni on leffa-alalla duunissa lavastajana ja puvustajana. Hän katsoo vanhoja suomileffoja hyvin useasti. Puhuttiin yhdestä tuotannosta missä oli mukana, niin hän sanoi, että Siiri Angerkoski. Suomen ehkä suurin tähti omalla aikakaudella. 99 leffaa ja teattereita jne jne. Siiri oli hyvin hyvin aktiivinen ja luova ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Jurkka on ykkönen. Ah, ne salaperäiset hurmurit ja pahat pojat, joita hän esitti. Hän oli charmikas ja komea filmitähti.
Jotenkin creepy ja alkoholistin näköinen.
Sopi kyllä pahojen poikien rooleihinsa hyvin.Lukiko muuten iltasatuja vanhempana jossain sketsisarjassa, vai muistanko väärin..?
Hyvää ötyä oli hänellä tapana sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Jussi Jurkka on ykkönen. Ah, ne salaperäiset hurmurit ja pahat pojat, joita hän esitti. Hän oli charmikas ja komea filmitähti.
Jussi on minunkin suosikkini.
Hänellä oli muuten erityinen tapa aina joka välissä sytyttää tupakka. En tiedä onko ohjaaja käskenyt vai onko ihan oma keksintö. Laskin kerran, että yhdessä elokuvassa poltti ainakin yli 20 savuketta. Todellisessa elämässä kuolikin sitten kehkosyöpään 🙁
Heidi Krohn. Esim.elokuvassa Nuorena nukkunut. Hieno näyttelijä ja kaunis. Vaikka vanhoja elokuvia toisinaan pilkataan, niin paljon joukossa hienoja elokuvia ja näyttelijöitä. Ettei edes osattais edes tehdä sellaisia, vaikka yritettäis . . Myös Suomen (kadonnut) luonto näkyy näissä vanhoissa elokuvissa kauniina
Tauno ja Tapsa.Siinä kaksi komeaa ja filmaattista.On muitakin mutta ei ole heidän voittanutta.
Ei ole Haijala eikä Haikala vaan HALJALA.
Vierailija kirjoitti:
Äs kirjoitusvirheitä Siis Ahti HAIJALA.
ei haikala.
Eipä. Kun Haljala.
Mutta kiva että fanitat häntä.
Pekka ja Pätkä nee kereinä