Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset näyttävät pitemmiltä kuin on?

Vierailija
02.07.2021 |

Minua luullaan aina pitemmäksi. Olen tasan 164cm mutta järjestään kaikki luulee että olen 170cm.
Juuri olin vaatekutsuilla ja sanoin että tämän merkin vaatteet ovat minulle liian pitkiä. Emäntä vastasi "jaa että onko muka sunkin pituiselle liian pitkiä?"
Aina kun pituus tulee puheeksi niin kuulen että minua luultiin pitemmäksi.

Minulla kaveri joka näyttää lyhyemmältä kuin minä. Näyttää siis yleisestikin lyhyemmältä mitä on. Hän on minua sentin tai pari lyhyempi.
Sitä kummastellaan sitten kun kävellään vierekkäin. Varsinkin silloin jos kaverilla vähänkään korkoja ja olen häntä lyhyempi.

Minulla on ihan normaali ryhti ja olen tyypillinen suomalainen "persjalkainen".

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvä ryhti ja luullaan usein vielä pitemmäksi kuin olen (175 cm). Valtaosa ihmisistä kulkee kyyryssä.

Samoin. Äiti opetti aikoinaan pitämään selän suorana ja ryhdin hyvänä.

Pienirintaiset naiset kävelee jostain syystä usein hartiat eteenpäin ja vähän kumarassa. Niissä teidän tisseissänne ei ole mitään hävettävää ja näytätte paljon paremmalta kun vedätte hartiat taakse ja ryhdin suoraksi. Pienet tissit on usein kiinteät ja muutenkin hyvät.

Eiköhän ne pienirintaiset ole ylpeitä rinnoistaan ja kulje hyvin suoraryhtisinä, jotkut heistä haukkuvat meitä isorintaisia lehmiksi. Miehetkin ällöttelevät tällä palstalla isoja rintoja, ainakin jotkut. On se kumma, kun pitää joutua häpeämään rintojaan siitä asti kun ne kasvavat. Minulla on kaksi isoa häpeäpalloa.

Vierailija
22/25 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa useinkin. Itse oon tullut siihen tulokseen, että kyseessä on joku auktoriteetti-juttu. Usein ensimmäisiä kertoja tavatessani "cooleja" ihmisiä joihin haluaisin kovasti tutustua, he näyttävät minusta jättimäisiltä (kunnioitusta herättävällä tavalla). Mitä tutummaksi ihmiset tulevat, sitä enemmän he "lyhenevät" silmissäni. Muutaman kerran olen jopa tajunnut, että esim. pari vuotta pitkänä pitämäni miesopettajat ovatkin lähes itseni pituisia. Näen myös itseni päivittäin erikokoisena riippuen siitä, missäseurassa kulloinkin ole. Jos olen lapsuudenperheeni kanssa näen itseni kolhona, kömpelönä ja liian isona "teininä" kun olen puolisoni kanssa näen itseni sirona naisellisena naisena. Kun olen koulussa (miesvaltaisella alalla) näen itseni peilissä todella lyhyenä.

Mitälie dysmorfiaa. Ympäristö ja mielentila vaikuttavat kuitenkin omaan havaintooni itsestäni ja muista. Mikään kokemamme ei ole absoluuttisen totta, mikä on oikeastaan aika lohdullista.

N160cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on isot kasvot, niin näyttää yleisesti isommalta kun jos on tosi sirot kasvot. Ainakin.

Vierailija
24/25 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasuhteet. Iso pää, pitkä selkä, lyhyet kädet ja jalat saavat näyttämään lyhyemmältä. Naisilla lisäksi raskasrakenteinen / leveä lantio, etenkin jos sijaitsee matalalla. Pidemmältä näyttävällä päin vastoin.

Vierailija
25/25 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellainen miespuolinen työkaveri, josta ajattelin aina, että hän on pitkä.

Oikeastaan ajattelen vieläkin vaikka vieressä seisomalla olen kyllä huomannut, että hän on vain hieman minua pidempi.

Joku siinä olemuksessa vain saa hänet näyttämään pidemmältä mitä hän oikeasti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi