Miksi nouset aamuisin?
Väittävät, että ihminen pystyy elämään hyvän elämän silloin kun sillä on missio, joku asia jolle se omistaa elämänsä. Pitää olla joku itseä suurempi tarkoitus, jotta tuntee että tässä kaikessa on joku pointti. Tyyliin "halusin kirjoittaa kirjan, muuten elämäni ei olisi ollut elämisen arvoista". Tai että "lapset ovat kaikkeni, teen kaiken heidän eteensä".
Mikä on sinun elämäsi tarkoitus? Voit tunnustaa sen tässä, en kerro kenellekään. Vain näin meidän (ja Iltapulun, joka vakoilee) kesken.
Kommentit (39)
Nousen aamuisin, koska yleensä kusettaa aivan perkeleesti ja on saatanan kova nälkä.
Mun on pakko nousta aamuisin vetämään käteen että saa aamuheijarin pois.
En pohdi aen tarkemmin elämän merkitystä, elän hetkessä. Siksi tuntuu siltä että aamuisin on hyvä nousta.
Erinomaisia vastauksia, kiitos kaikille!
Onko kukaan miettinyt mitä haluaa elämässään saavuttaa? Mitä haluat että sinusta muistetaan kun olet kuollut?
ap
Koska aina pitää mennä rohkeasti eteenpäin
Tällä hetkellä missioni on saada työpaikkani asiat kuntoon ja oikeudenmukaisiksi. Ei ole helppo tehtävä mutta en anna periksi. Myös oman elämäni hyvät asiat saavvat nousemaan, en missään nimessä halua menettää hetkeäkään yhteisestä elämästä iahanan mieheni, perheeni ja ystävieni kanssa.
Koska tykkään vapaapäivisin olla perheeni kanssa. Myös työaamuina on kiva nousta, koska tykkään työstänikin.
Minulle tärkeintä on että perheeni, tuttavani ja ystäväni muistelivivat mianua positiivisin ja lämpimin ajatuksin. En juurikaan kaipaa kunniaa ja menestystä tai sitä että minua muisteltaisiin jostain suurista saavutuksista.
Olen miettinyt tätä viimeiset sata vuotta.
Voiko elämäntehtävänä olla vain, ettei joudu kuuntelemaan kun pomo sanoo milloin saan pitää kesäloman?
Nousen siksi, että haluan nähdä lapseni, jotka on mulle rakkaita. Siis ovat herätessäni jossain viereisessä huoneessa (koululaiset kesälomalaiset). En ajattele sen pidemmälle. Elämäni tarkoitus on elää. Päämääränäni on pysyä terveenä ja hengissä mahdollisimman pitkään ja nähdä tästä maailmasta mahdollisimman paljon (en tarkoita maantietellisesti mahdollisimman paljoa).
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 20:46"]
Onko kukaan miettinyt mitä haluaa elämässään saavuttaa? Mitä haluat että sinusta muistetaan kun olet kuollut?
ap
[/quote]
Haluan saavuttaa sellaisen elämän, että olen ollut suurimman osan aikaa onnellinen, enkä loukannut tarpeettomasti ketään. Mistään minua ei tarvitse erityisesti muistaa, en kaipaa sellaista.
Lähinnä siksi, että pidän vielä mahdollisena, että löydän sen elämän tarkoituksen tai ainakin jonkun onnellisuuden lähteen.
Mulle lapset on se juttu! 15 vuotiaasta asti olen haaveillut äidiksi tulemisesta. Nyt minulla on vasta yksi mutta haluan paljon lisää lapsia. Tyttäreni vuoksi nousen ylös aamuisin, ihan kirjaimellisesti ja kuvainnollisesti :)
Musta tuntuu, että olen vihdoin löytänyt elämän tarkoituksen (kaikkien surullisten juttujen jälkeen). Nauttia elämästä, sen pienistä hetkistä ja ennen kaikkea omasta lapsesta. Nyt lomalla herään, koska nautin suunnattomasti pitkästä aamukahvista ja aamupalasta terassilla lapsen kanssa, sen jälkeen pyörälenkistä, uimisesta ja lomajutuista ja siitä fiiliksestä, mitä se tuo minulle. Nautin useimmiten myös töihin menemisestä, vaikka arkiaamuisin vaikka marraskuussa kun klo soi klo 6.30 nousen ylös pelkästä velvollisuuden tunteesta. Töissä hoidan vakavasti sairastuneita ihmisiä ja tunnen, että minulla on tarkoitus. Minun pitää myös aamulla lähettää lapsi kouluun, sekin on velvollisuus. Tavallaan elän päivän kerrallaan. Uralla olen kai saavuttanut jo kaiken. Nyt tärkeintä on kasvattaa iloinen, onnellinen lapsi ja antaa hänelle mahdollisimman hyvät avaimet elämään. Elän hetkessä ja nautin siitä. Toki sitä odottaa aina vaikka seuraavaa ulkomaanmatkaa ja suunnittelee niitä, mutta arjessa odottaa vaikka seuraavaa joogatreeniä, lapsen yleisurheilukisoja, illallista ystävien kanssa. Ihan pieniä asioita. Elämä on hyvää, mutta tulevaisuuskin kiehtoo ja mitä se tuo tullessaan.
Kissa pakottaa ja työpaikan liukuma loppuu yhdeksltä . Velvollisuus.
Koska rakastan elämää.Jokainen aamu,johon saan herätä terveenä,rakkaitteni keskellä, on lahja.
Ei ole tarkoitusta. Herään, koska olen liian nynny tehdäkseni mitään muutakaan.
Ei ole tarkoitusta. Herään, koska olen liian nynny tehdäkseni mitään muutakaan.
Sinusta tarkoituksen hankkiminen ei ole tärkeää?
ap
Rakastaa ja tulla rakastetuksi.