Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mita mielta tasta? Kaytiin kutsuttuna katsomassa uutta vauvaa. Vietiin rotinarinkeli ja paketti vauvalle. Silti ei keitetty kahvia tai tarjottu edes vetta juotavaksi.

Vierailija
23.08.2006 |

Oli jotenkin nolo olo jälkeenpäin :-(.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne sitten tosi nuoria eikä olleet vaan tottuneet kestitsemään vieraita? Itse ainakin olin niin törppö vielä 17-vuotiaana kun asuin yksin =)

Vierailija
22/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo oli nolotski siksi, että se rinkelin vieminen ehkä vaikutti kahvin kärkkymiseltä. Perhe todennäköisesti toivoi vain pikavisiittiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä helsinkiläisetkin osaa kahvit keittää. Komppaanpa kakkosta, että taisi unohtua tohinassa. Mutta ap:lla oli ilmeisesti jo oma käsityksensä, että toivottiin pikavisiittiä.

Vierailija
24/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakinon ollut lähinnä ahdistavaa, kun jou on paukannut vauvaa katsomaan heti, kun ollaan tultu sairaalasta kotio, Sitten se kamala vauvan lääppiminen ja sylissä kiikuttaminen.. varsinkin flunssa-aikaan kun ihmiset räkii käsiinsä eivätkä tajua pestä niitä ja sitten lääpitään se vauva..

No onhan meilläkin käyty, mutta en tosiaan ole kutsumattomille kahveja keitellyt, on siinä uuteeen ihmiseen totuttelemisessa ihan tarpeeksi hommaa. Ja toisaalta osaavat kaiketi ihmiset itekkin keittää kahvinsa jos kerta sitä tahtovat.

Ja muuten olen liki 40 vuotinen eli en mikään teini. ja juu en ole edes menettänyt yhtään ystäväääni tämän ajattelun takia.

Niin muuten sitten, kunollaan kotiuduttu ja vieraita ollaan kaivattu niin ollaaan myös osattu heidät itse kutsua.

Vierailija
25/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jOs on ihminen joka ei kehtaa kieltäytä kysmyksestä. millon saadaan tulla katsomeen.. tjms. Niin on vastannut että no tulkaa vaikka huomenna...

Mutta siltikin en voi tajuta miksi ihmeessä pitäsisi kahvia keitellä?? edelleen on siinä uudessa ihmisessä niin paljon opittavaa ja tutustuttavaa. ja toisaalta jos rotinat oli vieras juttu heille?

monet ei edes tunne tällaista rotinaperinnettä.

Toisissapaikossa suomessa ei viedä varsinaisesti mitään ruokarotinoita vaan lapselle " hammas" rotinat ja se on rahaa vauvan tyynynalle.

Vierailija
26/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten rotinat tai muuten vaan pullaa mukana?

t: hämmästynyt helsinkiläinen 5

Vierailija
27/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 lasta ja kummankin syntymän jälkeen olen toivottanut vieraat tervetulleiksi jo laitokselle ja kotiin kun olemme kotiutuneet.

Ihanaa, kun on saanut kahvitella ystävien kanssa ja kaikki ovat ihastelleet vauvaa :)

Vierailija:

Minusta ainakinon ollut lähinnä ahdistavaa, kun jou on paukannut vauvaa katsomaan heti, kun ollaan tultu sairaalasta kotio, Sitten se kamala vauvan lääppiminen ja sylissä kiikuttaminen.. varsinkin flunssa-aikaan kun ihmiset räkii käsiinsä eivätkä tajua pestä niitä ja sitten lääpitään se vauva..

No onhan meilläkin käyty, mutta en tosiaan ole kutsumattomille kahveja keitellyt, on siinä uuteeen ihmiseen totuttelemisessa ihan tarpeeksi hommaa. Ja toisaalta osaavat kaiketi ihmiset itekkin keittää kahvinsa jos kerta sitä tahtovat.

Ja muuten olen liki 40 vuotinen eli en mikään teini. ja juu en ole edes menettänyt yhtään ystäväääni tämän ajattelun takia.

Niin muuten sitten, kunollaan kotiuduttu ja vieraita ollaan kaivattu niin ollaaan myös osattu heidät itse kutsua.

Vierailija
28/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te puhutte?

Vierailija
29/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kotona saa?

Vierailija
30/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi väkeä jatkuvasti, toiset olivat hetken toiset pitempään. Mukavaa se vaan oli.

Vierailija
31/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että Etelä-Karjalassa ja siirtokarjalaisten jälkeläisten asuttamilla alueilla vieraille tarjotaan aina jotain, ja mielummin parempaa kuin isäntäväelle.

Muilla alueilla vieraat jäävät keskimäärin useammin kuivin suin. Ei vain kertakaikkiaan ole vieraanvaraisuuden perinnettä yhtä voimakkaana. Itse olen esim. ollut sellaisessa paljasjalkaisessa helsinkiläisperheessä kylässä, jossa vieraat saivat yhden kupin kahvia. Isäntä ja emäntä saivat myös ensimmäisen kuppinsa kahvia, mutta sitten loput isäntä tasasi omaan ja emännän kuppiin. Meiltä vierailta ei edes kysytty, olisimmeko halunneet lisää.

No, mutta kuten joku jo kirjoittikin, saahan sitä kahvia kotonakin ;-).

AP:n kuvaamaa tapausta ei todellakaan sattuisi Lappeenrannan seudulla tms.

Vierailija
32/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myrkkyä ja vihaan sen hajua

Vierailija
33/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä myös miehen kotona Pohjanmaalla ihan varmasti keitetään kahvit kaikille jotka pullaa tuovat, ja keitetään vaikka ei olis mukana mitään.

Vierailija
34/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen turkulainen

Vierailija
35/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä onnekseni tuollaisia tunne. Kyllä meillä aina kysytään, että maistuisko kahvi, tee tai voisko tarjota jotain muuta. Ihmeellistä käyttäytymistä, jos ei mitään tarjota :(

Vierailija
36/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi parisen viikkoa sitten keskosvauva, joka on vielä sairaalassa. Ja jo nyt miehen suku puhuu rotinoista, en tiedä kuinka iso jengi sieltä on tulossa. Lähinnä ahdistaa, kun pelkään noita pöpöjäkin, jotka ovat keskoselle oikeasti vaarallisia. Kiva, että muistetaan ja ovat tulossa katsomaan, mutta pelkään että saa sitten passata jatkuvasti. Meillä on isompiakin lapsia, joten hommaa riittää.

Vierailija
37/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

emäntä tosin juo itse vaan teetä mutta riittääpähän sitä kahvia sitten enempi vieraille... ja ollaan muuten miehen kanssa molemmat toisen polven paljasjalkaisia helsinkiläisiä.

Vierailija
38/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi ei tarjoa mitään vaikka ajetaan Helsingistä sinne iltasella ja jäädään yöksi. Nälkäsenä sais lapsetkin mennä nukkumaan.

Vierailija
39/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoreessa perheessa tilanteet voi olla niin erilaisia. Pahimmillaan äidillä vielä baby blues päällä. Eli vaikka normaalisti kahvia tarjottiaskin niin vauvavisiitti on minusta erikoistapaus.

Ja eikö rotinat tarkoita, eetä viedään ruokaa ja leivonnaisia ilman, että odotetaan, että niitä antajalle tarjotaan

Vierailija
40/53 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ista kavereiden kanssa ja he ovat naureskelleet myös tätä helsinkiläisten " omalle perheelle parasta, vieraat syökööt kotonaan" - mentaliteettia. Voi olla toki kyse vain yksittäistapauksista, mutta niitä on siis useampia.