Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon annatte rahaa 17 vuotiaalle?

Vierailija
02.07.2021 |

Mitä nuori joutuu kustantamaan itse tuosta rahasta, joutuuko tekemään jotain sen eteen ja mitkä menot maksatte lisäksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan 50e/kk. Kaikki vaatteet ym ja maksan. Tuo hömpöttelyraha on herkkuihin ja pikkuostoksiin.

Vierailija
2/9 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin kustannetaan nuoren perusmenot. Meillä ei ole mitään mopoa tms. joten nuoren vapaa-ajan menot ei hirveästi ole maksaneet, varsinkaan nyt korona-aikana. Hankinnoista aina neuvotellaan, maksaako nuori omista säästöistään vai maksetaanko me. Kesätöitä ei tälle kesälle saanut. Ei siis saa mitään kuukausirahaa tms. kotitöiden perusteella, koska meillä ei makseta kotitöistä kenellekään. Rahaa saa  yleensä pyytäessään, mutta meillä se tosiaan ei ole niin suuria summia, että aiheuttaisi mietintää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kuukausiraha on teinille 700 euroa. Tähän olemme päätyneet, koska merkkivaatteet ja meikit sekä muut kaunistautumisjutut maksavat varsin paljon. Tuon 700 euron lisäksi maksamme säännöllisesti salikäynnit ja ratsastustunnit. Omaa hevosta emme toki hankkineet. Siinä menee raja.

Vierailija
4/9 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kk-raha on 50 e, tuon saamisen ehtona on vain oman huoneen siivoaminen. Lisäksi saa 20 e ekstraa /kk kylppäreiden siistinä pidosta.

Ostetaan vaatteet, pääsääntöisesti harrastusvälineet ja muu perushuolto. Tuo kk-raha on siis käytännössä omaan hupiin tai säästää uusiin tietokoneen osiin tms.

Vierailija
5/9 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä kuukausiraha on teinille 700 euroa. Tähän olemme päätyneet, koska merkkivaatteet ja meikit sekä muut kaunistautumisjutut maksavat varsin paljon. Tuon 700 euron lisäksi maksamme säännöllisesti salikäynnit ja ratsastustunnit. Omaa hevosta emme toki hankkineet. Siinä menee raja.

Saako kysyä paljon tienaatte itse?

Vierailija
6/9 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 € josta maksaa itse huvittelut, mopon bensat ja pienet vaateostokset. Isommat vaate- ja kenkähankinnat maksetaan me. KuukausiMaksullisia harrastuksia ei ole.

Vierailija
7/9 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€/kk. Tuo on juuri se ikä, kun raha on kaikkein arvokkainta.

Vierailija
8/9 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään koska tuossa iässä ollaan jo kesätöissä. 

Tietenkin siis asuminen, ruokailu yms. on lapselle talon puolesta. Käyttörahat kuuluu kuitenkin ansaita itse. 

Vierailija
9/9 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun 17-vuotias ei lue näitä ketjuja. Hän saa rahaa neuvottelemalla, kun tarvitsee, jos sattuu olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme