Kuvaile, millainen vuokralla-asuja on omasta mielestäsi
Kerro myös oma asuintapasi ja paikkakunta, mistä olet kotoisin.
Kommentit (44)
Vuokra-asujat ovat mielestäni sellaisia, jotka eivät halua sitoutua tai heillä ei ole mahdollisuutta sitoutua yhteen taloon ja isoon lainaan. Siihen sakkiin varmasti mahtuu niin opiskelijoita, sinkkuja perheellisiä, eläkelläisiä, pienituloisia, keskituloisia ja parempituloisia. Kauniita vuokra-asuntojakin on olemassa, vaikka monet ovatkin aivan järkyttäviä loukkoja muovimattolattioineen.
Itse olen kolmannen vuoden yliopisto-opiskelija ja poikaystäväni toista vuotta työelämässä opiskelujen jälkee. Asumme vuokralla Jyväskylässä.
No keskituloinen, töissäkäyvä pääkaupunkiseudulla, muualla maassa varmaankin aika köyhä koska siellä oma maksaa hiton vähän. Itse tienaan 42000 vuodessa pelkästä päätyöstäni mutta en aio ottaa lainaa ja ostaa asuntoa Espoosta, tulee halvemmaksi asua kaupungin vuokra-asunnossa.
> Vuokra-asunnon saa kuka tahansa, jos on työtön
> tai muuten ongelmainen niin sossu ja kela auttaa.
> Omistusasunnon saa vain henkilö, joka osaa pitää
> raha-asiansa kunnossa. Oman talouden kunnossapito
> taas vaatii jonkin verran enemmän elämänhallintaa
> kuin kämpän ruinaaminen yhteiskunnalta.
Ahh niin totta. Tuossapa tuo tuli hyvin sanotuksi.
Vuokralla asuminen on lyhytnäköistä, koska omaan säästäminen on vain hiukan kalliimpaa, mutta se toinen puoli tulee kuitenkin itselle säästöön. Todellisuudessa sitä asuu leveämmin ja halvemmalla, ja samalla vain säästää sitä asuntoa maksaessaan
itselleen sukanvarteen. Aikanaan kun kämppä on oma, ovat omat asumiskulut vain pieni murto-osa vuokralla asujan kuluista.
Mielestäni aika moni (liian moni) vuokralainen tosiaankin kantaa vielä ne maksunsakin muitten maksettavaksi, tällainen mielikuva minulla tästä asiasta on.
En tajua, miksi sossu maksaa ihmisten asumisia kalliisiin keskikaupungin asuntoihin. Ei hyvien kulkuyhteyksien päässä asuminen ole mikään ihmisoikeus. Jos ei ole töissä eikä itse maksa vuokraansa, niin sitä pitäisi voida sijoittaa ihmiset vaikka pohjoiskarjalaan tai mihin lie muualle korpeen asumaan ja tekemään niitä olkihimmeleitään. Jos näin muuten tehtäisiin, voisi ehkä alkaa se omin voimin yrittäminen ehkä vähän enemmänkin kiinnostamaan.
Oli miten oli, mutta jos jotain haluaa, niin se haluaminen pitää tehdä omilla rahoilla, ei toisten rahoilla.
raha ei raja.