Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi jakelee eteenpäin lapsemme kuvia, oikein vai väärin? ov

Vierailija
02.07.2014 |

Lähetän mummolle sähköpostitse kuvia vauvastamme. Ne on tarkoitettu vain mummolle, vaikken sitä viestiin kirjoita erikseen (vielä). Hän laittaa ne kaikki eteenpäin omille tutuilleen, lapsenlastaan esitellen. Mun lapsen kuvia on siis ihmisillä, joita en edes tunne. Minusta tämä tuntuu ikävältä, enkä haluaisi että kuvat leviävät perheen ulkopuolelle. Ennen tutuntutut saattoi nähdä kuvia kyläillessään albumista, mutta nyt kaikenmaailman anoppien työkavereilla on sähköpostissa ne yksityiset perhekuvat.

Nyt kaikki av-anopit saa haukkua mua tiukkapipominiäksi, mutta en aio enää laittaa anopille kuvia sähköisesti niin että ne ei leviä tuntemattomille.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, niitä työkavereita ei kiinnosta sun vauvan kuvat. Naps vaan, painavat delete ja sinne meni.

Vierailija
2/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi lähetti viestinä lapsen alastomat kuvat omille kavereille, joutui puhutteluun, enään en näytä sille kuvia, vaan ottaa joskus normi kuvat .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aavistuksen vainoharhaiselta kuulostat. Saako oma äitisi lähettää lapsesi kuvia sukulaisille ja ystäville?

Vierailija
4/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ohjeistanut isovanhempia ihan suoraan, ettei saa laittaa jakoon ja lisäksi itse en koskaan lähetä eteenpäin vähänkään arveluttavaa kuvaa.

Vierailija
5/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva näyttää niitä sille , mutta tiedän , et sen jälkeen niitä näkee kaikki.

Vierailija
6/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin kieltänyt levittämästä kuvia eteenpäin. Isovanhemmat eivät tule ajatelleeksi riskejä, kun ovat niin innoissaan lapsenlapsista.

Vierailija
7/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma äiti ei koskaan lähettäisi mitään kenellekään , sanomattakin selvä asia, en tiiä miks toiselle pitää joka kerta selittää nää asiat

Vierailija
8/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hän luulee vieläkin , että facebookin kuvat näkyy ainoastaan mulle+ kaikki päivitykset.

Vierailija
9/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:45"]Usko pois, niitä työkavereita ei kiinnosta sun vauvan kuvat. Naps vaan, painavat delete ja sinne meni.

[/quote]

Ei kaikki, koska anoppi toisinaan myös edelleenlähettää mulle niitä tuttujensa kommentteja lapsesta. Tää sama ongelma oli joskus vuosia sitten, kun meillä ei ollut vielä lastakaan. Silloin anoppi edelleenlähetti kaikkia muita, henkilökohtaiseksi tarkoitettuja sähköposteja. Siis jos vaikka kerroin kuulumisiamme niin hän omavaltaisesti edelleenlähetti viestini sukulaisilleen. Sanoin tästä silloin ja pyysin lopettamaan. Nyt se on sitten taas alkanut, ja paljastui vahingossa, kun anoppi kertoi, miten joku henkilö oli kommentoinut yhtä kuvaani.

Vierailija
10/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on eri asia, minusta lapsen omatkaan vanhemmat eivät saisi jakaa ainakaan nimen kanssa lastensa kuvia.

Mutta mitä riskiä on henkilökohtaisessa sähköpostissa tutuille ihmisille?

Vierailija
11/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jaat kuvat esim. flickrissä, niin, ettei niitä pääse katsomaan kuin tietyt henkilöt. et siis edes lähetä koko kuvaa s-postissa?

Vierailija
12/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistathan, että ne 'anopin sukulaiset' ovat sen lapsen omia sukulaisia.

Vierailija
13/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:48"]No aavistuksen vainoharhaiselta kuulostat. Saako oma äitisi lähettää lapsesi kuvia sukulaisille ja ystäville?

[/quote]

Hahaa, eka anoppi löysi paikalle. Mun äiti ei edelleenlähetä niitä. Saattaa näyttää omasta kännykästä/koneelta, muttei anna kuvia ulkopuolisille.

Vierailija
14/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lähettää omia kuvia itsestään

Vierailija
15/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä hänelle postitse valokuva tai esitteke lastasi skypen välityksellä vain.

Vierailija
16/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:54"]Ja muistathan, että ne 'anopin sukulaiset' ovat sen lapsen omia sukulaisia.

[/quote]

Kyse on myös työkavereista ja kavereista, kuten kirjoitin. Ja vaikka anopin pikkuserkku olisikin mun lapsen sukulainen, niin jos minä en ole koskaan henkilöä tavannut, niin en halua hänelle kuvia jakoon.

Joku kysyi, mikä riski on hlökoht sähköpostissa. No just se, kun se lakkaa olemasta hlökoht silloin, kun anoppi klikkaa "välitä edelleen"

ap, niinku oli pari kertaa edelläkin

Vierailija
17/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen ei ole vielä anoppi, en vain ymmärrä, mitä pahaa siinä on, jos lapsen sukulaiset ja perheen tutut näkevät lapsen kuvia? Kun kyse ei kuitenkaan ole julkisesta näyttämisestä.

Vierailija
18/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on yhtä vajakki, laittoi facebookiin lupaa kysymättä kuvat suoraan synnäriltä. Siis sieltä -synnytyssalista- mies lähetti ilmoituksen että vauva maailmassa ja kuva kyljessä, ei nyt tullut mieleenkään että olis pitäny erikseen sanoa että ethän jaa tätä kuvaa 500 meille täysin tuntemattoman kanssa.

Vierailija
19/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua, että lapsesi pikkuserkku näkee lapsesi kuvan? Mikä on pahinta, mitä siitä voisi seurata?

Vierailija
20/30 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 21:53"]Mitä jos jaat kuvat esim. flickrissä, niin, ettei niitä pääse katsomaan kuin tietyt henkilöt. et siis edes lähetä koko kuvaa s-postissa?

[/quote]

No äkkiäkös anoppi sen linkin jakaa, tai kopioi kuvan itselleen ja jakaa sitten. Paperikuva kotiin taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi