Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin ja sosiaalitoimi painostaa muuttamaan kolmioon huonomaineiselle alueelle, en kuulemma tarvitse

Vierailija
01.07.2021 |

Isompaa asuntoa tai omaa saunaa! Ei saisi kai edes odottaa, että vapautuu asunto talosta jonka asunnoissa ei ole jatkuva vaihtuvuus ja kulman takana baaria.
Kanssani muuttavat 9 ja 4vuotiaat lapset, jos muuttaisin yksin ottaisin minkä murjun tahansa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä on siis auttanut paljon käytännön asioissa kun olen ollut ihan lamaantunut, katsoimme   esim. vapaita asuntoa  netistä yhdessä ja selitti  etten saa asumistukea liian isosta asunnosta.  Täytettiin yhdessä hakemus. Minun on kuulemma tärkeä päästä mahdollliseman pian täältä äitini sohvalta,  lapsetkin kuulemma kärsii tästä pitkittyneestä "yökylästä" .. Ap

Asunnon koko ei vaikuta asumistukeen millään tavalla. Edes vuokran määrä ei vaikuta niin, ettei saisi ollenkaan tukea, mutta vuokra huomioidaan vain tiettyyn rajaan asti.

Vierailija
22/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierjailija kirjoitti:

Haluaisin oman saunan, inhottaa nuo yleiset saunat ja lapsile omat huoneet. Mutta kuulemma kolmio riittää! Ap

Asuintalossani on kaksioita, ei yhtään kolmiota. Eikä omia saunoja. Kuitenkin talossa asuu useita lapsiperheitä. Äiti, isä ja pari lasta. Hyvin nuo näyttävät pärjäävän. Saton vuokratalo. Yhden perheen tunsin, jossa äiti ja 4 lasta. 2 tyttöä ja 2 poikaa. Lapset kävivät lukion, ovat nyt jo aikuisia ja asuvat muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huone on kaikkien makuuhuone, toinen huone olohuone, kolmas huone lasten leikkihuone. Ei ongelmaa.

Tietenkin isomman saa kun maksaa itse. 

Vierailija
24/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin oman saunan, inhottaa nuo yleiset saunat ja lapsile omat huoneet. Mutta kuulemma kolmio riittää! Ap

Mäkin haluan saunan, mutta eivät riittäneet rahat. Itse ostin tämän velattoman kolmioni "huonomaineisella alueella" ja tämäpä on verrattomasti parempi kuin uudemmat, kalliimmat alueet: täällä on palvelut, puistot, lenkkipolut jo valmiina. Satavuotiaat männyt ikkunoiden takana ja tarpeeksi parkkitilaa.

Se on vähän silleesti että lahjahevosen suuhun ei katsota. Jos muuta ja enemmän haluat, mene töihin, tienaa rahat ja maksa itse kämppäsi.

Mutta tämähän oli perskoksun trollaus, eikö.

25/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, paljonko sulla olikaan niitä lapsia? Jos lapsia on kaksi, kolmio riittää hyvin. Lapsille omat huoneet ja sinä nukut olohuoneen vuodesohvassa. Niin ovat yksinhuoltajavanhemmat joutuneet tekemään kautta aikain. Minä sain aikoinaan HOAS:in perheasunnon jälkeen Helsingin kaupungin kaksion, missä asuin murrosikää lähentelevän tyttäreni kanssa. Minä olohuoneessa, hän makuuhuoneessa. Minulla, vanhempana, ei mitään omaa rauhaa. Niin se menee. Sitten oli oma rauha ja tilaa vaikka kuinka, kun tytär muutti pois  kotoa. Silloin emme enää tosin asuneet Hekan kämpässä.

Vierailija
26/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein käy niin, että erotessa elintaso laskee. Itsekin aikoinaan muutin lasten kanssa ”huonomaineiselle” alueelle kerrostalokolmioon. Kyllä siitä selvittiin (itse asiassa se oli mukavaa aikaa monin tavoin) ja lapsistani kasvoi ihan ok tyyppejä. Vaikka muuttaisi ”hyvämaineiselle” alueelle ja vuokraisi vapailta markkinoilta paremman asunnon, voi käydä huono tuuri naapurien suhteen. Tämänkin sain kokea myöhempinä vuosina. Koskaan ei voi tietää, mikä bilekämppä seinänaapurissa on. Nämä on näitä. Provo tai ei, koita pärjätä.

Vierailija
27/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ilmaiseksi saa, sitä kiittämättömämmäksi tulee.

Pätee myös lasten kasvatuksessa.

Vierailija
28/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten lapset on sinulla, jos olet kelvoton äiti? Lapset miehelle. Tuo ne kyllä sinulle takaisin muutaman kuukauden kuluttua ja peruu puheensa. Ei miehet jaksa hoitaa lapsia.

Tällaiset hokemat vahvistaa käsitystä, että naiset ovat hirviöitä, joille mies on vain maksuautomaatti

29/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin opiskeluaikoina muuttamaan n. vuodeksi huonomaineiselle asuinalueelle asuntojen vähäisyyden takia. Olin huolissani muuttaessani sinne, mutta se olikin ihan ok paikka asua. 

Kyseessä oli siis perinteiseen suomalaiseen tyylin huonomaineinen alue eli ei mitään jengejä yms., vaan humalaista meininkiä katukuvassa sekä satunnaisia poliisikäyntejä naapurustossa.

Se että muutin kesällä, auttoi kotiutumisessa. Kesällä on kaunista ja valoisaa. Alueella on vielä melko paljon luontoa, mikä auttoi. 

Olisi ollut varmaan masentavaa muuttaa sinne vaikka marraskuussa.

Vierailija
30/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä sosiaalitoimella on erosi ja asuntosi kanssa? Sen kun muutatte minne itse haluatte.

Exäni mielestä olen niin pa""a ja kelvoton äiti, että teki minusta lasun kun asuimme vielä yhdessä. Oli siis töiden takia paljon pois ja minä käytännössä yh jo silloin.  Olen myös työtön ja eläin lähinnä tuilla.  Eli siis kärjistettynä sosiaalitapaus..  Ap

Sossupummille riittää maakuoppa. Lapio kouraan ja ala kaivaa. Tee jotain elämäsi eteen.

Vierailija
31/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten lapset on sinulla, jos olet kelvoton äiti? Lapset miehelle. Tuo ne kyllä sinulle takaisin muutaman kuukauden kuluttua ja peruu puheensa. Ei miehet jaksa hoitaa lapsia.

Tällaiset hokemat vahvistaa käsitystä, että naiset ovat hirviöitä, joille mies on vain maksuautomaatti

Mikä "käsitys" se on, kun se on jokapäiväistä realismia?

Vierailija
32/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunasta en tiedä tai asunnon koosta, mutta huonolle alueelle EI kannata muuttaa, niihin voi jumittua (ellei pääse helposti muuttamaan) tai joutuu vaihtamaan aluetta taas koska se on liian levoton, ehkä vaarallinenkin. Ne eivät ole hyviä, kunnollisia paikkoja ja myös baarien meluineen ei pitäisi sijaita siellä missä joku asuu. On hyvä että ihmiset tekevä itse päätöksiä ja miettivät mihin ei kannata mennä.

Vierailija
33/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvooseen terkkuja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluan saunan, mutta eivät riittäneet rahat. Itse ostin tämän velattoman kolmioni "huonomaineisella alueella" ja tämäpä on verrattomasti parempi kuin uudemmat, kalliimmat alueet: täällä on palvelut, puistot, lenkkipolut jo valmiina. Satavuotiaat männyt ikkunoiden takana ja tarpeeksi parkkitilaa.

Se on vähän silleesti että lahjahevosen suuhun ei katsota. Jos muuta ja enemmän haluat, mene töihin, tienaa rahat ja maksa itse kämppäsi.

Mutta tämähän oli perskoksun trollaus, eikö.

Hei. ihan oikeesti, haluatko sinä todellakin ihmisten äänestävän sinun typerää vitsiäsi "perskoksuista"?

Toi ei ole hauskaa, se on lapsellista ja typerää jankkaamista ja sinä kannat idiootin leimaa.

Vierailija
34/34 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olet ihan  tarpeeksi  kunnollinen äiti.  Olethan  sinä yksin pärjännyt  vaikka mies on paljon pois.  Kyllä saat päättää minne muutat.  Kun  nyt eron keskellä olet  saanut käytännön apua  se on hyvä..Kyllä   äidit tuossa  tilanteessa  arvitsevat   neuvoja. Elämä  jatkuu ja  vähitellen pääset omille jaloillesi.  Meillä  ESpoossa  äiti  lapsineen  voi  saada  rivitalon saunoineen. En tiedä  miten   muualla.  Jaksamista  sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän