Erosin ja sosiaalitoimi painostaa muuttamaan kolmioon huonomaineiselle alueelle, en kuulemma tarvitse
Isompaa asuntoa tai omaa saunaa! Ei saisi kai edes odottaa, että vapautuu asunto talosta jonka asunnoissa ei ole jatkuva vaihtuvuus ja kulman takana baaria.
Kanssani muuttavat 9 ja 4vuotiaat lapset, jos muuttaisin yksin ottaisin minkä murjun tahansa.
Kommentit (34)
Miten sosiaalitoimi vaikuttaa muuttoosi. Eikös sitä voi muuttaa minne haluaa.
Muuten hyvä provo, mutta unohdit, että jo vuosia Kela on maksanut tt-tuen, ei sosiaalitoimi.
Jos itse maksat, asut missä haluat. Jos maksetaan sun asuminen veroista, tietysti kelan pitää huolehtia ettei kustanna liikaa.
Se on tyydyttävä siihen mitä annetaan , jos ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä sosiaalitoimella on erosi ja asuntosi kanssa? Sen kun muutatte minne itse haluatte.
Exäni mielestä olen niin pa""a ja kelvoton äiti, että teki minusta lasun kun asuimme vielä yhdessä. Oli siis töiden takia paljon pois ja minä käytännössä yh jo silloin. Olen myös työtön ja eläin lähinnä tuilla. Eli siis kärjistettynä sosiaalitapaus.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä sosiaalitoimella on erosi ja asuntosi kanssa? Sen kun muutatte minne itse haluatte.
Exäni mielestä olen niin pa""a ja kelvoton äiti, että teki minusta lasun kun asuimme vielä yhdessä. Oli siis töiden takia paljon pois ja minä käytännössä yh jo silloin. Olen myös työtön ja eläin lähinnä tuilla. Eli siis kärjistettynä sosiaalitapaus.. Ap
Vaikka tuo olisi totta, ei sosiaalitoimella ole mitään tekemistä asumisjärjestelyjesi kanssa. Tukia se ei ole maksanut vuosiin. Tai harkinnanvaraista kyllä, mutta se ei liity asumiseen.
Haluaisin oman saunan, inhottaa nuo yleiset saunat ja lapsile omat huoneet. Mutta kuulemma kolmio riittää! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit varmaan pitää ottaa mitä annetaan, jos ilmaiseksi elää.
Haiskahtaa taas joltain perskokkaretrollilta.
No miten lapset on sinulla, jos olet kelvoton äiti? Lapset miehelle. Tuo ne kyllä sinulle takaisin muutaman kuukauden kuluttua ja peruu puheensa. Ei miehet jaksa hoitaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin oman saunan, inhottaa nuo yleiset saunat ja lapsile omat huoneet. Mutta kuulemma kolmio riittää! Ap
Niinhän se riittääkin. Maksa itse.
Sinun pitää nukkua olohuoneessa. Silloin on lapsilla omat huoneet.
Vierailija kirjoitti:
Meille riitti vuokralla asuessa kolmio kolmen lapsen kanssa hyvin. Emme halunneet maksaa hillitöntä vuokraa isommasta. Se kyllä riittää kahden kanssa hyvin.
Sosiaalityöntekijä on siis auttanut paljon käytännön asioissa kun olen ollut ihan lamaantunut, katsoimme esim. vapaita asuntoa netistä yhdessä ja selitti etten saa asumistukea liian isosta asunnosta. Täytettiin yhdessä hakemus. Minun on kuulemma tärkeä päästä mahdollliseman pian täältä äitini sohvalta, lapsetkin kuulemma kärsii tästä pitkittyneestä "yökylästä" .. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä kuulostaa kamalalta ihmiseltä. Olisi iloinen kun lapsilla äiti vielä kotona, vaikkakin työtön. Työtön ei tarkoita huonoa ihmistä. Suomalaisilla on paljon virheellisiä ennakkoluuloja, jopa läheisistään.
No, et muuta. Sitten elät pienemmällä. Vai oletetko, että yhteiskunnan pitää maksaa sinun tottumustesi mukaisen asumisen ja sen päälle saat täysimittaisena käyttövarat? Minäkin haluan. Kaikkea.Eikö joku haluaisi maksaa minullekin sellaisen elämän kuin haluan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä kuulostaa kamalalta ihmiseltä. Olisi iloinen kun lapsilla äiti vielä kotona, vaikkakin työtön. Työtön ei tarkoita huonoa ihmistä. Suomalaisilla on paljon virheellisiä ennakkoluuloja, jopa läheisistään.
Kuulostaa se lasu ihan kiusanteolta. Jotkut ihmiset tekee niitä kiusallaan, vaikka ei olisi mitään todellista syytä. Kerrankin eräät naapurit tekivät toisistaan vuorotellen kiusatakseen.
Meillä ei ole omaa saunaa. Minusta ja lapsista on kivaa , kun on sauna vuoro. Pakataan saunakassi ja juomiset ja lähdetään saunaan. Se on kuin pieni retki. Saunaan mennään pihan poikki ja samalla katsellaan vähän kasveja ja ötököitä. Talvella juostaan paljain jaloin.