Miten sitä tottuisi harrastamaan seksiä?
Viime kerrasta on yli kolme vuotta eikä meillä ei ole koskaan ollutkaan kovin aktiivista tai säännöllistä seksielämää. Minä en koe olevani mikään seksuaalinen tyyppi, kun olo on hyvä ja paljon luontevampi ilman. Samanlainen olo itseasiassa kuin siinä 17-18 -vuotiaana, kun en vielä ollut seksiin ryhtynytkään. Miehen mielestä seksi ei ole oleellista tai tärkeää.
Olemme naimisissa ja sitten joskus kun raskauden yrittäminen on ajankohtaista, seksikin viimeistään taas on. Eikä meillä ole mitään toiminnallisia ongelmia, etteikö seksi sen takia onnistuisi.
Välillä vaan olisi mukavaa, jos seksikin olisi ikään kuin vaihtoehto. Nyt on aikamoinen kynnys enää ryhtyä siihen. Seksi on niin epäluontevaa, ruumiillista, liitoiteltua ja ylimääräistä. Tiedän että tälläkin hetkellä sitä jossain tapahtuu ja se on tavallista, mutta omalle kohdalle pelkkä ajatus on niin outo. Tuntuu hassulta että mekin harrastimme seksiä aiemmin joka kuukausi. Kyllä se silloin sujui ja se oli hauskaa, eli tämä on kai tottumiskysymys.
Miten tällaisen kynnyksen yli pääsee? Olemme puhuneet tästä monet kerrat, mutta kun tämä ei tavallaan ole mikään akuutti ongelma kummallekaan, niin mitään ei tapahdu.
Oikeastaan voisi kysyä, miten te saatte itsestänne irti esimerkiksi jokavuotisen ikkunanpesun? Siihenkään ei viitsisi ryhtyä eikä se pakollista ole, mutta kyllä puhtaat ikkunalasit ovat aina kivat.
Kommentit (16)
Toki olen tosissani.
Ei me nytkään olla toisistamme erossa. Kiehnätään ja halataan ja sen sellaista kivaa ihan yhtenään ja nukutaan toisissamme kiinni. Tai jos tämä tarkoitti sitä että kohta seksiä on ihan yhtenään, niin se on kyllä aika utopistinen ajatus.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:49"]
Paitsi lapsientekoaikaan olisi suotavaa..
[/quote]
Niin varmaan olisi. Aina välillä joku katsoo asiakseen udella meiltä että joko on aikeita hankkia lapsia ja mun tekee mieli sanoa takaisin ettei niitä halaamalla saa.
Jotenkin tulee mieleen, ettei sinua ole vielä edes "sytytetty". Neitsyytesi olet menettänyt, mutta et ole tavannut sellaista miestä, joka saa sinut liekkeihin. Jäät aika paljosta paitsi parisuhteessa, kun elätte kuin sisko ja veli.
Huomaa, ettei sinulla ole haluja, kun rinnastat seksin ikkunanpesuun.
Emme elä kuin sisko ja veli, herranen aika... Ainakaan minä en harrasta sisarusteni kanssa sellaista fyysistä intiimiä läheisyyttä kuin mieheni kanssa, esimerkiksi pussaile yltympäriinsä, hakeudu toisen viereen, nuku lusikassa tai kävele käsi kädessä. En myöskään tunne romanttista rakkautta muita kuin miestäni kohtaan.
Kaikki ihastukseni ovat aina olleet romanttisia, eivät niinkään seksuaalisia ihastuksia; en ole kuumotellut ajatuksella seksistä, vaan sängyllä makoilusta vaatteet yllä.
Minulla on kyllä haluja, mutta ne eivät ole koskaan olleet mitään pakottavia. En osaa kuvitella että ikinä repisin vaatteita yltä vain päästäkseni ehkä muutaman sekunnin verran nopeammin itse asiaan. Kiesus, ei se niin tähdellisen tärkeää ole.
Ikkunanpesu oli aika hätäinen esimerkki, mutta ajoin takaa sitä että miten sitä näin pitkän tyystin seksittömän ajan jälkeen edes tottuisi tekemään jotain, mikä ei oikeastaan huvita (kuten ikkunanpesu), mutta joka jälkikäteen ei koskaan harmita (jee, puhtaat ja kirkkaat ruudut).
Tuntuu siltä että meillä olisi joku synkkä salaisuus (jolla tosin voisi pärjätä jossain iltaman juomapelissä), kun ei olla vuosiin harrastettu yhtikäs mitään seksiin luettavaa. Muistaakseni sellainen kuukausitahti oli sopiva, sen verran säännöllisesti ja usein että tulee mieleen. Miten tuollaiseen enää tottuisi.
:ap:
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:23"]
Emme elä kuin sisko ja veli, herranen aika... Ainakaan minä en harrasta sisarusteni kanssa sellaista fyysistä intiimiä läheisyyttä kuin mieheni kanssa, esimerkiksi pussaile yltympäriinsä, hakeudu toisen viereen, nuku lusikassa tai kävele käsi kädessä. En myöskään tunne romanttista rakkautta muita kuin miestäni kohtaan.
Kaikki ihastukseni ovat aina olleet romanttisia, eivät niinkään seksuaalisia ihastuksia; en ole kuumotellut ajatuksella seksistä, vaan sängyllä makoilusta vaatteet yllä.
Minulla on kyllä haluja, mutta ne eivät ole koskaan olleet mitään pakottavia. En osaa kuvitella että ikinä repisin vaatteita yltä vain päästäkseni ehkä muutaman sekunnin verran nopeammin itse asiaan. Kiesus, ei se niin tähdellisen tärkeää ole.
Ikkunanpesu oli aika hätäinen esimerkki, mutta ajoin takaa sitä että miten sitä näin pitkän tyystin seksittömän ajan jälkeen edes tottuisi tekemään jotain, mikä ei oikeastaan huvita (kuten ikkunanpesu), mutta joka jälkikäteen ei koskaan harmita (jee, puhtaat ja kirkkaat ruudut).
Tuntuu siltä että meillä olisi joku synkkä salaisuus (jolla tosin voisi pärjätä jossain iltaman juomapelissä), kun ei olla vuosiin harrastettu yhtikäs mitään seksiin luettavaa. Muistaakseni sellainen kuukausitahti oli sopiva, sen verran säännöllisesti ja usein että tulee mieleen. Miten tuollaiseen enää tottuisi.
[/quote]
Onko sun hormonitasapainossa jotain häikkää? eihän tuo nimittäin normaalia ole, jos ei koskaan paneta.
Silloin kun haluttaa paljon, (eli suoraan sanottuna panettaa) sitä miettii vain koska pääsee sitä tekemään ja repii vaatteet pois päältä hetken koittaessa, koska ei malta odottaa. Eikä se oli "ihan kivaa", vaan aivan uskomatonta. Siitä on ikkunanpesut aika kaukana.
Ymmärrän aloittajaa. Ollaan mieheni kanssa oltu kolmisen vuotta yhdessä, mutta seksielämä on jostain syystä meidän suhteessa ollut tosi vähäistä. Ihan alkuaikoina seksiä oli ehkä noin kerran viikossa, ihan muutaman kuukauden ajan, josta määrä väheni yhtäkkiä ihan olemattomaksi. Siis tyyliin kahdesti vuodessa jos sitäkään.
Ennen tätä parisuhdetta olin hyvin seksuaalinen. Siis todella. En osannut kuvitellakaan seksitöntä elämää. Koko ajan teki mieli.
No, pari ekaa seksitöntä vuotta vain odotin. Kuvittelin että ehkä se siitä, jos en painosta miestä... sen jälkeen munkin halut alkoi loppua. Tunsin (ja tunnen) itseni ällöttäväksi ja ajatuskin seksistä tuntuu jotenkin... juurikin tosi epäluontevalta. Samalla kuitenkin ahdistaa, en halua elää loppuelämääni näin. Haluaisin takaisin ne hekumalliset hetket ja halut :(
Yksi yö pari viikkoa sitten pimahdin miehelle asiasta. En vaan voinut enää hillitä kun rintaa korvensi päässä pyörivät ajatukset. Pari päivää sen jälkeen seksiä oli kerran miehen aloitteesta. Oli niin outoa (ja vähän liian yllättävää, suurimman osan ajasta ajattelin vain, että oikeastiko tässä pannaan...).
Tuntuu vähän, että on mahdotonta saada seksielämää elvytettyä enää näin pitkän ajan jälkeen.
Ei tästä nyt mitään apua ole, mutta tulipahan avauduttua :D
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:36"]
Ennen tätä parisuhdetta olin hyvin seksuaalinen. Siis todella. En osannut kuvitellakaan seksitöntä elämää. Koko ajan teki mieli.
No, pari ekaa seksitöntä vuotta vain odotin. Kuvittelin että ehkä se siitä, jos en painosta miestä...
[/quote]
Siis häh! Miten erittäin halukas ihminen muka odottelee täysin ilman seksiä pari vuotta, josko seksielämä siitä lähtee nousuun?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 20:36"]
No, pari ekaa seksitöntä vuotta vain odotin. Kuvittelin että ehkä se siitä, jos en painosta miestä...
[/quote]
Siis häh! Miten erittäin halukas ihminen muka odottelee täysin ilman seksiä pari vuotta, josko seksielämä siitä lähtee nousuun?
[/quote]
No sanoppa muuta!! Meillä on lapsi 1,5v. Tätä äskettäistä seksikertaa edeltävä kerta oli lapsen hedelmöityskertana... sitä ennen jotain ehkä puolen vuoden välein. Aargh. Olisin varmaan jo lähtenyt kalppimaan jos ei olis lasta. Ehkä. Hankalaa kun kuitenkin rakastaa ja on kiintynyt.
7
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 19:26"]
Toki olen tosissani.
Ei me nytkään olla toisistamme erossa. Kiehnätään ja halataan ja sen sellaista kivaa ihan yhtenään ja nukutaan toisissamme kiinni. Tai jos tämä tarkoitti sitä että kohta seksiä on ihan yhtenään, niin se on kyllä aika utopistinen ajatus.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 17:49"]
Paitsi lapsientekoaikaan olisi suotavaa..
[/quote]
Niin varmaan olisi. Aina välillä joku katsoo asiakseen udella meiltä että joko on aikeita hankkia lapsia ja mun tekee mieli sanoa takaisin ettei niitä halaamalla saa.
[/quote]
Pitääkö kaikki analysoida hirveän vakavasti ja jokaisen lauseen keskeltä löytää joku vaiennut tarkoitus?
Luultavasti kommentin kirjoittaja on tarkoittanut vain tsempata ja saada hyvää mieltä aikaiseksi. Älä kysele jos et neuvoja kaipaa. Tuo oli hänen neuvonsa kun niitä pyysit.
Mistä sinä tiedät olisitteko jatkossa toistemme kimpussa koko ajan? Tuntuu ettet edes halua koko seksiä, haluaisit vain lapsen. Mutta kerron sinulle ettet niitä todellakaan halaamalla saa. Pikkasen elämäniloa, hemmetti mitä porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:23"]
[/quote]
Ootko sä joku mormooni? Ei ihmekään jos ei ukkoa haluta noin kuivan, harmaan ja pessimistisen ilonpilaajan kanssa.
Kunnon tiukkapipo.
"Herranen aika sentään, jotain seksiäkö, hyihyi. Enhän nyt minä sellaista, pois se minusta, harrastaako jotkut muka oikeasti seksiä ja vielä nauttivat siitä? Herranen aika!"
Mun mielestä on hienoa, että olette löytäneet kumppanit joiden kanssa halut kohtaavat. Mullekin kelpaisi seksitön parisuhde, mutta olen kuvitellut että sellaisen löytäminen on suunnilleen mahdotonta, joten olen ollut vuosia yksin.
Luulisi, että jos pystyitte ihan hyvin harrastamaan seksiä aiemmin, se sujuisi myös siinä vaiheessa kun teillä olisi tarvetta taas harrastaa seksiä raskauden yrittämisen takia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:48"]
Pitääkö kaikki analysoida hirveän vakavasti ja jokaisen lauseen keskeltä löytää joku vaiennut tarkoitus?
Luultavasti kommentin kirjoittaja on tarkoittanut vain tsempata ja saada hyvää mieltä aikaiseksi. Älä kysele jos et neuvoja kaipaa. Tuo oli hänen neuvonsa kun niitä pyysit.
Mistä sinä tiedät olisitteko jatkossa toistemme kimpussa koko ajan? Tuntuu ettet edes halua koko seksiä, haluaisit vain lapsen. Mutta kerron sinulle ettet niitä todellakaan halaamalla saa. Pikkasen elämäniloa, hemmetti mitä porukkaa.
[/quote]
Nyt kyllä tulkitsit kommentistani jotain ihan tyystin omiasi.
Se, ettei joku pidä seksiä niin tärkeänä asiana eikä sitä harrasta, tuntuu laukaisevan monessa aika kipakoita kommentteja. Nimenomaan relatkaa, en ole teidän kanssanne parisuhteessa!
En tapaa käyttää tekstissäni hymiöitä ja välillä huomaa että niille olisi kyllä paikkansa, jo aloitusviestiin olisi voinut yhden pistää viestiä alleviivaamaan. Ei tämä vakavaa ole vaikka tosissani olenkin.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 23:32"
Onko sun hormonitasapainossa jotain häikkää? eihän tuo nimittäin normaalia ole, jos ei koskaan paneta.
[/quote]
En ole käynyt tarkistuttamassa arvoja enkä ole aikeissa tehdä niin. Panettaa kyllä, vaikkakin varmasti harvemmin kuin jotakuta toista.
(Aseksuaalille on muuten normaalia se ettei paneta koskaan. Ei pitäisi olla niin kärkkäästi ohjaamassa ketään hoitoon vain koska tämä on erilainen kuin itse on.)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:10"]
Luulisi, että jos pystyitte ihan hyvin harrastamaan seksiä aiemmin, se sujuisi myös siinä vaiheessa kun teillä olisi tarvetta taas harrastaa seksiä raskauden yrittämisen takia.
[/quote]
Näin minäkin luulen. Raskautta yrittäessä hommassa on varmaan erilainen sävy, ja käsittääkseni monilla se vaikuttaa aktiivisuuteenkin. Mielenkiintoista käykö meidänkin kohdalla niin.
Minua vähän huolettaa pitkittää tätä "taukoa" sinne asti että minäkin alan haluta lasta. (Ja "Harrastamme seksiä vain lisääntymistarkoituksessa" voi jo kuulostaakin aika uskovaiselta)
Oletko tosissasi? :O Jos minulla olisi mies niin minun puolestani seksiä saisi olla useamman kerran viikossa :D
Ex-mieheni oli alussa kovin aktiivinen mutta se lopahti 6 vuoden jälkeen. Alkoi välit olemaan 2kk ja sitä rataa, suoria pakkeja! No, onneksi on ex, toki ei ainoa eron syy.
Mutta jos se on teille ok tuo seksittömyys niin asia on ok. Paitsi lapsientekoaikaan olisi suotavaa.. Aloittakaa pikkuhiljaa, ihan rennosti vaan ja positiivisella mielellä. Ei heti tarvitse itse aktiin asti mennä, tutustukaa toisiinne uudelleen :)
Pian ette ole toisistanne enää erossa, pitäkää kivaa! :)