Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksuasiaa

Vierailija
02.07.2014 |

Tietääkö täällä kukaan...?

Omat tuloni 1300€/kk brutto, exällä 4300€/kk brutto. Erottu ja eilen sosiaalitoimistosta soittivat että elarilaskelma on valmis, exällä on elatuskykyä 0%. Millä ihmeen laskukaavalla?? Hän on yhden lapsen yh, asuntovelkaa vähän (alle 20t€). Samalla sossutäti sanoi ettei minulla ko laskelman perusteella ole myöskään oikeutta hakea Kelalta elareita, mutten ymmärrä miksi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäsi on siis hijannut tulonsa ja varmaan menonsakin... Vai voiko olla niin, ettei hänen tulonsa olekaan enää noin korkeat kuin luulet?

Vierailija
22/31 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:19"]

Mitä vittua. Älä allekirjoita tuollaista epämääräistä huttua.

[/quote]

Ei ole myöskään mitään syytä olla allekirjoittamatta ns. nollasopimusta, koska silloin saa elatustuen Kelasta. Sellainen menee kuitenkin käräjille ja lopputulos on se nollasopimus. Mielestäni selkeää kiusaa tekevät lähit saisivat maksaa oikeudenkäyntikulut eikä yhteiskunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin nollasopimuksella kela maksaa. Maksaahan kela ns. isättömien lastenkin elarit.

Ollut joku kesäduunari siellä päässä ja muutenkin, miksi hoidat noin tärkeää asiaa puhelimessa? Aina pitää olla itse paikanpäällä lukemassa joka lappu.

Vierailija
24/31 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä allekirjoita ainakaan vielä. Noi nollasopimukset on siitä ikäviä et jos mies saa vaik lokakuussa miljoona lottovoiton, sen ei tarvii maksaa edelleenkään mitään.

Sä joudut siihen asti kuin lapsi on 18 itse pitämään huoli siitä et sopimus muutetaan jos miehen maksukyky paranee. Miten sä sitä valvot?

Mistä muuten tietosi hänen palkastaan on nyt tullut? 

Vierailija
25/31 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos miehen elatuskyky on 0 ja siitä on sopimus, kela maksaa. Jos kyse on miehen elatushalusta ja allekirjoitat, niin sitten ei kela maksa.

Vierailija
26/31 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen päivähoitomaksua varten mies on aiemmin toimittanut kuntaan tuloselvityksensä, päätös on minulla ja siellä lukee kk-tulona tuo reilu 4000€. Sama työ, samat työajat (olleet jo vuosia) eli palkka ei ole voinut oleellisesti laskea. Olemme siis aiemmin asuneet yhdessä

Vierailija
27/31 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä lastenvalvoja laski meidän läsnäollessamme elatuskyvyt yms. Ja vaikka toinen ilmoitti asumismenonsa suuriksi, katsoi lastenvalvoja että ei hänen ole tarpeen asua noin leveästi. Älä siis missään nimessä allekirjoita!

Ja voithan aina mennä oikeusteitse, voisit saada mahdollisesti lakimiehen ns. maksutta lapsen edun nimissä. Ja muutenkin noilla tuloilla.

Vierailija
28/31 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 14:45"]

Älä allekirjoita ainakaan vielä. Noi nollasopimukset on siitä ikäviä et jos mies saa vaik lokakuussa miljoona lottovoiton, sen ei tarvii maksaa edelleenkään mitään.

Sä joudut siihen asti kuin lapsi on 18 itse pitämään huoli siitä et sopimus muutetaan jos miehen maksukyky paranee. Miten sä sitä valvot?

Mistä muuten tietosi hänen palkastaan on nyt tullut? 

[/quote]No eihän sitä mitään sopimuksia pidä kirjoittaa jos pelkää mahdollisia lottovoittoja.

Yleensäkin eikös nollasopimukset ole määräaikaisia riippuen maksukyvyttömyyden syistä. 

Esim. itse jouduin lamppaamaan uusimassa puolen vuoden välein kun olin lyhyillä kuntoutustukipätkillä. Kun sain pysyvän eläkkeen sopimus vasta laadittiin 18v asti.

Ja kyllähän se on elatusvelvollisen oma velvollisuus ilmoittaa kelalle jos tulot nousevat. Siihenhän meidän täytyy luottaa, tai sitten käräyttää jos saamme vihiä muusta.

Vierailija
29/31 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis vein laput henk.koht lastenvalvojalle, oli aika varattuna ja oletin hänen laskevan siinä samalla mutta hän ottikin vain laput vastaan ja sanoi palaavansa asiaan kun saa laskettua. Soittikin sitten ja ensin tosiaan koetti kieltäytyä lähettämästä laskelmia minulle. Olen niitä nyt postissa odottanut vaan ei näy ja ex hoputtaa allekirjoitusta vaan en kai minä mitään allekirjoita kun en ole sopimuksen perusteita nähnyt ja muutenkin tässä on niin paljon epäselvää että huh huh.

Vierailija
30/31 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista vielä

Vierailija
31/31 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etälle laskettu 0% elatuskyky niin Kela maksaa elarit.

Piste.

Soita lastenvalvojan esimiehelle, ettei vain olisi miehesi tuttu? :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi