Apuja tarvitaan. Kysymys lomatuurauksesta.
Olen jäämässä ansaitulle kesälomalle. Työ sellaista, että jonkun on otettava tehtävät haltuunsa siksi aikaa. Esimieheni pyysi/käski hoitamaan tuuraajan itse itselleni. Voiko tämä todella mennä näin? Itse olen ihan "rivityöntekijä", eihän minulla ole valtuuksia määrätä ketään paikkaamaan loman ajaksi. Mitä tehdä tässä tilanteessa? Neuvoja pliis.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista., näin hieman ajattelinkin, et ei oo mun homma. Entäs jos saan sovittua tuurauksen kollegan kanssa ja hän jättääkin kaikki "rästiin"? Tämä siis hypoteettinen tilanne, vaikkakin ehkä todennäköinen???
Ap
Tämä on tietenkin sinun vastuulla ja saatat saada potkut tai varoituksen tekenättömistä töistä. Mulle on käynyt näin monta kertaa.
Vastuu on työnantajalla, joten ilmoita hänelle, jos et tunne ketään, joka voisi sinua tuurata.
Kun minä olin vaihtamassa työpaikkaa, työnantajani pyysi, että etsisin tilalleni uuden ja olisi hyvä, jos ehtisin perehdyttämään hänet. Laadin ilmoituksen. Varmistin vielä työnantajalta, että ilmoitus miellytti häntäkin. Tuli vastauksia, joista osan kutsuin haastatteluun. Työnantaja ja minä olimme paikalla. Työnantaja päätti palkata yhden haastatelluista ja minä perehdytin.