Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tissutellut päivittäin pari viikkoa. Yöllä päätin lopettaa, ja nyt ahdistaa ja tärisyttää, hajottaa henkisesti ja fyysisesti. Apua viekkareihin, muu kuin kalja tai muu alkoholi?

Vierailija
01.07.2021 |

Heräsin yöllä katastrofiajatteluun. Kaikki on vtuillaan, kaikki menee vtuiksi, elämä on kaaos, tipahdan työelämästä, mitä se yksikin minusta ajattelee, kissa varmaan kuolee…

Ja päätin, että laitan korkin kiinni.

Nyt ahdistaa niin paljon, että huimaa.

Mikä auttaa alkoholin vieroituisoireisiin, siis muu kuin viina tai höpöhöpökrapulajuomat?

Auttakaa, olen hädässä. En halua alkoholisoitua, tämä läträys on ollut ja erityisesti jälkikäteen on sietämätöntä.

Olen selvästi potentiaalinen rapajuoppo. En halua sellaista tulevaisuutta ENKÄ nykyisyyttä. Siksi korkki kiinni.

Kiitti.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I hear you. Sama tilanne 😒

Vierailija
2/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika. Kärvistely. Ei muuta lääkettä, paitsi ehkä B2-vitamiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaa pami. Niin olen tehnyt jo parikymmentä vuotta. 100 kappaleen 15mg pamipurkki kestää yli vuoden, joten paljoa niitä en tarvitse.

Sitten kun haarukka/lusikka pysyy kädessä niin syö jotain, mistä tykkäät. Juo paljon vettä/tuoremehua.

Vierailija
4/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö isot määrät B-vitamiinia ja juo rasvatonta maitoa. Riippuen määristä mitä olet juonut, en pitäisi pahana helpottaa tilannetta pienellä määrällä bentsopohjaista lääkitystä päivän tai parin ajan. Riippuen missä asut, voisit saada ns. avokatkolääkkeet päihdepalveluista tai tk:n päivysyksestä tarvittaessa.

Vierailija
5/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi krapulaan ei saa lääkkeitä? Kummallista että pitää kärsiä hirveät olot. Päihtyä kun haluaa niin alkoholi on ainoa laillinen päihde niin miksi siitä pitää kärsiä? Oikeasti.

Vierailija
6/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on vähän lipsunut. Suosittelen 12-päckiä vissyä tölkeissä. Juot niitä menemään vaikka kaikki. Viileä tölkki, hapot, sihahdus tuovat hieman lohtua. Se on tärkeää että ovat nimenomaan tölkkejä.

Voit koittaa myös ykkösolutta saunakaljana. Alkoholiton maistuu vähän oudolle. Jos on "pakko" lähteä juhlimaan niin osta sinistä. Nousee kyllä päähän ihan hyvin, vaikka alkoholia vähemmän kuin normikeskarissa.

Vierailija
7/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka paljon päivässä olet juonut?

Vierailija
8/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielekäs tekeminen voi auttaa, jos vaikka löytyisi kirja/elokuva tms ajankuluksi. Syöminen myös rauhoittaa.

Vierailija
9/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olo ei tokene niin mene päivystykseen.

Saat siellä B- vitamiini ruiskeen kankkuseen ja rauhoittavia muutamaksi päiväksi.

Tätä on tehnyt moni esim. työtovereitani jotka olivat 2 vk etelässä ja joivat koko ajan.

Kaksi heistä meni polille kun viekkarit niin kovat ja saivat ym.satsin.

Toki olisi kiva kun pystyisit sen jälkeen olemaan juomatta.

Viekkarit voivat olla karmeat.

Vierailija
10/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7-12 keskikaljaa, tosin pitkin päivää. Eli puoliltapäivin olen aloittanut ja yhdeksän aikaan illalla lopettanut.

Onko tämä jo ryyppäämistä, eikä tissuttelua..? No oli kumpaa oli.

Kiitos kaikille vastauksista. Kun uskallan ajaa, käyn maitoa ja tuoremehua ja vissyä.

Nesteet taitavat olla taikasana! Pameja en taida pyytää, koska en yksinkertaisesti kehtaa.

Vitamiineista: varmaan voi vain napata hyllystä?

Ap

11/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole taipumusta päihderiippuvuuteen, joten siitä näkökulmasta en osaa vastata, mutta krapulan aiheuttaman katastrofiajattelun olen kokenut.

Olin opiskeluaikoina tilanteessa, jossa minun piti löytää uusi vuokra-asunto, koska vuokranantajani oli laittamassa asuntoani myyntiin. Niihin aikoihin olin ollut joissain bileissä ja heräsin aamulla krapulassa katastrofiajatteluun: en saisi uutta asuntoa (siihen aikaan puhuttiin paljon huonosta vuokra-asuntotilanteesta kaupungissani, ja siitä että vuokralaisella pitää olla jotain extraa kuten tosite säännöllisistä palkkatuloista, mitä minulla ei ollut), minkä takia joutuisin kodittomien yömajaan tai vaihtoehtoisesti muuttamaan vanhempieni luo entiseen kotikaupunkiini, mistä käsin asunnon etsintä vaikeutuisi entisestään... Kaikki tuntui mahdottomalta, monimutkaiselta, ja ajattelin "kaikki hajoaa".

Miten todellisuudessa kävi? Todellisuudessa allekirjoitin uuden vuokrasopimuksen jo muutaman päivän päästä siitä. Kaikki sujui ongelmitta.

En ole enää vuosiin käyttänyt alkoholia juuri ollenkaan. En halua altistaa itseäni liiallisille uhkakuville, kemiallisille mielialojen ailahteluille, ahdistukselle.

Vierailija
12/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7-12 keskikaljaa, tosin pitkin päivää. Eli puoliltapäivin olen aloittanut ja yhdeksän aikaan illalla lopettanut.

Onko tämä jo ryyppäämistä, eikä tissuttelua..? No oli kumpaa oli.

Kiitos kaikille vastauksista. Kun uskallan ajaa, käyn maitoa ja tuoremehua ja vissyä.

Nesteet taitavat olla taikasana! Pameja en taida pyytää, koska en yksinkertaisesti kehtaa.

Vitamiineista: varmaan voi vain napata hyllystä?

Ap

Kiitos rehellisestä vastauksesta. Kyllä tuo on ihan jo ryyppäämistä.

Saatat tarvita apua saadaksesi tuon katki. Älä huoli tai häpeä, me hoidamme alkoholin vieroitusoireita päivystyksessä usein.

Mikäli alat näkemään "pikku-ukkoja" tai tulemaan sekavaksi, siinä tapauksessa viimeistään välittömästi päivystykseen. Delirium tremens on vakava sairaus.

Vierailija
13/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, osta kaupasta B- vitamiineja. Mieluummin sellaisia missä on kaikki eli ykkösestä kahteentoista. Myös C- vitamiini auttaa. Ovat vesiliukoisia joten voit ottaa reilumminkin.

Muista myös syödä suolaista jottei suolot karkaa elimistöstä runsaan nesteen juomisen takia.

Yritä syödä hyvin, mene pitkään suihkuun ja ajattele että parin päivän kuluttua olo on jo hyvä.

Tsemppiä ap.

Vierailija
14/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä, mehua ja maitoa, kunhan pysyy sisällä.  Mehukeittokin on hyvää kylmänä. 

Ota päiväunet ja mene ajoissa nukkumaan. Kyllä se olo tasoittuu, usko pois. 

Vierailija
15/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kykenet, yritä lopettaa tuo ryyppyputkesi vähitellen.

Äkkiä lopettaen voi iskeä mainittu juoppohulluus, joka on vaarallinen tila.

Vierailija
16/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa - mikäli kantti kestää.

.

Itse otin viikon putken joka loppui loivennukseen viime sunnuntaina. Vieläkin on hieman hontelo olo, mutta paranee päivittäin. Ei ollut kuin Mirtazapiiniä nukkumisen avuksi, mutta kaksi ensimmäistä yötä oli niistäkin huolimatta pelkkää valveunta vaikka väsyttikin rankasti.

M 46

Vierailija
17/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kuulosta pahalta krapulalta ollenkaan. Hyvin pysyt elossa ja henki kulkee.

Vierailija
18/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyvä päätös!

Hae kaupasta b-vitaminoitua kivennäisvettä. Esimerkiksi Rainbowin mango-maustettu kivennäisvesi on oikein hyvää. Se nesteyttää ja b-vitamiini lieventää krapulaista oloa. Osta samalla mieluista ruokaa, näillä helteillä pitää muistaa myös syödä.

Apteekista hae melatoniinia, että saat nukuttua ensi yönä, parin viikon putki heikentää todellakin yöunia moneksi lähiyöksi.

Kotona juo runsaasti tuota kivennäisvettä ja tee jotain mielekästä. Älä liikaa rehki, alkoholi ja krapula nostavat sykettä ja sydänkohtausriskiä, mutta pieni puuhastelu auttaa krapulalevottomuuteen ja antaa muuta ajateltavaa.

Siivoa vaikka kevyesti - siisti koti motivoi alkoholikeskeisen elämäntavan muutosta. Järjestele kaappeja ja heitä roinaa varastoon tai roskiin.

Huomenna on jo fyysisesti hitusen parempi olo, käy kevyellä kävelyllä, jatka runsasta kivennäisveden juomista ja keksi itsellesi tekemistä, ettet sorru taas ryyppäämään.

Jos tuntuu siltä, että tahdonvoima ei yksinään riitä, ota yhteyttä terveyskeskukseen ja varaa aika, jotta pääset hoitoon. Aa-ryhmästäkin voi olla apua.

https://www.aasuomi.fi/

https://www.aa.fi/uutiset/Verkkoryhmat_6_2021-161.html

Vierailija
19/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tissuttelin useamman vuoden ajan, ja kun päätin lopettaa juomisen kokonaan, päätin kärsiä fyysiset ja henkiset viekkarit lähes luomuna. B-vitamiinia otin ainoastaan. Join paljon vettä, vichyä ja mehukeittoja. Aloin syömään säännöllisemmin.

Vierailija
20/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdepäivystykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi