Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti -kisa tulee taas! Mikä on suosikkisi?

Vierailija
01.07.2021 |

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/597a06c2-5acf-4501-91f7-cd8…
Tykkäsin Rostiksesta ihan hirveästi. Ja yllätyin tässä hiljattain iloisesti, kun löysin siitä kaupasta pakasteversionkin.
Uusista odotan eniten tuolta särkileikkeleeltä.

Kommentit (241)

Vierailija
61/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kokemuksia parista tuotteesta:

Chia Goodin 3 marjaa yllätti positiivisesti. Maistuu oikeasti raikkaalta ja marjaisalta. Tykkäsin myös siitä "sammakonkutu"-koostumuksesta (kivan erilaista) ja annoksen koko on minusta juuri sopiva.

Kokeilin Leikkalasta yrtit-makua. Ihan hyvää, makua on tarpeeksi. Voisin kyllä korvata tällä kinkkuleikkeleen. Plussaa siitä, että leikkele on sopivan ohutta. Harmi kyllä, että 100g on niin vähän (n. 12 siivua) eli määränsä nähden hintava tuote. Toivoisin myös, että pakkaus olisi kätevämmin uudelleensuljettava. Värimaailmaltaan on kyllä tyylikäs.

Komeron tofukipon kastike oli aika kirpsakkaa, joten lisäsin pikkuisen lisää vettä. Rakastan sitä, että vihanneksissa on rapsakkuutta. Tofua näytti ensin olevan melko vähän, mutta onkin itse asiassa ihan hyvä määrä. Annos tuntuu ehkä liiankin isolta ja ruokaisalta makuuni, en jaksa syödä kaikkea kerralla. Hinnasta voisi tiputtaa ainakin yhden euron pois (etenkin, jos annoskokoa hitusen pienentäisi). Kuppi on ei ole kovin kaunis, mutta sisältö tietysti tärkeämpi.

Ostin myös Bean Betterin thai-makua, Falleron punajuurta sekä Kaurakasta. Niitä kokeilen vasta sitten kun tulee seuraavan kerran nälkä.

Vierailija
62/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kaudella kilpailemaan voisi tulla vaihtelun vuoksi enemmän herkkuja ruoan sijaan ;) Uusia makeis-, sipsi/snack- tai jäätelöinnovaatioita. Ei enää pyöryköitä eikä valmisruokia, kiitos. Fazer ei enää keksi mitään uutta, samoja karkkimakuja vaan kierräterään eri tuotteissa. Jokainen pussi näyttää samanlaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin Leikkalan pakkaukset on kisan kauneimmat/tyylikkäimmät. Hyvänä kakkosena tulee Kaurakas. Kököin on Komeron kippo, josta tulee mieleen lapsuuteni muovailuvahaämpärit.

Vierailija
64/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Chia kiinnostaa eniten mutta olenkin vielä nelikymppisenä naisena niukin naukin kohderyhmää. Ei oikein ne papujutut tai fallerot tms. Kaurapasta nyt vähiten.

Mun mielestä tuo kohderyhmä oli heillä ajateltu tosi vanhanaikaisesti "nuoret naiset ymmärtää ravinnon ravintoarvojen ja luomun päälle ja kun ne tulee treeneistä niin on kiva syödä chiagood".

Mä olen jo auttamatta iän puolesta ulkona tuosta ja vissiin meidän jääkiekkoilijatkin joutuu yhä jatkamaan Skyr ja Profeel -linjaa?

Eli ainakin minä olisin kaivannut vähän uutta perspektiiviä siihen, kuka on kohderyhmä - ja meille ainakin tuo tuote on se jota jokainen lupasi kokeilla.

Vierailija
65/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten viimevuotisia tuotteita vielä normi S-kaupoissa myynnissä, muita kuin rostiksis? Esim. kalakastike? En ole huomannut katsoa...

Mikä kalakastike? Tarkoitatko kalalastua? Se oli kyllä hyvää. Mä olen nähnyt hyllyillä edelleen villipestoa ja äidin patukoita, muita en.

On kalalastua yhä ainakin meidän Prismassa - mut varmaan kysynnän mukaan ?

Vierailija
66/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Chia kiinnostaa eniten mutta olenkin vielä nelikymppisenä naisena niukin naukin kohderyhmää. Ei oikein ne papujutut tai fallerot tms. Kaurapasta nyt vähiten.

Mun mielestä tuo kohderyhmä oli heillä ajateltu tosi vanhanaikaisesti "nuoret naiset ymmärtää ravinnon ravintoarvojen ja luomun päälle ja kun ne tulee treeneistä niin on kiva syödä chiagood".

Mä olen jo auttamatta iän puolesta ulkona tuosta ja vissiin meidän jääkiekkoilijatkin joutuu yhä jatkamaan Skyr ja Profeel -linjaa?

Eli ainakin minä olisin kaivannut vähän uutta perspektiiviä siihen, kuka on kohderyhmä - ja meille ainakin tuo tuote on se jota jokainen lupasi kokeilla.

Se on vaan karkea arvio se kohderyhmä. Ei siitä tarvi loukkaantua jos itseä ei ole mainittu kohderyhmään kuuluvaksi. Kyllä he sen tiedostaa että muillekin tuote varmasti maistuu.

Vierailija
67/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kokeillut muutamia näitä uutuuksia ja pitää sanoa, että olin väärässä omien luulojeni kanssa. Minua ei oikeastaan koko ohjelman aikana kiinnostanut chia-välipala lainkaan, mutta tänään se onkin yllättäen noussut omaksi suosikikseni. Oon maistanut mangoa ja marjaa, sitruuna vielä ostamatta. Nämä on tosi herkullisia. Yleensä en mangosta välitä (maistuu suihkushampoolta), mutta chian kanssa mangokin on herkullista. Onneksi näitä tuotteita ei ole pilattu sokerilla, joka olisi vienyt raikkauden pois. Loistotuote! Tämä on finalisteista varmaankin se, mitä tulee eniten ostettua jatkossakin.

Vierailija
68/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan karkea arvio se kohderyhmä. Ei siitä tarvi loukkaantua jos itseä ei ole mainittu kohderyhmään kuuluvaksi. Kyllä he sen tiedostaa että muillekin tuote varmasti maistuu.

No ihanko totta?

Kohderyhmä=kenelle markkinoidaan ja kenelle tuote suunnitellaan.

Mun mielestä vaan oli aika vanhanaikaisesti todettu.

Miksi ei ollut ok että se Komeron kippo oli "lounaskippo" - kun kaikki (eli Jukka) ei syö lounasta, joten hän on siitä sitten ulkona? Yhtä kärjistetysti voin todeta, että jaahas, eipä ollut mulle tuo tuote ollenkaan (joku saattaa jopa tuumata, että tuo 'vieras raaka-aine', Chia, onkohan se jotenkin huono meille vanhemmille miehille tmv.

Mut siis toki tuo nyt vain meidän ihmettelyn kohde ja omaa pohdintaa.

Vierailija
69/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-marketin mainoslehdestä löytyi!

Tässä kaikki tuotteet vielä kootusti:

Kaurakas 2,25 e S-market / 2,15 e Prisma (350 g)

Komeron ateriakippo 4,99 e (290 g)

Fallero 2,95 e (210 g)

Bean Better 3,95 e (250 g)

Leikkala 2,99 e (100 g)

Chia good 1,60 e S-market / 1,49 e Prisma (145 g)

Mun Prismassa Leikkala oli 2,95 eli 4 cent halvempi :D Muuten kaikki hinnat piti paikkansa. Odotan milloin chia-välipalat tulee tarjoukseen esim. 4kpl/5e.

Vierailija
70/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihanko totta?

Miksi ei ollut ok että se Komeron kippo oli "lounaskippo" - kun kaikki (eli Jukka) ei syö lounasta, joten hän on siitä sitten ulkona? Yhtä kärjistetysti voin todeta, että jaahas, eipä ollut mulle tuo tuote ollenkaan (joku saattaa jopa tuumata, että tuo 'vieras raaka-aine', Chia, onkohan se jotenkin huono meille vanhemmille miehille tmv.

Kerro toki kenet itse nimeäisit kohderyhmäksi vastaavalle tuotteelle? Tokihan tuo aika itsestäänselvä ja ennakoitu kohderyhmä on, mutta kohderyhmä on vain yksi markkinoinnin työväline eikä tietenkään sulje yhtä ainutta maksavaa asiakasta pois. Usein nämä valikoituu tutkimuksien perusteella joten se nyt on mikä on.

Vierailija
71/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa jaksossa oli myös kiinnostavia tuotteita, jotka eivät päässeet finaaliin. Mitähän heille kuuluu nyt, tuleekohan tuotteet joskus myyntiin...

Harmi, että se aiempi pidempi ketju jostain syystä poistettiin.

Vierailija
72/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihanko totta?

Koska moni, kuten minä en söisi sitä Komeron kippoa lounaaksi, vaan ihan iltapäivällä töistä palattuani. Siis ateriakippo.

Vierailija
73/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lohikipon, mies söi sen ja sanoi, että "ihan hyvää". Sitten ostin niitä vihreitä falleroita. Niitä olisi pitänyt paistaa tai laittaa uuniin 10 minuutiksi. Ajattelin että 5 min mikrossa ajaa saman asian. Paloivat. Maistoin yhden raakana ja maistuu falafelilta, ne mikrossa olleet maistuivat palaneilta.

Chiagoodit ovat hyviä kaikki kolme, mango ehkä parasta, sitruunakin raikasta ja marjachiagood myös maukasta.

Vierailija
74/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuuri fallerot oli tosi hyviä mutta aika samankaltaisia boltsien kanssa.

Mun mielestä taas Chia good oli järkyttävä pettymys. Kookoksen maku liian voimakas jättää alleen mangon jota on liian vähän. Pakkaus muovia, miksi?

Komeron ruokaa en ole maistanut ja tuskin maistan koska siinäkin järkyttävän iso muovikippo..

Leikkala odottaa vielä maistamista.

Vierailija
75/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin niin tuota kalaleikkelettä, piti olla kaupassa tänään. Ei ollut, eivät olleet saaneet. Mistä johtunee.

Vierailija
77/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotin niin tuota kalaleikkelettä, piti olla kaupassa tänään. Ei ollut, eivät olleet saaneet. Mistä johtunee.

Harmi, ettei kaikissa ole ollut. Meidän kaupassa oli leikkelettä kaikissa kolmessa maussa. Ostin leppäsavustettua ja yrttejä.

Vierailija
78/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuon kippoaterian huomiseksi, mutta ennen kaikkea oisin halunnut kalaleikkelettä, sitä olen odottanut, makkarat ei maistu. Ei ollut meidän marketissa, himputti. Siis Ässässä, eikö sieltä pitänyt saada.

Vierailija
79/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakas kokemuksia odotellaan.

Vierailija
80/241 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fallerot tuntuu tosi tylsiltä, koska samankaltaisia tuotteita on jo niin paljon kaupoissa. Uskoisin, että nämä toimisivat paremmin siellä Kuori-ravintolan ruokalistalla tai jossain katukeittiökojussa, josta asiakkaat voisi ostaa valmiita annoksia lisukkeiden kera. Kun kotiin ostaa pelkkiä kuivia falleroita, joutuu itse kehittelemään minkä kanssa sitä syö, millaista dippiä/majoneesia/kastikettta kaveriksi ja lisäksi tietysti lämmitys uunissa tai pannulla.

Uskon, että tuomareiden ylistys johtui siitä, että he nauttivat falleronsa sen kehutun dipin kanssa ja sitähän ei saatu tuotantoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme