Tiesitkö jo miksi naiset ei korjaile autoja?
Kun tosiaan elävässä elämässä näin on, mutta muistatko miksi?
Kommentit (61)
Miksi en muistaisi, kun juuri hetki sitten meillä asuva autonasentaja lähti korjaamaan yhtä autoa?
Ap ei enää elä aivan tämän päivän todellisuudessa, sillä niin autonasentajina, lentokonemekaanikkoina, katsastusinsseinä ym. töisäs on naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä korjaa mieskään, renkaatkin vaihdatetaan liikkeessä.
Sitä paitsi, olin pitkään suhteessa autonasentajan kanssa. Meillä oli molemmilla omat autot. Siinä mielessä suutarinlapsella ei ollut kenkiä, että tämä kyseinen mies vetkutteli pienen autoni jarrujen korjauksessa niin kauan, että olin ajaa kolarin. Sanoin että jarruissa varmaan jotain häiriötä niin ei uskonut. Kerran sitten pettivät eivätkä risteyksessä toimineetkaan. Onneksi oli hiljainen tie ja se päätiellä nopeampaa kulkenut ehti väistää
Onkohan minun nykyinen sinun ex? Tuskin sentään, tunnistan "suutarin lapsen kengät ja autonasentajan autot. " Ei meillä vaaratilanteita ole tullut, vaikka toisinaan matkanteko on melkoista seikkailua.
Kuinka moni mamma ja pappa kasvattaa omat lapsensa niin, että poikien ei tarvitse laittaa ruokaa, pyykätä ja siivota eikä tyttöjen tarvitse tehdä mitään ns. miesten töitä vaan huudetaan isää apuun? Tilanne voi olla toinen, jos kaikki lapset ovat samaa sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi en muistaisi, kun juuri hetki sitten meillä asuva autonasentaja lähti korjaamaan yhtä autoa?
Ap ei enää elä aivan tämän päivän todellisuudessa, sillä niin autonasentajina, lentokonemekaanikkoina, katsastusinsseinä ym. töisäs on naisia.
Katsastusinssinä en ole vielä naista tavannut. Luultavasti ovat sen verran pätevämpiä etteivät alennu moiseen "koiran virkaan". Ei todellakaan vaadi kovinkaan suurta älykkyyttä. Asentajia kyllä tiedän useita päteviä.
N60 kirjoitti:
On tullut itse vaihdettua iskareita, tuulilaseja ym. perusremppaa. Kerran jopa vaihdelaatikon korjaus Chevrolet Astraan, tosin sitä ei yksin pystynyt tekemään, kun ei ollut kunnon laitteita käytössä. Mikä auton korjauksessa nyt niin ihmeellistä on?
Joku osaa jotakin, joku toinen jotain toista. Jotkut ei osaa kuin tehdä typeriä aloituksia vauvapalstalle.
Chevrolet Astra 🤣🤣 Ei helv, kuolen nauruun😂 Tämä kiteyttää ap:n aloituksen hyvin 😅👍
Vierailija kirjoitti:
Tosi on, että autonasentajista enemmistö on miehiä. Se ei kumminkaan ap hyvä johdu munista tai y-kromosomista, vaan samasta syystä, jonka takia sairaanhoitajista ja opettajista valtaosa on naisia. Jälkimmäinenkään ei ole kiinni x-kromosomista tai naisten suuremmasta älykkyydestä.
Kyse on sukupuolirooleista ja työmarkkinoiden sukupuolittumisesta.
Eli siitä, että pojat oppivat lapsena, että auton kropaaminen on "miesten hommaa" ja tytöt oppivat, että "hoivaaminen ja lasten kasvattaminen on naisten hommaa". Ja sitten miehet avioerotilanteessa itkevät, kun sovittelijat antavat lasten lähihuoltajuuden äidille.
Tuo sukupuolittuminen ei oikeasti palvele kenenkään etua. Muttei sitä voi pakolla purkaakaan, koska demokraattisessa valtiossa vallitsee elinkeino- ja ammatinvalintavapaus.
Ps. Omassa nelihenkisessä (minä, mies, aikuinen tytär ja aikuinen poika) perheessäni muuten juuri tytär 21 v on todella todella hyvä teknisissä asioissa. Purkaa laitteita ja kasaa niitä uudelleen ihan vaan nähdäkseen, miten ne toimivat. On rakentanut itse monta tietokonetta ja korjaa suvereenisti tuttavapiirin kännykätkin, ilman mitään alan koulutusta. On vaan kiinnostunut asiasta, eikä ole saanut kotoa sovin.stisia roolimalleja.
N54
Jos tätillä on munat, niin silloin täti on setä. Olisiko tästä kyse tyttäresi osalta? Nykyään se on muotia.
Vierailija kirjoitti:
Koska eihän naisen tarvitse kun on miesten hommia, mutta siivoaminen ja ruoan laitto ovat molempien hommaa.
Aika harva mieskään osaa korjata autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisilla ei ole fyysistä voimaa. Ei ne tiesuolan ruostuttamat pakoputkiston tai tukivarsien pultit edelleenkään aukea tietokoneella...
Elät vielä aikaa sirppi, kuokka ja vasara. Herää jo nykyaikaan.
Näytä mulle tietokone, joka avaa ruosteen turmelemat pultit ilman fyysisen voiman käyttöä? Jotkut on niin paskana ettei pillikään auta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi on, että autonasentajista enemmistö on miehiä. Se ei kumminkaan ap hyvä johdu munista tai y-kromosomista, vaan samasta syystä, jonka takia sairaanhoitajista ja opettajista valtaosa on naisia. Jälkimmäinenkään ei ole kiinni x-kromosomista tai naisten suuremmasta älykkyydestä.
Eli siitä, että pojat oppivat lapsena, että auton kropaaminen on "miesten hommaa" ja tytöt oppivat, että "hoivaaminen ja lasten kasvattaminen on naisten hommaa". Ja sitten miehet avioerotilanteessa itkevät, kun sovittelijat antavat lasten lähihuoltajuuden äidille.
Tuo sukupuolittuminen ei oikeasti palvele kenenkään etua. Muttei sitä voi pakolla purkaakaan, koska demokraattisessa valtiossa vallitsee elinkeino- ja ammatinvalintavapaus.
Ps. Omassa nelihenkisessä (minä, mies, aikuinen tytär ja aikuinen poika) perheessäni muuten juuri tytär 21 v on todella todella hyvä teknisissä asioissa. Purkaa laitteita ja kasaa niitä uudelleen ihan vaan nähdäkseen, miten ne toimivat. On rakentanut itse monta tietokonetta ja korjaa suvereenisti tuttavapiirin kännykätkin, ilman mitään alan koulutusta. On vaan kiinnostunut asiasta, eikä ole saanut kotoa sovin.stisia roolimalleja.
N54
Jos tätillä on munat, niin silloin täti on setä. Olisiko tästä kyse tyttäresi osalta? Nykyään se on muotia.
Olisiko pikemminkin kyse siitä, että sä elät sovinistisen maailmankuvasi kanssa 1800-luvulla? Nykyisin se on persupiireissä muotia.
Vierailija kirjoitti:
N60 kirjoitti:
On tullut itse vaihdettua iskareita, tuulilaseja ym. perusremppaa. Kerran jopa vaihdelaatikon korjaus Chevrolet Astraan, tosin sitä ei yksin pystynyt tekemään, kun ei ollut kunnon laitteita käytössä. Mikä auton korjauksessa nyt niin ihmeellistä on?
Joku osaa jotakin, joku toinen jotain toista. Jotkut ei osaa kuin tehdä typeriä aloituksia vauvapalstalle.
Chevrolet Astra 🤣🤣 Ei helv, kuolen nauruun😂 Tämä kiteyttää ap:n aloituksen hyvin 😅👍
Astro. Se on katos se ennakoiva syöttö.
Minä ainakin käytän Porscheni merkkihuollossa. Pissapoikaan voin lisätä nestettä, mutta muut toimenpiteet jätän ammattilaisille.
Terv. nainen
Nykyautojen kohdalla on ihan sama, onko housuissa mikä vehje tahansa, niin itse ei paljoa pysty korjailemaan. Autot on niin sähköistetty ja osia ei korjata, ne vaihdetaan huollossa uuteen.
Minä käyn hyväpalkkaisessa työssä ja auto korjataan huollossa. Sama juttu puolisollani. Ihan naurettavaa lähteä puoskaroimaan jotain 40 000 autoa ellei ole siihen sopivaa koulutusta.
Autonasentajissa olisi varmasti enemmänkin naisia mutta ala on vieläkin niin sukupuolittunut että moni nainen jää joko ilman työpaikkaa tai vaihtaa alaa.
Näin se valitettavasti vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on miehet alempiarvoisiin hommiin.
Kuten suorittavaan työhön, niin naiset saavat keskittyä palkanlaskentaan ja HR:n. Ainakin meidän globaalissa firmassa on näin, että kaikki tuottamattoman työn toimistotyöläiset ovat naisia, ja suorittavan työn työntekijöiden (90% miehiä) työllä maksetaan niidenkin palkka. Mutta ne on niitä TÄRKEITÄ TÖITÄ.
Suomen vienti on miesten tekemän työn tulos. Naisten tekemien töiden palkkoihin saadaan raha taikaseinästä.
En tiedä miksi poistui mutta naiset ei myös rakentele taloja
https://www.theguardian.com/careers/careers-blog/2015/may/19/where-are-…
Vierailija kirjoitti:
N54
Nice story, bro. Sitten pitäisi vaan selittää, miksi tulos on tämä.
Tasa-ammateissa työskenteli 8,9 prosenttia palkansaajista vuonna 2017.
Näissä ammateissa naisten ja miesten osuus ammattiryhmissä toimivista on 40–60 prosenttia.
Tasa-ammateissa työskentelevien määrä oli noin viisi prosenttiyksikköä pienempi vuonna 2017 kuin vuonna 2012.
Naeset ossoo sen särkemisen kyllä paremmin kun korjoomisen.
Elät vielä aikaa sirppi, kuokka ja vasara. Herää jo nykyaikaan.