Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö jo miksi naiset ei korjaile autoja?

Vierailija
01.07.2021 |

Kun tosiaan elävässä elämässä näin on, mutta muistatko miksi?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies aina miesten töitä tehtyään muistuttelee mulle, että miten sä pärjäisitkään ilman mua.

Sirkutan tietysti hänelle, että en mitenkään rakas.

Totuushan kuitenkin on, että jos häntä ei olisi vaihdattaisin renkaat lähimmässä rengasliikkeessä 20€.

Vierailija
22/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minä "korjaamme" autojamme molemmat samalla tavalla: viemällä huoltoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi muut naiset eivät korjaile autoja, mutta minä en korjaile siksi, että en osaa. En kuitenkaan katso sen johtuvan sukupuolestani, vaan siitä että minua ei ole opetettu / en ole opetellut.

Miehenikään ei korjaile autoja, koska hänkään ei osaa. Häntäkään ei ole opetettu / ei ole opetellut. Kumma kyllä, hänkään ei ole syntynyt se tieto mukanaan, vaikka onkin mies.

Vierailija
24/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietää, että auton korjaamiseen tarvitaan penistä. Miten niitä muttereitä muka muuten saisi kierrettyä tiukalle?

Vierailija
25/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muistan. Vaarini sanoi aikoinaan: Naisilla ei ole teknistä älliä.

Vaarisi olikin juntti kusipää.

Vierailija
26/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaarillasi ei ollut minkäänlaista älliä.

Vaari rakensi monta taloa. Hän oli viisas mies, jolla oli runsaasti kokemusta myös tästä asiasta.

Hän oli oikeassa ja se totuus pätee edelleen. Sinun typerä heittosi todisti asian.

Trololooo.

Vaarisikin häpeää sinua.

Vierailija
27/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on miehet alempiarvoisiin hommiin.

Tuo asenne takaa kaikille naisille korkeamman korjaamolaskun.

T. asentaja, jonka te elätätte ruhtinaallisesti.

Siksipä meidän perheessä mies sopii korjaamon kanssa myös minun auton huollosta, minä tulen mukaan vasta laskun maksuvaiheessa.

Vierailija
28/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaarisi olikin juntti kusipää.

Kauniisti sanottu

Vierailija
29/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on miehet alempiarvoisiin hommiin.

Tuo asenne takaa kaikille naisille korkeamman korjaamolaskun.

T. asentaja, jonka te elätätte ruhtinaallisesti.

En elätä asentajia lainkaan. Ostan uuden auton muutaman vuoden välein. Koska voin

Vierailija
30/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietää, että auton korjaamiseen tarvitaan penistä. Miten niitä muttereitä muka muuten saisi kierrettyä tiukalle?

Nykyään riittää kun on sen verran voimaa että jaksaa kannatella akkumutterinväännintä ja painaa liipaisimesta.

M

Vierailija
31/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kiinnosta.

Vierailija
32/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa moni homma autonkorjaamisissa, etenkin uudemmissa, sopii paremmin naisille. Kaikki rakennetaan nykyään niin helvetin ahtaasti että isot kourat ei enää millään mahdu auton uumeniin minne pitäisi. Sirompi naisen käsi toimisi paremmin, parasta olisi jos vielä siinä käsivarressa olisi ainakin kolme niveltä.

Vierailija
33/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min en ossaa. Ossaatko sinä esim.järjestää rippijuhlat tarjottavineen.Myös leipoa kakut yms. Tai ostaa teinitytöllesi sopivia kesävaatteita new yorkersin alesta.Kyllä se nyt vaan niin on,että naisilla ja miehillä on eri osaamisen alueet.Eli FIX MY CAR! T.leidi

Vierailija
34/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella säälittää nämä "miehet" jotka eivät ole saaneet elämässään ilmeisesti mitään aikaan, kun ainoa aihe jolla päteä on sukupuoli. Ja sitäkin käytetään sitten typerästi naisia alas painaen. Todella munatonta, mutta mitäpä näistä maalaisista eläkeläismiehistä välittämään, ei kukaan normaali tuommosia kirjoittele. 

M52

Kun tämä nyt tuli puheeksi niin miellän itseni tietynlaisena vastavoimana sille kuinka silkkihansikkain itse asiassa juuri naisia kohdellaan mediassa ja kuinka millään ei nykyään saisi olla biologista selitystä.

Naisten ja yhteiskunnan on myös hyvä tiedostaa kuinka positiivinen käsitys kaikilla on naisista ja erityisesti naisilla itsellään. Ongelma on ettei niitä omia ennakkoluulojaan tiedosta jos niistä ei joku ulkopuolinen huomauta.

Itse asiassa ihan päättelin että on sellainenkin ilmiö kuin women are wonderful koska se nyt vaan on niin kerta kaikkiaan loogista ja ilmiselvää, että sellainen on olemassa. Sen sijaan toisin kuin väitetään, miehiltä kokonaan puuttuu taipumus suosia omaa sukupuoltaan ja sekin näkyy tälläkin sivustolla.

This research found that while both women and men have more favorable views of women, women's in-group biases were 4.5 times stronger[5] than those of men. And only women (not men) showed cognitive balance among in-group bias, identity, and self-esteem, revealing that men lack a mechanism that bolsters automatic preference for their own gender.[5]

https://en.wikipedia.org/wiki/Women-are-wonderful_effect

Voitko kertoa muutaman esimerkin ihan vertailukohdaksi, millä tavalla miehiä kohdellaan mediassa ja miten heidän biologisista eroavaisuuksistaan muistutellaan ja huomautellaan? 

Vierailija
35/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on autonasentajaäiä saanut huollessa olleen automme enemmän hajalle. Jotta jos vaan jostain löytyy naispuolinen asentaja, kokeilemme tällaista seuraavaksi.

Vierailija
36/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on, että autonasentajista enemmistö on miehiä. Se ei kumminkaan ap hyvä johdu munista tai y-kromosomista, vaan samasta syystä, jonka takia sairaanhoitajista ja opettajista valtaosa on naisia. Jälkimmäinenkään ei ole kiinni x-kromosomista tai naisten suuremmasta älykkyydestä.

Kyse on sukupuolirooleista ja työmarkkinoiden sukupuolittumisesta.

Eli siitä, että pojat oppivat lapsena, että auton kropaaminen on "miesten hommaa" ja tytöt oppivat, että "hoivaaminen ja lasten kasvattaminen on naisten hommaa". Ja sitten miehet avioerotilanteessa itkevät, kun sovittelijat antavat lasten lähihuoltajuuden äidille.

Tuo sukupuolittuminen ei oikeasti palvele kenenkään etua. Muttei sitä voi pakolla purkaakaan, koska demokraattisessa valtiossa vallitsee elinkeino- ja ammatinvalintavapaus.

Ps. Omassa nelihenkisessä (minä, mies, aikuinen tytär ja aikuinen poika) perheessäni muuten juuri tytär 21 v on todella todella hyvä teknisissä asioissa. Purkaa laitteita ja kasaa niitä uudelleen ihan vaan nähdäkseen, miten ne toimivat. On rakentanut itse monta tietokonetta ja korjaa suvereenisti tuttavapiirin kännykätkin, ilman mitään alan koulutusta. On vaan kiinnostunut asiasta, eikä ole saanut kotoa sovin.stisia roolimalleja.

N54

Vierailija
37/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi muut naiset eivät korjaile autoja, mutta minä en korjaile siksi, että en osaa. En kuitenkaan katso sen johtuvan sukupuolestani, vaan siitä että minua ei ole opetettu / en ole opetellut.

Miehenikään ei korjaile autoja, koska hänkään ei osaa. Häntäkään ei ole opetettu / ei ole opetellut. Kumma kyllä, hänkään ei ole syntynyt se tieto mukanaan, vaikka onkin mies.

juuri näin. Ja minullakin syy osaamattomuuteen on tasan se, ettei kiinnosta. Miksi ihmeessä auton korjaaminen olisi n ykypäivänä jokin perustaito, kun ihmisillä ei ole edes tiloja tai välineitä. Mitä autoremonttia minä tuossa kerrostalon pihassa muka tekisin? 

Vierailija
38/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonasentajina on kyllä naisia, ja tiedämme kaikki sen. Ei se tee naisista sukupuolen parempaa eikä huonompaa. Kaikki rehelliset työt on tehtävä. On surullista, miten paljon on sukupuolihulluja, jotka mollaavat ihmisryhmiä.

Vierailija
39/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari on oikeassa

Vierailija
40/61 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella säälittää nämä "miehet" jotka eivät ole saaneet elämässään ilmeisesti mitään aikaan, kun ainoa aihe jolla päteä on sukupuoli. Ja sitäkin käytetään sitten typerästi naisia alas painaen. Todella munatonta, mutta mitäpä näistä maalaisista eläkeläismiehistä välittämään, ei kukaan normaali tuommosia kirjoittele. 

M52

Kun tämä nyt tuli puheeksi niin miellän itseni tietynlaisena vastavoimana sille kuinka silkkihansikkain itse asiassa juuri naisia kohdellaan mediassa ja kuinka millään ei nykyään saisi olla biologista selitystä.

Naisten ja yhteiskunnan on myös hyvä tiedostaa kuinka positiivinen käsitys kaikilla on naisista ja erityisesti naisilla itsellään. Ongelma on ettei niitä omia ennakkoluulojaan tiedosta jos niistä ei joku ulkopuolinen huomauta.

Itse asiassa ihan päättelin että on sellainenkin ilmiö kuin women are wonderful koska se nyt vaan on niin kerta kaikkiaan loogista ja ilmiselvää, että sellainen on olemassa. Sen sijaan toisin kuin väitetään, miehiltä kokonaan puuttuu taipumus suosia omaa sukupuoltaan ja sekin näkyy tälläkin sivustolla.

This research found that while both women and men have more favorable views of women, women's in-group biases were 4.5 times stronger[5] than those of men. And only women (not men) showed cognitive balance among in-group bias, identity, and self-esteem, revealing that men lack a mechanism that bolsters automatic preference for their own gender.[5]

https://en.wikipedia.org/wiki/Women-are-wonderful_effect

Voitko kertoa muutaman esimerkin ihan vertailukohdaksi, millä tavalla miehiä kohdellaan mediassa ja miten heidän biologisista eroavaisuuksistaan muistutellaan ja huomautellaan? 

No ajatellaan nyt vaikka miten hieno ja positiivinen uutinen oli että vihreät naisistuu. Mihin oletukseen perustuu, että on hyvä asia? Because women are wonderful?

Ja jos miehillä ja naisilla on tutkimuksiin perustuen erilainen luontainen kiinnostus asioihin vs ihmisiin niin eikö meidän pitäisi sitten antaa konkretisoitua vastustuksen sijaan? Siksi juuri miehistä tulee useammin insinöörejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi