Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsytti lapsellinen kohtelu alaikäisenä

Vierailija
01.07.2014 |

Minua ärsytti se, miten lapsena osa aikuisista kohteli kuin pikkulasta, vaikka en enää mikään pikkulapsi ollut. Jossain koulussa oli jotain mukahauskaa pikkulasten leikkiä "tehdääs näin niin te lapset tykkäätte" -tyyliin. Itse olisin halunnut tulla kohdelluksi ihan aikuisena jo yläasteikäisenä. Ei siinä iässä olla enää mitään leikistä innostuvia 7-vuotiaita. Onneksi sentään osa aikuisista / opettajista puhui koko luokalle aikuismaisesti eikä kohdellut kuin pikkulasta.

Näin aikuisenakin minua ärsyttää, kun osa kohtelee murrosikäisiä kuin pikkulapsia. Kyllä siinä iässä jo osataan ajatella omilla aivoilla ja ymmärretään ihan aikuistenkin maailmaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteelle siirtyessäni kummitäti, jonka kanssa en ollut ollut aikoihin missään tekemissä, oli yksi uusista opettajistamme. Luokasta poistuessamme hän seisoi siinä oven vieressä ja taputti minua PÄÄLAELLE. Tai yritti, mutta väistin, jolloin hän huudahti nimeni jotenkin loukkaantuneella sävyllä. Oli siinä kavereille kiva kertoa että kyseinen eksentrinen täti-ihminen oli kummini. 

Vierailija
2/4 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani joku 19-20-vuotias, niin muutaman kerran asiakaspalveluhenkilöt ovat puhuneet minulle silleen kuin puhuisivat jollekin todella söpölle lapselle :D Se oli samalla hämmentävää että ihan mukavaakin... En oikein tiedä, pitivätkö minua nuorempana mitä olin. En kyllä käyttänyt meikkiä ja minulla on aina ollut pienet rinnat, mutta tuskin nyt alle 16-vuotiaasta mitenkään menin. Ja harvoin nyt kovin moni kokee suloisuutta teini-ikäisiäkään kohtaan ja "lässyttää" heille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/4 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lässytetään vielä nyt 21-vuotiaanakin. Johtuu varmaan siitä että näytän yläasteikäiseltä :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme