Alle 50-vuotiaat, mikä on rokotustilanteenne nyt?
Kommentit (50)
Olen saanut molemmat jo tammikuussa
Vierailija kirjoitti:
Olen 51-vuotias, enkä ole saanut kutsua edes ensimmäiseen rokotukseen. Kanta-Hämeessä olen.
Missä sellainen kutsu olisi pitänyt tulla? Olettaisin, että Suomi.fi kautta tai postissa mutta tosiaan ei kyllä ainakaan minulle.
Onkohan tämä Kanta-Hämeen tilanne yleisemminkin vai voiko joku yli 50-vuotias jääsä epähuomiossa välistä?
Ei niistä mitään kutsua tule, lehdissä on ilmoitettu milloin mikäkin ikäryhmä pääsee rokotettavaksi. Siitä vain aikaa varaamaan.
Pirkanmaa, olen 40v. Eka saatu, toinen 20.9...
27v, ekan otin kuukausi sitten, toinen syyskuun alussa.
Olen 40v ja kuulun riskiryhmään. Sain ensimmäisen rokotteen 2 viikkoa sitten.
En ota rokotetta flunssaan enkä osallistu ihmiskokeisiin.
Perusterve, 49- vuotias. Lähityöntekijä. Kuopio. Toinen rokotusaika 24.8.
Ensimmäisen rokotuksen otin heti, kun oli mahdollista ottaa.
Todella eriarvoisessa asemassa ovat eri alueiden ihmiset. Etenkin lähityöntekijät, jotka joutuvat joillain alueilla olemaan pidempään yhden rokotteen varassa altistumassa joka työpäivä. Onhan tässä jo nähty miten tilanne voi ryöpsähtää äkkiä missä vain Suomen kolkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51-vuotias, enkä ole saanut kutsua edes ensimmäiseen rokotukseen. Kanta-Hämeessä olen.
Missä sellainen kutsu olisi pitänyt tulla? Olettaisin, että Suomi.fi kautta tai postissa mutta tosiaan ei kyllä ainakaan minulle.
Onkohan tämä Kanta-Hämeen tilanne yleisemminkin vai voiko joku yli 50-vuotias jääsä epähuomiossa välistä?
Ei niistä mitään kutsua tule, lehdissä on ilmoitettu milloin mikäkin ikäryhmä pääsee rokotettavaksi. Siitä vain aikaa varaamaan.
Lehdissä? Kuka taivaan nimessä enää 2021 lukee jotain lehtiä, paikallislehtiä? EI herranjumala, jos tiedottaminen on niiden varaan jätetty, niin ei ihme, että tieto ei tavoita kaikkia. Edes minun koko ikäluokkani ei todellakaan lue paikallislehtiä puhumattakaan nuoremmista ikäpolvista. En voi tajuta, että tämä on näin amatöörimäistä touhua. Taas kerran massiivinen, elintärkeä projekti, joka hoidetaan aivan juosten kusten: pääasia, että muodollisesti velvollisuus täytyy, mutta käytännön toteutus on suorastaan vahingollinen. Kuulostaa ihan... virkamiesten hoitamalta hommalta. No ni, nyt on ilmoitusvelvollisuus käsistä pois, ei kukaan sanonut, että sen pitäisi olla hyvin hoidetusti käsistä pois. Sit äkkiä hyvin ansaitulle, vuosi vuodelta pitenevälle lomalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdissä? Kuka taivaan nimessä enää 2021 lukee jotain lehtiä, paikallislehtiä? EI herranjumala, jos tiedottaminen on niiden varaan jätetty, niin ei ihme, että tieto ei tavoita kaikkia. Edes minun koko ikäluokkani ei todellakaan lue paikallislehtiä puhumattakaan nuoremmista ikäpolvista. En voi tajuta, että tämä on näin amatöörimäistä touhua. Taas kerran massiivinen, elintärkeä projekti, joka hoidetaan aivan juosten kusten: pääasia, että muodollisesti velvollisuus täytyy, mutta käytännön toteutus on suorastaan vahingollinen. Kuulostaa ihan... virkamiesten hoitamalta hommalta. No ni, nyt on ilmoitusvelvollisuus käsistä pois, ei kukaan sanonut, että sen pitäisi olla hyvin hoidetusti käsistä pois. Sit äkkiä hyvin ansaitulle, vuosi vuodelta pitenevälle lomalle!
Löytyy se netistäkin.
51 v ja elokuun puolivälissä toinen rokote, Pohjois-Savo
Vierailija kirjoitti:
En yhtään enkä aio ottaakaan.
Koska en ole enää niin terve, että uskaltaisin ottaa kokeellista rokotusta. Ei voi yhtään tietää mitä siitä tulee.
Minä taas otin juuri siksi, kun olen kroonisesti sairas, autoimmuunitauti on.... nyt se tauti on lepotilassa, joten heti kun sain otin. Mikäli tauti aktivoituu, niin silloin joudun käyttämään lääkkeitä joilla heikennetään omaa immuniteettiani ja sen aikana enkä sen jälkeen useaan kk voi mitään rokotteita ottaa.
Vyöruusurokotettakin jouduin odottamaan muutaman kk sen jälkeen kun se lääkekuuri loppui edellisellä tautijaksolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kunnan sotesivuja kannattaa seurata, siellä on kaikki tieto ja ohjeet miten ja koska kukin ikäryhmä aikansa tilaa
Ei missään mitään kutsuja lähetetä. Itse pitää varata.
Te jotka jätätte ottamatta, niin voitte varautua siihen että muuntunut virus tulee olemaan todella veemäinen sairastettava. Tällä hetkellä kaikki tehohoidossa olevat ovat rokottamattomia.
USA:ssa 99 % koronaan kuolevista on tällä hetkellä rokottamattomia.
en ota tappopiikkiä
jos haluat tehdä itsemurhan ota se koronarokotte sit mutta olis muita helppoja keinoja tehdä se itsemurha
Vierailija kirjoitti:
Te jotka jätätte ottamatta, niin voitte varautua siihen että muuntunut virus tulee olemaan todella veemäinen sairastettava. Tällä hetkellä kaikki tehohoidossa olevat ovat rokottamattomia.
väärin!!! oka toine tehohoidossa on rokottetu
No, eipä ainakaan minua ole rokotuksiin kutsuttu mutta ehkä jossain vaiheessa kutsu ehtii tännekin. Hitaallahan ainakin osa porukasta käy täällä kaikessa muussakin.