Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen? Vauva lopettaa imemisen melkein heti :(

Vierailija
01.07.2014 |

Vastasyntynyt on tänään jaksanut muutaman imun hörppiä ja lopettaa sitten. Huomenna soitan neuvolaan tai lastenlääkärille, mutta uskallanko pitää kotona yön? Mikähän sillä on? Se on niin pikkuinenkin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla nyt on korviketta kotona. Anna sitä pullosta.

Vierailija
2/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sairaalasta ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin kyllä päivystykseen, jos ei jaksa syödä.

Vierailija
4/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan!

ap

Vierailija
5/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maitosi maku voinut muuttua, oletko esim aloittanut jonkin lääkekuurin tms? Kokeile korviketta. Onko vauva muuten normaalin oloinon, itkeekö?

Vierailija
6/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:24"]Onko maitosi maku voinut muuttua, oletko esim aloittanut jonkin lääkekuurin tms? Kokeile korviketta. Onko vauva muuten normaalin oloinon, itkeekö?

[/quote]

Ei ole mitään muutoksia. Vauva ei juuri itke. Tai ei se ikinä ehdi kun mä syötän sen ekasta inahduksesta.

En pääse nyt läpi sinne sairaalaan :(

ap

Vierailija
7/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole korviketta mutta äidinmaitoa on, jota me ollaan koitettu tiputella lusikalla. Vauva ei niele sitä. Meille tulee kohta lääkäri kotiin. Mitä jos mä odotin liian kauan?

ap

Vierailija
8/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, muruketju. Lääkäri tähän aikaan kotiin...

Vierailija
9/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:24"]Onko maitosi maku voinut muuttua, oletko esim aloittanut jonkin lääkekuurin tms? Kokeile korviketta. Onko vauva muuten normaalin oloinon, itkeekö?

[/quote]

Ei ole mitään muutoksia. Vauva ei juuri itke. Tai ei se ikinä ehdi kun mä syötän sen ekasta inahduksesta.

En pääse nyt läpi sinne sairaalaan :(

ap

[/quote]

Mutta jos vauvalla ei ole nälkä?? Kuinka tiuhaan syötät? Meillä 3 viikkoinen vauva itkee päivän aikana paljon muutakin kuin nälkää, esim. mahavaivoja, sylinkaipuuta,tutin suusta tippumista jne. Nälän kyllä tunnistan sillon hakeutuu sormetkin suuhun ja syliin päästessä alkaa välitön rinnan hamuaminen.

Vierailija
10/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:34"]

[/quote]

Minä oletin automaattisesti, että kyseessä on ulkomailla asuva ihminen.

Vierailija
11/17 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:34"]

[/quote]

[/quote]

Se on meidän perhetuttu.

ap

Vierailija
12/17 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko taas tehdä dramaattinen ketju av:lle....
Ei oo ollu ikävä.
Toivottavasti vauvastasi kasvaa täyspänen vaikka geeniperimänsä onkin kyseenalainen.

Vierailija
13/17 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo koko päivänä juonut paljon mitään ja yöllä huomaat että ehkä sen tarttis jotain juodakin?

Vierailija
14/17 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 23:34"]

[/quote]

[/quote]

Se on meidän perhetuttu.

ap

[/quote]

Toki...

Lääkärituttu sattuu olemaan vapaana tänään ja tulee ilomielin arvioimaan tutun vauvaa vapaa-aikanaan keskellä yötä.

Vierailija
15/17 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvalla oli sama ongelma, annoin sitten pullosta maitoa (pumppasin) jotta sai mahaansa edes muutaman tipan kerrallaan kun pullosta tulee tissiä helpommin. Piti syöttää usein ja pieniä määriä kerrallaan. Luulen että johtui vaan siitä ettei oma maidontuotantoni ollut kunnolla käynnistynyt. Sitten pikkuhiljaa vauva alkoi jaksaa syödä enemmän. Nyt on 6viikkoisena pullea ja kasvaa normaalisti. Alussa paino tippui paljon tuon ongelman vuoksi.

Vierailija
16/17 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kuivumisen merkkejä. Jos vauva syö joka kerta vähän ja tarpeeksi tiheästi, ei ole kuulemma hätää. Helpotti! Mieskin jätti illan asiakastapaamisen väliin, kun alettiin huolestua niin kovin.

ap

Vierailija
17/17 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva söi vastasyntyneenä vain hetken ja nukahti sitten aina kesken kaiken. Muutenkin oli kovin uninen ja tokkurainen koko ajan. Sairaalassa todettiin kohonneet bilirubiinit ja kävi sinivalohoidossa. Hoidon jälkeen vauva muuttui virkeämmäksi. Kotona alkoi taas nukahdella tissille. Vietiin takaisin sairaalaan 1 vuorokausi kotiutumisen jälkeen, kun en saanut sitä heräämään tissille ollenkaan, vaikka edellisestä ruokailusta oli jo reilusti yli 4 tuntia. Bilirubiinit oli taas koholla ja kävi vuorokauden sinivalohoidossa. Sen jälkeen ei tarvinnut enää kontrolloida, vauva alkoi olla jo viikon ikäinen ja siinä vaiheessa vauvan maksa alkaa kyetä käsittelemään bilirubiinin itse tarpeeksi tehokkaasti (normaali täysiaikainen vauva).

Mutta et maininnut, että vauva olisi poikkeuksellisen uninen, joten ei varmaan bilirubiinit syynä. Bilirubiini näkyy vauvan keltaisuutena, mutta jos vauva on kovin punakka niin kuin meillä, punakkuus voi peittää keltaisuuden niin ettei sitä huomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän