Ystäväni on todella hoikka, vaikka syö epäterveellistä ruokaa...
... tai niin luulin. Vietimme 2 viikkoa mökillä nyt kesäkuussa. Hän postaa someen kuvia ruuista joita söi oikeastikin, mutta hän söi kerran päivässä myöhään illalla. Eräänäkin päivänä koko päivän ruoka oli makaronisalaatti klo 22-> Nyt siis tiedän miten voi syödä mitä vaan ja pysyä hoikkana. Itse en kyllä pystyisi olla päivää syömättä vaan pyörtyisin. Mökillä olemme tehneet eri aktiviteetteja ja en tajua miten pystyy olla syömättä. Eli minäkin laihdun jos käytännössä olen päivät nälässä?!
Kommentit (28)
Ei joka päivä tarvitse syödä ollenkaan. Se on pelkkää markkinoinnin aikaansaama uskomus jolla saadaan ihmiset kuluttamaan.
Mäkin syön vain kerran päivässä ja aamulla. Tänään söin 2 kabanossia, puoli pussia Lidlin perunamuusijauhetta(muusina), 5 Herkkumaan maustekurkkusiivua ja kupin kahvia..
Siihen tottuu, että syö vain kerran päivässä. Alkuunsa todennäköisesti tulee nälkä, mutta viikon jälkeen ei enää niinkään.
Laihtumisen tai lihomisen ratkaisee kokonaiskalorioiden saanti, kuten moneen kertaan täälläkin todettu.
Itse en koskaan syö aamulla mitään. Joskus otin sellaisen kokeilun, että puoliväkisin vedin jotain puuroa, niin oli koko päivän nälkä. Lopetin moiset kokeilut.
Työssä ollessani en syönyt myöskään lounasta koskaan, enkä tietenkään syö nykyäänkään, kun olen jo eläkkeellä, eikä maistu.
Syön joskus iltasella, eilen esim. söin joskus klo 18 aterian, joka kyllä oli ihan terveellinen. Illalla en enää jaksanut ottaa iltapalaa. Minulla ei oikeastaan ole koskaan nälkä.
Olen aina ihmetellyt hirveää ruoan tuputusta ja kaikenmaailman kokkiohjelmia ja ihmisten kiinnostusta ruokaa kohtaan. Minulle ruoka on sellainen pakonomainen juttu. Joskus on pakko syödä.
Saatan kuitenkin leipoa melko useinkin. Syötän ne toisille, joskus maistan millaista tuli.
Olen hoikan ja normaalin rajamailta.
En kyllä pystyisi tekemään fyysisesti raskasta työtä jos söisin vain illalla myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia, uskon että kroppa myös tottuu siihen ettei ruokaa saa koko ajan.
Kyllähän Suomessa/maailmalla on ollut/on ihmisiä jotka tekevät pahasti aliravittuina (köyhyyden takia) raskaita töitä ja hengissä pysyvät.
Minua on aina ärsyttänyt "aamiainen on päivän tärkein ateria" -sanonta, jo lapsena tuli aina huono olo jos söin "heti herättyäni".
Nykyään voin kahvin maitotilkalla kietaista suht pian heräämisen jälkeen, mutta varsinaista ruokaa tekee mieli vasta 12 jälkeen, ja tulloin riittää leipä/jugurtti tmv. Syön yleensä yhden ison aterian/päivä, ja vasta suht myöhään illalla (klo 20-21) mikä osalta selittänee sitä ettei aamusta ole nälkä.
Mutta aamun ruokahaluttomuus on ollut aina, sisaruksilla ei samaa "ongelmaa" ole ollut, ja lapsuudenperheessä oli "normaali" ruokarymi muutenkin.
Lause: "Aaamiainen on päivän tärkein ateria" on alunperin muroteollisuuden mainoslause, joka on vain jäänyt elämään. Sillä ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa.
Olen 164cm ja 50kg ja en kyllä pärjää yhdellä aterialla. Pääasiassa syön ihan tavallista ruokaa, aamupala on 2 leipää juustolla ja kahvia. Vapaalla 1 lämmin ateria, töissä sitten usein 2. Eilinen meni eineslinjalla. Aamupalan jälkeen pullakahvit töissä. Lounaalla roiskeläppä. Kotona jäätelötuutti. Siitä kaupunkiin ja siellä hesen juustoateria. Iltapalaa en syönyt, kun ei ollut nälkä. Heseä tai roiskeläppää syön ehkä kerran kuussa, joten ihan päivittäin ei mene. Syön kun on nälkä, en napostele. Liikuntaa tulee nykyään lähinnä töissä.
Olen hoikka 170cm/58kg. Kun olen jossain kavereiden kanssa niin hyvällä halulla popsin pizzaa, mäkkiruokaa, jätskiä jne. Normaalisti lasken kaloreita ja kalorit semmonen 1200-1500 päivässä. Usein saan nää edellämainitut sisällytettyä mun päivä kaloreihin. Esim. Aamulla banaani ja kahvia, päivällä 1000kalorin mäkkisafkat ja illalla jotain pientä vielä.
Varmaan joku aattelee, että voi kun toi voi syödä mitä vaan. En voi.