Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni on todella hoikka, vaikka syö epäterveellistä ruokaa...

Vierailija
01.07.2021 |

... tai niin luulin. Vietimme 2 viikkoa mökillä nyt kesäkuussa. Hän postaa someen kuvia ruuista joita söi oikeastikin, mutta hän söi kerran päivässä myöhään illalla. Eräänäkin päivänä koko päivän ruoka oli makaronisalaatti klo 22-> Nyt siis tiedän miten voi syödä mitä vaan ja pysyä hoikkana. Itse en kyllä pystyisi olla päivää syömättä vaan pyörtyisin. Mökillä olemme tehneet eri aktiviteetteja ja en tajua miten pystyy olla syömättä. Eli minäkin laihdun jos käytännössä olen päivät nälässä?!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

One meal a day on suht suosittu konsepti nykyään. Mistä tiedät, että pyörryt, jos et ole koskaan kokeillut? Ihmiset usein pelkäävät nälkää, ihan turhaan.

Vierailija
2/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tuttu, joka on hyvin hoikka. Hän on hyvä tekemään ruokaa ja leipomaan, joten mies ja lapset syövät hyvin. Itse hän jättää aamiaisen väliin, juo vain mustaa kahvia ja polttaa tupakan, muuten syö kerran päivässä. Vähän ennen koronaa häntä tutkittiin huolella, kun hemoglobiini on niin alhainen ja siihen yritettiin löytää syytä. Teki mieli kysyä, että eikö yksikään lääkäri kysynyt sinun ruokailutottumuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sairas konsepti tuo. Moni on sairastunut siitä anoreksiaan.

Vierailija
4/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä välttämättä ole päivällä oikeastaan nälkä, jos on jo pidempään tottunut tuollaiseen syömisrytmiin.

Vierailija
5/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tykkää liikunnasta ja on tyypillinen sohvaperuna, mutta haluaa pysyä hoikkana, niin ei silloin voi paljon syödä tai lihoo.

Vierailija
6/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin aamulla teetä ja 2 siivua täysjuväruisleipää ja päällä kurkkua ja kalkkunaleikkelettä. Päivällä 2dl luonnonjogurttia, hunajaa ja mansikoita. Kivennäisvettä päivän mittaan tietenkin ja sitten illalla tuota makaronisalaattia. Ja tuo oli mielestäni vähän syömistä. Ap

Vierailija
7/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoamalla voit syödä vapaammin haluamiasi ruokia, mutta sitten pitäisi kestää ajoittain nälkää ja sekin on kyseenalaista, että saako tuolla tavoin kaikki tarvittavat ravintoaineet. Itsekin olen nyt laihtunut 3 kuukaudessa 10kg pätkäpaastoamalla. Kaikki kitudieetit ovat tuhoon tuomittuja kohdallani. Jos syön usein ihan pikkuruisia linnunaterioita, niin se saa lähinnä pahalle tuulelle. Parempi olla suoraan pidempi aika syömättä ja sitten syödä kaikkea hyvää ja vaikka vähän jätskiä päälle.

Vierailija
8/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on hoikka ystävä (nainen), joka pystyy näin keski-iän kynnykselläkin vetää ihan mitä vaan ruokaa, ei näy missään. Ja ei siis syö kerran päivässä, vaan useita kertoja. Juo todella paljon alkoholiakin, ei näy missään. Liikkuu satunnaisesti.

On todella ylpeä tuosta "ominaisuudestaan". Sitten hän ihmettelee eikö läskit vois vaan syödä vähän vähemmän? Niin helppoa se on, ku hänkin voi vaan elää hamppareilla ja pihveillä päivästä toiseen, ni eikö läskit vois jättää vaan sen toisen hampparin ja vaihtaa sen salaattiin.

Tällaisia ihmisiä oikeesti on olemassa. Tämäkin menestyjä akateemisesti ja työelämässä.

Vierailija
9/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ahmi tai napostele jatkuvasti jotain välipalaa yms.

eli ei tuu liikaa kaloreita

Vierailija
10/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne nälkää. Syön, koska ruoka on hyvää. Lapsenikaan eivät tunne nälkää usein, mutta eivät syö huvikseen kuten minä. Hyvin nirsoja ovat. Ruoka ei tuo heille mielihyvää.

Vierailija
11/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolissani terveydestäni jos pyörtyisit sen seurauksena ettet ole syönyt koko päivänä mitään.

Vierailija
12/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä ihan rutiinitarkastuksessa ilman syytä.  Lääkäri käski käydä viereisellä kuntosalilla kehonkoostumusmittauksella ja tulla heti takaisin.  Vartin kuluttua diagnoosi oli: hoikka läski.

Painoindeksi oli 20 mutta minulla ei ollut lihaksia ja oli sisäelinrasvaa (viskeraali reilusti yli 100).  Söin normaalisti ja joskus runsaastikin mutta hyvän aineenvaihdunnan vuoksi painoa ei kertynyt.  Sekasyöjä olin ja olutkin maistui.

Aloitin kuntoremontin.  Kuntosalilla kävin kolmesti viikossa, hikiliikuntaa (hölkkä, hiihto, pallopelit) myös kolmasti viikossa.  Olin jatkossakin sekasyöjä mutta jätin pois lähes kaiken prosessoidun ruoan.  Saunaolut ja lasillinen viiniä viikonlopun ruokailulla olivat sallittuja.  Siis ihan normaalia elämää.

Kontrolli puolen vuoden kuluttua.  Painoni oli noussut, jee.  Painoindeksi oli nyt 24 mutta lihasta oli tullut runsaasti lisää, läskiä oli hävinnyt ja viskeraali oli 30.  Diagnoosi: normaalin lihaksikas ja hoikka.

Vierailija
13/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin huolissani terveydestäni jos pyörtyisit sen seurauksena ettet ole syönyt koko päivänä mitään.

Kyllä mulla näiullä helteillä varsinkin on ollut pakko syödä jotain päivällä. Kävimme suppailemassa, kävelyllä metsässä, kalassa, pyöräilemässä, hoidimme kasvimaata, lenkitimme koiraa, shoppailemassa läheisessä kaupungissa, teimme ruokaa, uimme ja saunoimme yms. Kyllä normaalia on heikotus siinä iltapäivällä jos ei ole mitään syönyt. Olen kyllä kokeillut töissä ihan kiireen vuoksi tuota kerran päivässä syömistä illalla ja kyllä ei ollut tehokas ja hyvä olla. Ap

Vierailija
14/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla näiullä helteillä varsinkin on ollut pakko syödä jotain päivällä. Kävimme suppailemassa, kävelyllä metsässä, kalassa, pyöräilemässä, hoidimme kasvimaata, lenkitimme koiraa, shoppailemassa läheisessä kaupungissa, teimme ruokaa, uimme ja saunoimme yms. Kyllä normaalia on heikotus siinä iltapäivällä jos ei ole mitään syönyt. Olen kyllä kokeillut töissä ihan kiireen vuoksi tuota kerran päivässä syömistä illalla ja kyllä ei ollut tehokas ja hyvä olla. Ap

Oletko lihava?

Vierailija
15/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tykkää liikunnasta ja on tyypillinen sohvaperuna, mutta haluaa pysyä hoikkana, niin ei silloin voi paljon syödä tai lihoo.

Jotkut vaan voi. Tosin ei yleensä koko ikää. Jossain vaiheessa aineenvaihdunta hidastuu.

Vierailija
16/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihava?

En nyt lihava, mutta on muutama kilo ylimääräistä. Ap

Vierailija
17/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia, uskon että kroppa myös tottuu siihen ettei ruokaa saa koko ajan.

Kyllähän Suomessa/maailmalla on ollut/on ihmisiä jotka tekevät pahasti aliravittuina (köyhyyden takia) raskaita töitä ja hengissä pysyvät.

Minua on aina ärsyttänyt "aamiainen on päivän tärkein ateria" -sanonta, jo lapsena tuli aina huono olo jos söin "heti herättyäni".

Nykyään voin kahvin maitotilkalla kietaista suht pian heräämisen jälkeen, mutta varsinaista ruokaa tekee mieli vasta 12 jälkeen, ja tulloin riittää leipä/jugurtti tmv. Syön yleensä yhden ison aterian/päivä, ja vasta suht myöhään illalla (klo 20-21) mikä osalta selittänee sitä ettei aamusta ole nälkä.

Mutta aamun ruokahaluttomuus on ollut aina, sisaruksilla ei samaa "ongelmaa" ole ollut, ja lapsuudenperheessä oli "normaali" ruokarymi muutenkin.

Vierailija
18/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihava?

En nyt lihava, mutta on muutama kilo ylimääräistä. Ap

Miten voit olla, jos syöt noin vähän kuin aiemmassa viestissäsi kerroit? Ja liikut noin aktiivisesti kuin myös kerrot? Vai oliko se vain siellä mökillä?

Vierailija
19/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kyttää toisten syömisiä! Tosi ahdistavaa! Keskity omaan elämään ja tekemisiin.

Vierailija
20/28 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä heittelee verensokeri vähän eri tavalla. Itse olen laiha mutta tuollainen että pitää syödä 4h välein tai heikottaa. Isäni voi olla syömättä vaikka koko päivän ja illalla vasta syö, eikä heikota. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme