Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emmaljungat ihmetyttää USAssa

23.08.2006 |

Hei, olemme täällä Wisconsissa ja otimme kotoa mukaan Emmaljunga-kärryt. JOKA kerta kun olen kaupassa, ravintolassa tai muuten vaan kävelyllä, joku kommentoi kärryjä. Hey, what a nice stroller./ I saw your stroller and I thougt it' s the cutest thing I' ve ever seen. / Whou, your stoller has very big wheels. / I want that kind of stroller too.

Paikallisessa Babies ' r' us liikkeessä ei ole Emmaljungia eikä mitään vastaavia. Kaikilla paikallisilla vaikuttaa olevan aika heppoisen näköiset rattaat ja aina sellaiset, joihin voi aluksi laittaa vauvan auton turvaistuimen, joten vauvaa ei tarvi välillä ottaa turvaistuimesta pois. Toinen tärkeä näyttää olevan mukitelineet lapselle ja aikuisille eli kärryssä voi olla kolme esim.Mäkkärin pahvikuppia pystyssä.

Onko teidän Emmaljungia niin ihmetelty ja onko kellään muuta kokemusta kärryjen tyylieroista ulkomailla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvaunuja. Emmaljungaa on kait joskus aikoinaan tuotu USA:han, ei enää. Eivät kai kovin kätevästi sovi amerikkalaiseen elämäntyyliin. Mutta toki niitä ihaillaan ja omat faninsa näilläkin on ja kalliilla myydään second-handinä, esim. ostaisitko nämä $500:lla?:-) Eikä ole ainoa laatuaan, mikä on tullut vastaan... http://newyork.craigslist.org/mnh/bab/197778105.html

Vierailija
2/10 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuripyoraisia rattaita olen nahnyt ainoastaan joggingstrollers.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies aikoinaan esitteli niitä lastenvaunujen volvona... :) Tosi paljon saivat kehuja, eivät kyllä pyörien vuoksi, saksassa muillakin merkeillä on samanalaisia pyöriä, mutta istuimen ja kantokassin koon vuoksi. Hirmu monet ihmetteli niitä, että niin iso mahtuu nukkumaan kunnolla ja rattaissa on tilavaa istua myös... Itse olin tosi tyytyväinen, vaikka pian ostettiinkin shoppailureissuille sateenvarjorattaat peräkonttiin. Kävin paljon lenkillä vaunujen kanssa, joten hermo olis mennyt jos olis ollut jotkut muovihärvelit ameriikan tyyliin...

Vierailija
4/10 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sateenkaari rattaat ovat ainoat jotka sopii julkisia käyttävälle.

Vierailija
5/10 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huomannut, että eri maissa on ihan eri rattaat ja Suomessa ja muissa pohjoismaissa on omanlaisensa vankkurit. Asun Keski-Euroopassa eikä täällä juuri näe Emmaljungia muilla kuin meillä suomalaisilla ja ehkä ruotsalaisilla ja tanskalaisilla. Rattaat ovat pienempiä. Ja täälläkin kun autoillaan paljon niin vauvoilla kätevimpiä ovat nuo mainitsemasi joihin saa turvakaukalon kiinnitettyä. Mekin harmittelimme myöhemmin kovasti, ettei tullut tänne muutettua heti hankituksi sellaisia. Ne olisivat olleet monasti kätevimmät. PIenet matkarattaat ostimme heti, koska isoilla vankkureilla ei ollut oikein mukava liikkua suurkaupungin ahtaissa paikoissa. Olen huomannut, että sitten kun käy Suomessa lomilla ne pienet matkarattaat näyyttävät tosi heppoisilta, mutta täällä ne ovat ihan " normaalin" näköiset ja Emmaljungamme näyttävät valtavilta (olen kyllä käyttänyt niitä täällä kävelyillä ja ulkona nukuttaessa pihalla, vaikka sekin herättää kahistusta).

Vierailija
6/10 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuli ostaneeksi Emmaljungat tänne Jenkkilään. Myikin ne sitten pois. Alueesta riippuu tekeekö niillä mitään. Kaupunkiolosuhteissa monet muut kärryt ovat kätevämmät. Meillä silti kärryt, joissa koppaosakin vaikkei skandi-kärryt olekaan. Kätevät, kevyet, kääntyvät etupyörät ja silti kestävät. Ja kyllähän isopyöräisiä ja tosiaan koppamahdollisuuden omaavia kärryjä löytyy täältä markkinoilta jos sellaiset haluaa. Emmaljungia, Brioja jne on vaikea myydä täällä sillä ihmiset eivät halua panna niin paljoa rahaa käytettyihin kärryihin ko mitä suomalaiset olisivat niistä valmiita maksamaan. Siis jos nyt miettii jälleenmyyntiarvoa. Halvemmalla saa ihan pränikät.

Vierailija
7/10 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo sama taalla Englannissa.

Eli noita kevyempia travel system vaunuja on johon se turvaistuin vaan klikataan jasitten saa koppaosankin jos haluaa.

mina ostin suomen reissulta viime kuussa sellaiset teutonian mistral yhdistelmavaunut, jotka ovat aika pienikokoiset Suomen " vankkureiden" rinnalla, mutta kylla nyt taalla nayttavat aika isolta (vaikka kotona vaan ovat, kun ei viela vauva syntynt) ja vahan nyt mietityttaa tulikohan ostettua turhaan noin isot.

sitten taas toisaalta tarkoituksena on kavella ja ulkoilla paljon ja nukuttaa paikkarit ulkona ja sitten jos talvella menee suomeen, niin eihan sellaisilla pikkuisilla muovipyorilla hangessa mitaan tee???

kaupoissa niilla vaunuilla taitaa olla hankala taalla liikkua kun ei ole paljon tilaa.... ja busseihin varmaan ihan turha edes yrittaa...

Vierailija
8/10 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on tietysti kansalaisuuksiakin minun asuinkulmillani, joten aina ei tiedä, minkä maan muodista on kyse. Veikkaisin kuitenkin, että esim. Bugaboo on paikallisten(kin) suosiossa. Siis kohtuullinen makuutila, mutta muuten näppärä koko.

Paljon näkee kuitenkin matkarattaat+turvakaukalo-yhdistelmää. Se on tosiaan näppärä, mutta itse rajoittaisin sellaisen käytön todella lyhyille kauppareissuille. Suositushan on, ettei vauvaa pidetä kaukalossa kerralla tuntia-kahta enempää, eli pitkillä automatkoilla olisi pidettävä kunnon taukoja. Tämän perusteella voi päätellä, ettei vauvaa pitäisi pitää kaukalossa yhtään enempää kuin on tarpeellista, vaan ainoastaan autossa. Vaan eivätpä täällä nuo lasten ergonomia-asiat ja terveys/turvallisuus muutenkaan niin pinnalla ole. Hiljattain näin esim., kun äiti laittoi turvakaukalon auton takaistuimelle, muttei kiinnittänyt sitä vöillä. Isommista lapsista puhumattakaan.

Suomen leveyksillä on oltava isot vaunut ja isot kopat, että sinne mahtuu talvella toppahaalaria ja vällyä. Ja kun lapsia on tapana nukuttaa hyvinkin vanhoiksi vaunuissa, on kopalla oltava kokoa.

Vierailija
9/10 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran postissa asioidessani jonkun äidin työntelemässä Emmaljungan vaunuja ja ne näyttivät uskomattoman suurilta ja massiivisilta, kun on tottunut näkemään vain kevyempiä malleja! :-)

Mekin ostimme ensin jonkinlaiset vaunut (vaikkakin pienemmät kuin mitä Emmaljungat), mutta sitten ostin kevyet sattarit, koska tympäisi nostella niitä raskaita vaunuja bussiin ja ulos...

Vierailija
10/10 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan jatkuvasti aivan samanlaista palautetta kuin sinä! Mulla tosin tämä kevyempi ratasmalli, mikä on kaikilla suomalaisilla perhepäivähoitajilla. Isot pyörät kyllä tässäkin. Kaikki ihastelevat, kun lapset voivat istua siinä " samassa hytissä" vierekkäin. Mä kävelen rattaiden kanssa päivittäin kun viedään isointa kouluun ja haetaan, käydään puistossa yms. Pikkurattaat ois jo hajonnut moneen kertaan. Onneksi otin mukaan.