Vaimo jätti puhelimen yöksi sängyn viereen – aamulla odotti katkera yllätys, kun aviomies kertoi lukeneensa viestit ja salaisuus paljastui
Miten pikkumainen sitä voi olla kun pitää tuollaisestakin tehdä joku rikosilmoitus? Varsinkin kun itse sitten samalla pettää ja hässii ympäriinsä...
Onneksi poliisi oli aviomiehen puolella eikä tutkinta johtanut mihinkään.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstallahan ollaan jo pitkään oltu sitä mieltä että jos on syytä epäillä, viestintäsalaisuuden rikkominen on ihan ok.
Nyt olet ymmärtänyt väärin, ainoastaan naisella on oikeus tonkia miehen puhelin, tietokone, taskut jne. Jos nainen pettää, niin mies on sika, jota saakin pettää ja miehellä ei ole oikeuksia tonkia naisen puhelinta.
Ihan oikein. Vaikkei ole laillista. Onneksi ei jäänyt kiinni, vaan petollinen rouva jäi. En olis kehdannut tehdä rikosilmoitusta jos olisin itse sössinyt asiani noin ja vielä jäänyt siitä kiinni. Hieman kaksinaismoralistista.
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa pettää, mies ei. Semmoiseksi on maailma mennyt. Tasa-arvo on kiepsahtanut niin, että kun mies pettää ja / tai hajottaa perheensä ulkopuolisen suhteen vuoksi niin se on edelleen kelvoton sika, mutta jos nainen tekee sen saman, niin nainen voimaantuu / löytää itsensä / elää täyttä elämää / ei jää suhteeseen roikkumaan jne jne.
Lapset kärsii erossa aina. Ihan aina. Ja se jätetty/petetty osapuoli.
Sitä ei voi puolustella sillä, että mulla on oikeus pettää ja jättää. Koska minä vaan halusin.
Kumman sitkeässä elää tämä harhaluulo että lapset kärsivät aina erossa. Väitän että lapsillekin parempi että vanhemmat elävät omannäköistään elämää ja ovat onnellisia kuin että näyttävät mallia kulissien ylläpidosta. Itse olin erittäin helpottunut vanhempieni erosta aikanaan, joten väitteesi on kumottu.
Lehtijutussa luki, että pari oli eroamassa ja nukkui mm. eri huoneissa. Miehellä ei ollut mitään asiaa enää puuttua naisen elämään, koska parisuhde oli käytännössä jo purkautunut.
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni on tutkinut minun puhelimeni.
Luki Facebookin, WhatsAppin ja sähköpostit, kun olimme asuneet yhdessä puolisen vuotta.
Kaivoi niin kauas, että luki viestit ajoilta ennen seurustelusuhdettamme. Hänellä meni todellisuudentaju/ajantaju/vastaava, eikä jotenkin hyväksynyt siitä, millaisia viestejä olin ennen häntä toisen miehen kanssa vaihdellut.
Hän ”flippasi” ja meinasi heittää minut ulos yhteisestä vuokra-asunnostamme.
Kesti kauan, että pääsimme asiasta yli.
Luulen, että kun alkaa tutkia puolison puhelinta, on jo lähtökohtaisesti siinä mielentilassa, että tulkinnanvaraa on paljon.
Jätetään ne puhelimet rauhaan ja luotetaan. Muuten ero.
Miksi jatkoit sen kanssa? Lähtökohtaisesti tosiaan jos mielentila on se, että jotain epäillään niin, että puhelinta pitää alkaa tutkimaan, on hyvä vähän miettiä, että kannattaako suhteessa ylipäänsä olla. Vakavasti, ja keskustella aiheesta. Ymmärrän tutkimisen jos on vahva epäilys, että jotain pskaa on selän takana meneillään, eikä toinen kyselyistä huolimatta myönnä. Mutta asia pitää purkaa sen jälkeen, joko käydä läpi, miksi on tullut tarve tutkia toisen yksityisasiat tai erota.
Tässäkin tapauksessa huomataan mikä emakko on ollut miehellä riesana. Aivan oikein on mies tehnyt...
Vierailija kirjoitti:
Lehtijutussa luki, että pari oli eroamassa ja nukkui mm. eri huoneissa. Miehellä ei ollut mitään asiaa enää puuttua naisen elämään, koska parisuhde oli käytännössä jo purkautunut.
Käytännössä kuitenkaan ei ollut purkautunut. Ei oltu erottu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa pettää, mies ei. Semmoiseksi on maailma mennyt. Tasa-arvo on kiepsahtanut niin, että kun mies pettää ja / tai hajottaa perheensä ulkopuolisen suhteen vuoksi niin se on edelleen kelvoton sika, mutta jos nainen tekee sen saman, niin nainen voimaantuu / löytää itsensä / elää täyttä elämää / ei jää suhteeseen roikkumaan jne jne.
Sitä ei voi puolustella sillä, että mulla on oikeus pettää ja jättää. Koska minä vaan halusin.
Kumman sitkeässä elää tämä harhaluulo että lapset kärsivät aina erossa. Väitän että lapsillekin parempi että vanhemmat elävät omannäköistään elämää ja ovat onnellisia kuin että näyttävät mallia kulissien ylläpidosta. Itse olin erittäin helpottunut vanhempieni erosta aikanaan, joten väitteesi on kumottu.
TÄMÄ! Minä sain lapsena mallin kulisseista ja kyräilystä ja etäisestä parisuhteesta ja siitä kun isää haettiin milloin kenenkin luota ja missä kunnossa. Tai odoteltiin kotiin. Kyllä ne riidat kantautuu lasten makkareihin vaikka kuinka hiljaa koitetaan keskustella. Ja ne lomamatkat jossa äiti syyttää isää ja meitä lapsia aina kaikesta. Opin kävelemään munankuorilla ja luulen vielä aikuisiälläkin, että kaikki on mun syytä, ja että olisin jotenkin vastuussa toisten tunnetiloista ja pahasta olosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole tekemisissä pettäjäisäni kanssa, joten väitteesi on kumottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole tekemisissä pettäjäisäni kanssa, joten väitteesi on kumottu.
Tähän se pakonomainen kulissien ylläpito johtaa. Jos vanhempasi olisivat käsitelleet asiansa ajoissa, ennen pettämistä, olisit vielä väleissä isäsi kanssa, olisivat vanhempasi yhdessä tai eivät. Mietippä sitä. Yleensä ne kulissit tuppaa jossain kohtaa rämisten kaatumaan.
Mun mieheni on tutkinut minun puhelimeni.
Luki Facebookin, WhatsAppin ja sähköpostit, kun olimme asuneet yhdessä puolisen vuotta.
Kaivoi niin kauas, että luki viestit ajoilta ennen seurustelusuhdettamme. Hänellä meni todellisuudentaju/ajantaju/vastaava, eikä jotenkin hyväksynyt siitä, millaisia viestejä olin ennen häntä toisen miehen kanssa vaihdellut.
Hän ”flippasi” ja meinasi heittää minut ulos yhteisestä vuokra-asunnostamme.
Kesti kauan, että pääsimme asiasta yli.
Luulen, että kun alkaa tutkia puolison puhelinta, on jo lähtökohtaisesti siinä mielentilassa, että tulkinnanvaraa on paljon.
Jätetään ne puhelimet rauhaan ja luotetaan. Muuten ero.