häälahjaksi itsetehtyä
Olen pitkin kevättä virkkaillut ystäväpariskunnalle isoäidinneliöistä torkkupeittoa häälahjaksi. Värit on valittu sen mukaan mistä pari pitää ja että se sopisi sisustukseen, väreinä on valkoinen vaaleanharmaa ja tumman violetti. Peitto ei ole ihan perinteinen kuvioltaan, kaikki palat ei siis ole samanlaisia vaan olen tehnyt erilaisia. Mielestäni peitto on hieno ja sisareni ja mieheni mielestä se on hyvä lahja. Kutsussa toivottiin lahjaksi rahaa ja asiaa tiedustellessani tavaralahja ei ole kuitenkaan maailmanloppu. Tänään paketoin lahjan ja heti alkoi kaduttaa. Oisko sittekki pitäny vaa lyödä tilille 50 euroa? Pitäisikö peiton lisäksi lahjaan liittää rahaa?
Vähän nyt mietityttää. Mitäs tuumitte?
T. N21
Kommentit (12)
Niin, kieltämättä pelkät värit ei kerro mitään, jos hääparin tyyliin ei sovi virkatut torkkupeitot.
Itse tykkäisin kyllä kovasti.
Ottaisin mielelläni kauniin peiton lahjaksi. Muutenkaan meillä ei ystävien kesken ole tapana antaa rahaa
Aivan loistava lahja eikä todellakaan mitään rahaa siihen päälle! Vaikuttaisi melkein siltä ettet arvostaisi tekemääsi.
En lisäisi rahaa, jos peiton annat. Kuten nr. 2 sanoi, työsi arvo sinällään on jo riittävä. Eli joko rahaa tai annat vaan reippaasti sen peiton :).
3
Jos olet varma että värit sopii niin mikä ettei. Itse sain lahjaksi violettia ja inhoan violettia. Kaikki muut värit menee mutta ei tuo. Antajana vielä ihminen jonka luulin tuntevani.
Anteeksi epäkiitollisuus mutta olin kyseiselle ihmiselle antanut juuri lahjaksi esineen joka on juuri hänen juttunsa ja odotin jotain omanlaistani lahjaksi. Pettymys oli suuri vaikka aikuinen olenkin. Pointtina tässä että lahjan kuuluu olla saajan näköinen ei antajan.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:11"]
Jos olet varma että värit sopii niin mikä ettei. Itse sain lahjaksi violettia ja inhoan violettia. Kaikki muut värit menee mutta ei tuo. Antajana vielä ihminen jonka luulin tuntevani.
Anteeksi epäkiitollisuus mutta olin kyseiselle ihmiselle antanut juuri lahjaksi esineen joka on juuri hänen juttunsa ja odotin jotain omanlaistani lahjaksi. Pettymys oli suuri vaikka aikuinen olenkin. Pointtina tässä että lahjan kuuluu olla saajan näköinen ei antajan.
[/quote]
Voi vali vali, jospa lahjan antaja oletti antavansa sulle juuri sinun näköisen lahjan. Miten voikin olla noin huono tuuri, että osui juuri se ainut inhokkiväri.
Kuulostaa todella ihanalta lahjalta!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:11"]
[/quote]
Voi vali vali, jospa lahjan antaja oletti antavansa sulle juuri sinun näköisen lahjan. Miten voikin olla noin huono tuuri, että osui juuri se ainut inhokkiväri.
[/quote]
Ei voi olettaa kun väriä ei löydy kotoani eikä vaatteistani. Ihmisen olen tuntenut ala-asteelta asti joten pitäisi tuntea. Vali vali vaan mutta ottaa päähän saada jotain mitä pitää säilyttää kun inhoaa sitä.
Minä en ainakaan arvosta kotikutoisia lahjoja paskan vertaa, kun en ole itsekään mikään käsityöihminen. En haluaisi saada lahjaksi mitään tuollaista, jos olen rahaa pyytänyt.
Kiitos viesteistänne. Violetin arpojalle voinpi onneksi sanoa et violetista pitää kumpikin osapuoli, muutenkin värit on siis valittu nii että on suht neutraalit, lempivärit ja sopii sisustukseen.
Arvostn kyllä tekeleitäni, mutta nähtävästi olen hieman epävarma, en ole ennen antanut itsetehtyjä lahjoja kuin perheelle ja suvulle.
Pitääpä siis kerätä itsevarmuus ja jatkaa näin:)
T ap
No toi peittojan on varmaan srvoltaan aika paljon enemmän kuin 50€.
kyse on kai lähinnä siitä, tunnetko pariskunnan maun okeasti niin hyvin kuin kuvittelet.