Mistä johtuu nesteen kertyminen vartaloon ja nopea painonnousu?
Mulle on alkanut lyhyessä ajassa kertyä ylimääräistä nestettä joka puolelle vartaloa, tämä ilmiö on kestänyt noin kaksi kuukautta. En ole muuttanut tänä aikana elintapojani, en ole ylipainoinen, en käytä paljon suolaa, en ole raskaana, en käytä mitään lääkkeitä ja liikun normaalisti. Turvotus muuttuu koko ajan pahemmaksi, mistä voi olla kyse??
Kommentit (14)
Niin ja suosittelen käymään lääkärissä. #2
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 20:56"]
Sydämen vajaatoiminta?
[/quote]
Ei ole lainkaan hengenahdistusta, mutta selittämätön väsymys. Käyn lääkärissä pian, ehkä mulla on jokin vakava tauti, kuten syöpä :(
Munuaissairaus voi myös sitä aiheuttaa
Lääkkeet? Maksavaurio (esim. alkoholin suurkulutus)? Anemia?
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:04"]
[/quote]
en käytä mitään lääkkeitä, olen absolutisti, anemiaa ei ole, enkä tupakoi. Turvotus näkyy voimakkaimmin kasvoissa, varsinkin silmien yläluomissa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 21:04"]
[/quote]
en käytä mitään lääkkeitä, olen absolutisti, anemiaa ei ole, enkä tupakoi. Turvotus näkyy voimakkaimmin kasvoissa, varsinkin silmien yläluomissa.
[/quote]
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Kakkostyypin diabetes! Minulle kävi juuri noin ja kun sain lääkkeet pissasin kuukaudessa 5 kg painosta pois. Puoli vuotta meni ennen kuin kehon aineenvaihdunta palautui.
Cushingin oireyhtymä? Vale-cushingin oireyhtymä? Kannattaa kattoa kehon kortisoli-tasot. Nukkuminen, stressi, onko ollut muutoksia?
Lääkäriin. Voi olla esim. kilpirauhasongelma.
Pituus 155cm
Paino 55.2kg
Rasva 29. 5%
Vesi 51.0%
Miksi paino on noussut eilisestä?
Vaikka liikun normaalisti?
Sydämen vajaatoiminta?