Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko psykologian opiskelijoilla pääsääntöisesti omia mielenterveysongelmia?

Vierailija
01.07.2014 |

Onko näin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kohta valmis psykologi ja mulla on asperger. Kahdella muullakin opiskelukaverillani on asperger, olemme matemaattisesti erittäin lahjakkaita kaikki. Olen iloinen siitä että tuleva ammattini suuntaa huomion pois siitä mitä itse olen, saan ihmisiin sellaista valtaa, jota minulla ei aiemmin ole ollut. Älkää käsittäkö väärin, en halua manipuloida. Mutta huomaan että ihmiset alkavat heti tarkkailla omaa käytöstään, eivät minua, kun kuulevat että olen psykologi (pian valmistunut siis).

Vierailija
2/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 20:27"]

Oon kohta valmis psykologi ja mulla on asperger. Kahdella muullakin opiskelukaverillani on asperger, olemme matemaattisesti erittäin lahjakkaita kaikki. Olen iloinen siitä että tuleva ammattini suuntaa huomion pois siitä mitä itse olen, saan ihmisiin sellaista valtaa, jota minulla ei aiemmin ole ollut. Älkää käsittäkö väärin, en halua manipuloida. Mutta huomaan että ihmiset alkavat heti tarkkailla omaa käytöstään, eivät minua, kun kuulevat että olen psykologi (pian valmistunut siis).

[/quote]

Niin, olen siis itse hakenut opiskelemaan ja mietin, että sopeudunko joukkoon! :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri mainitsi ystävästään, joka pääsi psykologiaa lukemaan. Kolmannes opiskelijoista oli yrittänyt itsemurhaa, kolmannes oli homoja tai lesboja (ei, minulla ei ole mitään heitä vastaan) ja kolmannes oli ns. normaaleja.

Oppiaine kiinnostaa varmasti ihmisiä, jotka haluavat miettiä omia asioitaan.

Vierailija
4/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 20:27"]

[/quote]

Sopeudut varmasti, jos pelkäät omien ongelmiesi julkituloa, niin turhaan. Osa porukasta on sellaisia, joilla on ihan päällepäin näkyviä omia ongelmia, etenkin miehissä näitä on tullut vastaan jokaisesta vuosikurssista. Pari miestä on joutunut jättämään opinnot kesken, juurikin mielenterveydellisistä syistä.

Vierailija
5/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri valmistunut, Nuoruus ajoilla

Vierailija
6/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys kaheleita.  Itse opiskelen matematiikkaa, fysiikkaa ja tietojenkäsittelytiedettä.

Vierailija
7/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sellainen käsitys, että moni alkaa lukea psykologiaa löytääkseen vastauksia omiin ongelmiinsa. Kaiken maailman hölmöläisiä niitä on. Mielestäni psykologin ja psykiatrin ammatit ovat sellaisia, että ne voitaisiin kieltää. Luultavasti aiheuttavat kovin monelle jo kärsivälle ihmiselle vain lisää kärsimystä! Ja tommoiset, joilla on sitten mennyt vielä pissakin päähän ja ovat sitä mieltä, että heillä on valtaa ihmisiin ja saavat sitä käyttää. HYI, YÖK!

Vierailija
8/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ne sekopäitä päätellen siitä miten innokaita ne on diagnosoimaan toisia hulluiksi. Minullakin oli muka masennus, vaikka oli kilpparin vajaatoiminta.

Vierailija
9/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu...itseäni kiinnostaa psykologia, mutta kun on omiakin miel.terv.ongelmia, en jotenkin kestäisi psykologina olemista...olen täysin muulla alalla.

Vierailija
10/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin psykologiasta koulutusalana kiinnostuneiden joukossa on monia sellaisia, joilla on itsellään jonkinasteisia psyykkisiä ongelmia. Tämä näkyy esim. lukiossa psykologiaa opiskelevien keskuudessa. Psykologia yliopistoalana on kuitenkin yksi vaikeimmista aloista päästä sisään. Siitä syystä uskoisin, että hakuvaiheessa nimenomaan psyykkisistä ongelmista kärsiviä putoaa pois. Pääsykoe edellyttää niin suurta sitoutuneisuutta ja henkistä kanttia, että esim. masennusta potevilta sitä ei riittävästi löydy. 

Vierailija
11/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi psykologi on ihan sairas rekihurja ainakin kännissä.Hänen vastaanotolle en mene jos satun tulemaan hulluksi.T. Kuljettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan