Montako laatikkoa ostat mansikoita? :)
Kun mansikat tulevat kunnolla myyntiin, niin montako laatikkoa ajattelit ostaa? Minä suunnittelen, että kolme laatikkoa. Teen mansikoista hilloa ja osan pakastan viipaloituna. Pieni erä syödään tuoreeltaan.
Entä missä menee kipuraja hinnassa? Olen yleensä maksanut 20-25 euroa / laatikko, ja enempää en tänäkään vuonna maksa...
Kommentit (26)
En ainuttakaan.
Pakastetut mansikat ovat pahoja. Tuoreita kyllä syön.
Eikö tuo ole 70-lukua?
Monta litraa siin laatikos muutes on? Et paljon tulis litrahinnaksi?
Ehkä käyn tilall noukkimassa yhden elinoin 5kg. Saa siinä samalla syödäkin.
En osta yhtään. Käymme miehen vanhempien mansikkamaalta poimimassa niin monta laatikkoa kuin haluamme. Varmaan siis kaksi. Ja lisäksi yhden viemme minun vanhemmilleni.
Yleensä ostetaan n. 6x2 ltk. Syödään kaikki saman tien. Ja litratolkulla herneitä.
Käyn jollain marjatilalla poimimassa itse mansikat.
en yhtään, omia mansikantaimia on 200, ehkä niistä tulee tarpeeksi. Kuulin tänään juuri että hinta on nyt 55 euroa laatikko ( 4 kg), järkyttävä hinta.
En yhtään, liian kallista nyt tänä vuonna
Luuletteko, että tänä kesänä mansikoita tulee? Kauhean sateista ollut ja kylmää.
Mikäli mansikoita tulee, niin käydään itse poimimassa luomutilalta varmaan noin 25 l, jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Hinnalle ei ole mitään kipurajaa, sillä ihmiset saavat mansikoista leivän jälkeen toisiksi eniten torjunta-ainejäämiä.
[quote author="melba" time="01.07.2014 klo 20:22"]Luuletteko, että tänä kesänä mansikoita tulee? Kauhean sateista ollut ja kylmää.
Mikäli mansikoita tulee, niin käydään itse poimimassa luomutilalta varmaan noin 25 l, jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Hinnalle ei ole mitään kipurajaa, sillä ihmiset saavat mansikoista leivän jälkeen toisiksi eniten torjunta-ainejäämiä.
[/quote]
mansikoita ei myrkytetä suomessa, koska sitä ei saa tehdä
Kyllä myrkytetään. Harmaahometta ja härmää ainakin estetään.
Hirveän negatiivisia / katkeran sävytteisiä viestejä... on varmaan paha olla.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 20:35"]Hirveän negatiivisia / katkeran sävytteisiä viestejä... on varmaan paha olla.
[/quote]
totta. Kallista, niin vanhanaikaista, myrkytettyjä, mahtaako ollenkaan tullakaan :)
jotkutham ostaa luomumansikkaa 45€ 5 kg
En osta yhtään. Noin 60l saadaan tänäkin vuonna, ja ilmaiseksi.
Ehkä neljä lootaa, mut mistä sitä vielä tietää.
HUOMATKAA, että monessa paikassa on nyt laatikossa vain 4kg, hinta sama kuin 5kg viime vuonna!!
En yhtään. Syödään tuoreena jonkin verran ja talvella ostan pakastettuja, jos tarvitsen. Pakastin on yleensä täynnä itse poimittuja mustikoita ja puolukoita ja niitä käytän enemmän kuin mansikoita.
Joo aikomus olis ostaa, kunhan halpenevat.Nyt oon malttanu ostaa muutaman 6 e/l rasioita.