Miks on äklö olo ja päätä särkee hammaslääkärikäynnin jälkeen?
Aina näin. Ei okseta varsinaisesti mutta ällö olo on. Päätäkin särkee.
En mielestäni jännitä niin pahasti enää nykyään.
Mistä olo voisi johtua?
Kommentit (12)
Kemikaaleja täynnä ne hammaspuhdistusaineet jne.
Asentohuimaus. Korvan tasapainoelimen toiminnan häiriö. Hammaslääkärillä pää saattaa olla kauan sellaisessa asennossa esim takakenossa että johonkin kaarikääytävään kertyy sakkaa. Käy terv.hoitajalla tai googleta asentohuimauksen hoito-ohjeet. Eka pitää selvittää kummassa korvassa vika on.
Mä veikkaan et ilmiö on sama kuin mulla migreenin kanssa. Mulla laukee migreeni aina ensimmäisenä lomapäivänä, palkkapäivänä, usein perjantaisin kun on vapaa viikonloppu edessä tms.
Joku stressireaktion purku.
Mulla on hyvälaatuinen asentohuimaus, mutta ei se tunnu ollenkaan tuolta aloittajan oireelta. Ei tule pahoinvointia eikä päänsärkyä, pelkkä huimaus vaan ja maa pettää maatessakin ja huone pyörii ympärillä. Ehkä myös ns. silmävärve samalla.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 19:59"]Asentohuimaus. Korvan tasapainoelimen toiminnan häiriö. Hammaslääkärillä pää saattaa olla kauan sellaisessa asennossa esim takakenossa että johonkin kaarikääytävään kertyy sakkaa. Käy terv.hoitajalla tai googleta asentohuimauksen hoito-ohjeet. Eka pitää selvittää kummassa korvassa vika on.
[/quote]
Asentohuimauksessa huimaa. Aloittaja ei maininnut huimausta.
Mä olen ihmetellyt miksi mulla usein tietyssä kaupassa alkaa päätä vihloa. Käyn säännöllisesti niin että käyn useammassa, kun en kaikkea saa yhdestä, ja ei mene kuin hetki niin mun päätä vihloo siinä toisessa.
Asentohuimaus minulla on samoin ainainen niskajumi. Yritän aina löytää mahdollisimman hyvän asennon siinä tuolissa mutta reilu 180cm pitkälle se ei ole helppoa.
Niskajumi varmaan pahenee käynnin aikana joka voisi selittää päänsäryn.
Ei kai ne saa käyttää sellaisia kemikaaleja kotka aiheuttavat ällötystä?! Vai oonkohan minä erityisen herkkä niille?!
Ap
Kiinnitä ensi kerralla huomiota siihen, että tuolissa on hyvä asento. Jos ei ole niin sano siitä rohkeasti. Joillakin on erillinen tempur tyyppinen tyyny, jonka avulla voi saada paremman asennon.
minulla tulee takaraivo yleensä todella helläksi kosmetologilla käynnin aikana, jos tämä "tuoli/sänky" on liian kova pään alta. Aluksi se ei tunnu mutta parinkymmenen minuutin jälkeen olo voi olla jos tuskainen...
Mulla puudutusaine laitto sydämen hakkaamaan ja sitten rupes poskessa tuntumaan kuumotusta. Ei ennen oo tullut tuollasta oiretta.
Mulla tulee puudutusaineesta päänsärkyä jotenkin höntti olo.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 20:11"]
Kiinnitä ensi kerralla huomiota siihen, että tuolissa on hyvä asento. Jos ei ole niin sano siitä rohkeasti. Joillakin on erillinen tempur tyyppinen tyyny, jonka avulla voi saada paremman asennon.
minulla tulee takaraivo yleensä todella helläksi kosmetologilla käynnin aikana, jos tämä "tuoli/sänky" on liian kova pään alta. Aluksi se ei tunnu mutta parinkymmenen minuutin jälkeen olo voi olla jos tuskainen...
[/quote]
miksi tälle alapeukku?
Eikö se voisi olla niskajumi ja pään huono asento siinä tuolissa? Leukojen/kaulan/niskan jännitys?