Miten estää pitkän parisuhteen muuttuminen kaveriliitoksi??
Ja jos se on jo sellaiseksi päässyt pilaantumaan, onko mitään tehtävissä? !
Kommentit (89)
Miksi se pitäisi jotenkin estää? Mun mies on paras kaverini, mutta myös rakastajani ja lasteni isä (ja loistava sellainen). Kaikki tarvittava samassa paketissa. En mä ainakaan voisi edes olla yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei kelpaisi myös ystäväksi.
Tahtomalla ja rakastamalla. Ja rakastelemalla. Kaikki liitot väljähtyy, jos ei niiden eteen näe vähän vaivaa. Ja seksi on ainoa asia, joka noin pääsääntöisesti erottaa parisuhteet kaikista muista ihmissuhteista, joten sen merkitystä ei pitäisi aliarvioida.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 17:18"]Panemalla. On tehtävissä. Molempien vaan pitää haluta sitä.
[/quote] no sitä oon yrittänyt, mutta pelkään ettei mies halua ainakaan tarpeeksi. Ap
Niin mietin että kuinka kauan kannattaa yrittää, ennen kuin tyytyy tai lähtee? Ap
Niin ja se tuskin auttaa, että valittaa miehelle asiasta? Helvetti että pitikin havahtua tilanteeseen näin myöhään. Syytä hormonaalista ehkäisyä, johon en enää koske. Ap
Meillä on miehen väsymätön libido estänyt seksin loppumisen. Omasta puolestani olisin monesti ollut valmis vähempäänkin.
Mulla on nyt sellainen olo että haluaisin vain valittaa miehelle kuinka ruma ja tylsä jne. olen, mutta se varmaan vain pahentaa tilannetta. Miten jaksaisi yrittää kärsivällisemmin ja aikuismaisemmin? Ap
Perheterapiaan? Perheasiainneuvottelukeskus esim? Lähtekää kaksin pienelle reissulle ja puhukaa. Onko teillä lapsia?
Ei mitään terapiaa, kun kyse on ihan kahdenvälisistä kemioistamme. Reissu teki viime kesänä tosi hyvää, mutta nyt on sitten niin pieni vauva, ettei aikoihin pysty ilman sitä mihinkään menemään. On isompikin lapsi. Ap
Se on normaalia elämää. Mieluumin kaveri kuin ei edes sitä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:13"]Ei mitään terapiaa, kun kyse on ihan kahdenvälisistä kemioistamme. Reissu teki viime kesänä tosi hyvää, mutta nyt on sitten niin pieni vauva, ettei aikoihin pysty ilman sitä mihinkään menemään. On isompikin lapsi. Ap
[/quote]
Siellä voi aivan hyvin käydä vaikka vain kerran. Sieltä saa oikeasti hyviä vinkkejä ja apua. Nimimerkillä kokemusta on kahdesta tuloksellisesta tunnin käynnistä. Eli ei välttämättä ole nimensä mukaisesti terapiaa. Asumuseroa en suosittele, lähtee helposti vielä huonompaan suuntaan, menee etäisemmäksi. Nimimerkillä siitäkin kokemusta. Hommatkaa vakilastenhoitaja, nyt vauva-aikana edes päiväseltään ravintolaan, kylpylöihin jnejne. Tsemppiä! Nähkää vaivaa!
Kiitos ideoista 16. Mutta vauva on täysimetyksellä, eikä mieskään ikinä suostuisi vielä jättämään sitä kellekään hoitoon. Rahaa ei myöskään ole nyt hirveästi käytettävissä, joskin käytin juuri parisataa seksikkäisiin alusvaatteisiin - joiden käyttöön ei oikein tule tilaisuutta! :( Ap
Miksi ihmeessä olette hankkineet toisen lapsen? On paljon helpompaa pitää yllä rakastavaa kahden aikuisen parisuhdetta, kun ei tarvitse olla ensisijaisesti kenenkään vanhempi.
T. lapseton 37 v, 12 vuotta yhdessä
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 18:50"]Miksi ihmeessä olette hankkineet toisen lapsen? On paljon helpompaa pitää yllä rakastavaa kahden aikuisen parisuhdetta, kun ei tarvitse olla ensisijaisesti kenenkään vanhempi.
T. lapseton 37 v, 12 vuotta yhdessä
[/quote] toisen lapsen myötä vasta havahduin suhteen tilanteeseen, kun vapauduin työstressistä. Eli sikäli vauvaa on kiittäminen siitä, että tilanteelle voi edes yrittää tehdä jotain. Ap
Minkäikäinen vauva on? Ei se imetystä haittaa, jos pari tuntia menee korvikkeilla, tai pystytkö lypsämään pulloon omaa maitoa? Jokainen pieni kahdenkeskinen hetki on eteenpäin. Tai miksei vaikka vain hierontaa kotosalla, kun vauva nukkuu. Silloin ne seksikkäät alusvaatteet päälle ja kynttilä palamaan. Älä päästä itseäs liian väsyneeksi, tajutkaa pyytää ajoissa apua. Parempi havahtua tilanteeseen nyt kuin liian myöhään. Vauva-arki on todella haaste ja siitä voi selvitä voittajana yhdessä :) T.nro 16
Eli siis kumpi teista ei halua seksiä? Miehesikö? Libidon määrä vaihtelee ja toiset ei vain ole niin halukkaita kuin toiset. Yleensä miehet ovat halukkaampia kuin naiset. Pitäisikö miehesi hormonitaso tarkistaa? Onko ennen ollut halukkaampi? Minulla on onnellinen tilanne parisuhteessa kun olemme molemmat aika viriilejä. Oikeastaan se on ainut asia, joka meillä toimii. Meille ei tule ystävyysliittoa kun me emme oikeastaan edes ole ystäviä. Mutta intohimoa piisaa...
Panemalla. On tehtävissä. Molempien vaan pitää haluta sitä.