Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tartuntatautipäivärahan saaminen - koronakaranteenitodistuksen myöhästyminen

JK
30.06.2021 |

apseni laitettiin koulusta karanteeniin (1lk) ja tuli ohjeistus että vanhempi voi jäädä kotiin lapsen kanssa ja saa tartuntatautipäivärahaa. no kun eihän meidän ekaluokkalainen jaksanut yksin pitkiä päiviä niin minä sitten jäin töistä kotiin.
3kk kesti että lopulta sain pitkien kyselyiden jälkeen karanteenitodistuksen ja hain kelasta tartuntatautipäivärahaa. sanoivat että et saa kun 2kk kulueassa pitäisi hakea. laitoin valitusta sisään että enhän ole voinut hakea kun en ole saanut todistusta.

onko muilla kokemusta aiheesta että onko joku saanut päivärahaa jos on karanteenitodistus ollut myöhässä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk aikaa hakea. T. Palkanlaskija

Vierailija
2/5 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus sisään ajoissa ja siihen maininta, että täydennät hakemusta, todistus tulee myöhemmin, kun olet sen saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun jos olisin laittanut ajoissa hakemuksen niin todistus ei olisi kerennyt tulla vaaditun 14pv sisällä. eli se olisi hylätty enivei.

Vierailija
4/5 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en siis olisi voinut mitenkään hakea ajoissa niin että hakemukseni olisi hyväksytty. lähinnä kysymys onko muilla vastaavaa että karanteenitodistus on tullut myöhässä?

Vierailija
5/5 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut karanteenitodistuksen väärällä päivämäärällä, minkä vuoksi menetin yhden päivän päivärahan. Pomon kanssa tultiin tulokseen, et ei jaksa valittaa, meni sitten työnantajan tappioksi se yksi päivä. Sain siis palkkaa koko ajan ja työnantaja sai karanteenipäivärahat.

Saisivat kyllä olla tarkempia niiden todistusten kanssa. Enkä ymmärrä mikä siinä todistuksen teossa kestää, kun se karanteeni on jo määrätty.