Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-mies panttaa yhteisen lapsen tavaroita ja sanoo antavansa ne takaisin jos lapsi itse ne tulee hakemaan

Vierailija
23.10.2022 |

Siinähän tuo tuli otsikossa.

Tytär siis 16v ja ei halua enää koskaan olla isänsä kanssa tekemisissä. Itse allekirjoitin avioeron toisen vaiheen paperit hiljan ja asumme tytön kanssa kaksistaan.

Exän hallussa siis sellaista tavaraa, joista ilmoittaminen poliisille tuskin hyödyttää, kun niillä ei ole rahallista arvoa. Kyseessä siis tytön koulussa tekemä kasvikansio, lapsuuden valokuva-albumi, päiväkirja, ystäväkirjaa ja muuta itse tehtyä, joiden perään tyttö on minun kauttani kysellyt. Kuva-albumissa kuvia hänen edesmenneestä mummistaan, siksi erityisesti se on tärkeä. Ex kiristää tyttöä kyläilemään luonaan sillä että vain sillä tavalla luovuttaisi tavarat tälle. Luonnollisesti tyttö ei ole halukas menemään, enkä häntä kyllä päästää haluaisikaan, ainakaan ilman valvontaa.

Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Voiko esim. exän kuollessa tytär kieltäytyä perinnöstä (näin kuulemma aikoo tehdä), mutta samalla vaatia varastetut tavarat takaisin ilman että katsotaan perintöön ryhtymiseksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvakaa aikuisiksi, jokainen.

Vierailija
2/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaat henkivartijan ja menette hakemaan ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lähipiirissä jotain henkilöä, joka voisi tytön kanssa käydä isällään kylässä? Onko isällä esim. joku luotettava sukulainen, jonka seurassa tyttären olisi helppo käydä siellä ja sukulainen auttaisi tyttöä. 

Todella typerää käytöstä isältä ja teini-ikäisen kiristämisellä ei mitään hyvää saa aikaan. 

Vierailija
4/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus varastetusta tavarasta.

5/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä luopuisin suosiolla noista tavaroista. Se on vapauden hinta. Tavaraan ei ikinä kannata kiintyä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollisuus, että isä kaappaa tytön ulkomaille!?

Vierailija
7/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatte nyt ajan kulua.

Vierailija
8/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö menee kerran käymään siellä jonkun luotettavan aikuisen kanssa, eikä sen jälkeen tarvitse enää tavata. Jos on pelkoa väkivallasta, kysykää neuvoa poliisilta.

Vierailija
9/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä lähipiirissä jotain henkilöä, joka voisi tytön kanssa käydä isällään kylässä? Onko isällä esim. joku luotettava sukulainen, jonka seurassa tyttären olisi helppo käydä siellä ja sukulainen auttaisi tyttöä. 

Todella typerää käytöstä isältä ja teini-ikäisen kiristämisellä ei mitään hyvää saa aikaan. 

Ei ole sellaisia sukulaisia exän puolella sukua. Myös siis kaikkiin heihin menossa tässä nyt välit poikki, koska ovat kaikki nämä vuodet vain mahdollistaneet miehen touhuja, eivätkä nytkään eron sattuessa suostu näkemään hänessä vikaa. Omalla puolellani sukua olisi pappa ja eno halukkaita tytön kanssa lähtemään tavaranhakuun, mutta tyttö itse ei halua. Enkä todellakaan pakottaa aiokaan, koska isänsä voi keksiä ties mitä.

Ap

Vierailija
10/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisia ei kiinnosta tavaroiden arvo vaan se, että isä pitää oikeudettomasti toisen henkilön omaisuutta itsellään. Menette poliisin kanssa ne tavarat hakemaan ja haet exälle lähestymiskieltoa.

Vierailija
11/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin erossa puhelimen, lompakon ja passin.

Vierailija
12/14 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän varkaudesta voi tehdä rikosilmoituksen, vaikka varastetulla omaisuudella ei olisi paljonkaan rahallista arvoa. Jos tyttö ei halua mennä, niin mitä jos pappa ja eno kävisivät siellä kahdestaan? Tuossa tilanteessa ei varmaan ole enää mitään väliä, vaikka valehtelisitte että tyttö on menossa itse.

Vierailija
13/14 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttaa? Paljonko kanikonttori muka maksaa jostain vanhoista valokuvista? Korujahan ihmiset yleensä panttaavat tai taideteoksia.

Vierailija
14/14 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette yhdessä hakemaan tavarat. Tyttö on alaikäinen ja sinun tehtäväsi on huolehti lapsen oikeuksista. Tarvittaessa yhteys poliisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan