Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha ientulehdus, mikä avuksi?

Ap
30.06.2021 |

Nyt olisi neuvot paikallaan, ientulehdus kipeä ja pahana.. Jotain itsehoitoneuvoja tai apteekkituotesuosituksia toivoisin

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras Neuvo kirjoitti:

Hammaskiven poisto hammaslääkärissä.

Ientulehduksen suurin aiheuttaja.

Käy yksityisellä, maksanee 250€ 

suuhygienistillä noin 130euron hintaan. ei noita yksityiset hammaslääkörit edes tee. Käyn itse säännöllisesti suuhygienistin luonna.

Vierailija
22/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita niksejä?

-ap

Edellä kerrotun lisäksi?

Kurlaa miedolla suolavedellä.

Purskuttele hampaidenpesun jälkeen kookosöljyllä 15 minuuttia. (1-2 teelusikallista kookosöljyä suuhun ja purskuttelemaan.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purskuttelepa kuule itse jollain suolavedellä, kun ikenet tulehtuneet, kun se suolavesi muutenkin ärsyttää… Ja noi kookoöljy ..- pyh! Nää on näitä jotka kiertää silloin tällöin esille ja nykyäön netissä useammin, että kookosöljyll- jopa valkaistaan hampaat… Uskomustiedettä kannattaa käyttää vasta silloin, kun ikenet on terveet.

Kunnon harjaus vaahtoamatromalla hammastahnalla (ne tavalliset aiheuttaa monille ienonglemia ja mm aftoja, joista körsin itsekin mutten enää kymmeneen vuoteen, kun vaihdon hammastahnan), huuhtelu, hammaslangan käyttö hyvin eikö hutaisten, fluoridipitoinen, alkholiton suuvesi. (alkoholi kuivattaa ikenet, mikä voi pahentaa tilannetta.)

Vierailija
24/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin.

Mulla oli lapsena ja nuorena joka kesä paha ientulehdus, eikä liittynyt hygieniaan. Saattoi lähteä liikkeelle niin esim. että vaihdoin hammasharjaa. Myöhemmin yks hammaslääkäri sanoi että saattoi olla esim. allergiasta johtuvaa, että joka kesä iski.

Mulla parani antibiooteilla, jotka hammaslääkäriltä sain.

Jos joku itsehoito tehosi, se oli apteekin purskutettava suuvesi, jossa vaikuttava aine clorhexidine . Tätä myös hammaslääkärit määrää eri tilanteissa. Mun tapauksessa ei useimmiten tehonnut sekään, mutta antibiootit tehosi.

Vierailija
25/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäriin.

Mulla oli lapsena ja nuorena joka kesä paha ientulehdus, eikä liittynyt hygieniaan. Saattoi lähteä liikkeelle niin esim. että vaihdoin hammasharjaa. Myöhemmin yks hammaslääkäri sanoi että saattoi olla esim. allergiasta johtuvaa, että joka kesä iski.

Mulla parani antibiooteilla, jotka hammaslääkäriltä sain.

Jos joku itsehoito tehosi, se oli apteekin purskutettava suuvesi, jossa vaikuttava aine clorhexidine . Tätä myös hammaslääkärit määrää eri tilanteissa. Mun tapauksessa ei useimmiten tehonnut sekään, mutta antibiootit tehosi.

Lisäys:

Niin siis Corsodyl oli nimeltään se purskutettava aine. Jos tuo ei tehoa, ei itsehoidolla parane.

Vierailija
26/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla in yhdessä hampaassa. Syy on se, kun kieli löysi vuosi sitten hampaiden raon. Nuoli sitä. Ien tukehtui läheltä ja tuon kieli ei ike antanut parantua. Hammaslääkäri ei huhtikuussa nähnyt mitään vikaa. Tällä hetkellä on taas pahempi, välillä on ollut parempi.

Vierailija
27/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tulehduksen syy, ap? (Muu kuin bakteerit, tietysti.)

Vierailija
28/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi syytä käydä hammaslääkärissä poistattamassa hammaskivi ym. ja sieltä saisit samalla kunnolliset ohjeet.

Vierailija
29/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ohjetta he eivät tietenkään anna. Menettäisivät asiakkaita...

Vierailija
30/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Paradontax hammastahna (ultra clean on niistä miellyttävin, ei maistu suolaiselle kuten sarjan muut tahnat). Saa monista ruokakaupoistakin mutta ainakin apteekista. Sopii jokapäiväiseen käyttöön. Suosittelen myös sähköhammasharjaa, sillä moni pilaa ikenensä harjaamalla liian kovaa, sähköhammasharja varoittaa tästä. Lisäksi iltasin joko hammaslankaimen käyttö tai hammasväliharjan käyttö. Älä säihkähdä verta, pese ja lankaa huolella silti. Unohda suuvedet. Jos suuhygienia ei auta niin lääkäriin.

Vierailija
31/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
32/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä

-ap

Vierailija
33/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras Neuvo kirjoitti:

125 maksoi mulla hammaskiven poisto Helsingin lähiössä. Yksityisellä siis.

Vierailija
34/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä

-ap

Kannattaa harjata nyt vaan ahkerasti. Apteekista saa huuhteluaineita tilapäiseen käyttöön ientulehduksen. Älä säiky vaikka veri lentää, kunnon harjaaminen on ensiapu ientulehduksen. Ja ota se aika hammasläääkärille saman tien.

Vierailija
35/35 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras Neuvo kirjoitti:

Halvemmallakin saa. Kävin itse yksityisellä juuri, 75 min aika eli hammaskiveä oli paljon. 160e, Tampere.